2021-05-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnizz
Jag gillar Simon, men jag hoppas han får åka hem på måndag faktiskt..han behöver hem och jobba på sig själv, kanske träffa Steffi som verkar ge honom bra energi, hitta vilket jobb som helst så han slipper få hjälp av sina föräldrar

Han kommer bli mer förstörd att åka ut som 2:a/3:a än på måndag..
Efter igår så tror jag att han kommer att åka hem. och som du säger så är det nog bäst för alla parter, kommer han 2 ellelr 3a kommer nog det där stället blir manglat. och han kommer kanske ta livet av sig(?)
2021-05-08, 08:12
Medlem
Simon berättade för några dagar sedan att det var en fest som alla inbjudna skulle betala för. Han hade gjort sig ordning för festen fick då veta att han inte fick komma då han inte betalat. Han blev då svinförbannad åker till fest ändå står utanför och surar, tjatar såpass mycket att de till sist släpper in honom.

Här har ni Simon i ett nötskal, andra ska betala, får han inte som han vill blir han så otrevlig att folk kapitulerar, de orkar inte med hans humör och elakheter.

Den här suputen som både spottar i andras mat, spottar mot folk, kallar raraste Tanja smuts osv sitter folk och applåderar för han är så rolig och värd en miljon, jätte jätte konstigt!
2021-05-08, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Efter igår så tror jag att han kommer att åka hem. och som du säger så är det nog bäst för alla parter, kommer han 2 ellelr 3a kommer nog det där stället blir manglat. och han kommer kanske ta livet av sig(?)

Lite väl grov spekulation, tror jag inte kommer hända..🥺

Jag hoppas att även om man gillar Simon inte röstar på han på måndag, han kommer varken kunna hantera att förlora miljonen som 2:a eller hantera att vinna den känns det som ☹️
2021-05-08, 08:23
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnizz
Jag gillar Simon, men jag hoppas han får åka hem på måndag faktiskt..han behöver hem och jobba på sig själv, kanske träffa Steffi som verkar ge honom bra energi, hitta vilket jobb som helst så han slipper få hjälp av sina föräldrar

Han kommer bli mer förstörd att åka ut som 2:a/3:a än på måndag..

Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Känner som du, förutom Emelie då hon kommer aldrig få min röst.

Varför tycker han att tittarna ske rösta på honom så han kan få betala tillbaka till sina föräldrar, som om vi tittare är skyldig honom det.
Han har lallat runt som arbetslös, hur många arbeten har han sökt? Finns arbete inom hemtjänst, assistent, städjobb osv men det passar väl inte gossen.
Han har haft råd att både snorta kokain, dricka alkohol, röka kunde använt de pengarna och betalat tillbaka.
Han ger käftsmäll på käftsmäll till Tanja ber sedan om ursäkt som inte känns ärlig, fulgråter letandes efter kameror var gång han hänger löst.
Skriker efter alkohol i parti och minut blir förbannad och otrevlig när han inte får som han vill.

Det är inte Tanjas fel att han inte får en miljon den har han förlorat helt på egen hand.

Simon var min favorit före Tanja fram till han gång på gång visat sig vara en riktig gris.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Simon berättade för några dagar sedan att det var en fest som alla inbjudna skulle betala för. Han hade gjort sig ordning för festen fick då veta att han inte fick komma då han inte betalat. Han blev då svinförbannad åker till fest ändå står utanför och surar, tjatar såpass mycket att de till sist släpper in honom.

Här har ni Simon i ett nötskal, andra ska betala, får han inte som han vill blir han så otrevlig att folk kapitulerar, de orkar inte med hans humör och elakheter.

Den här suputen som både spottar i andras mat, spottar mot folk, kallar raraste Tanja smuts osv sitter folk och applåderar för han är så rolig och värd en miljon, jätte jätte konstigt!

Äntligen några kloka röster. Jag håller med er. Simon bör åka hem snarast för sitt eget bästa. Jag gillar inte Simon i huset men jag vill inte att det händer något (mer) med honom än vad som redan skett. Han behöver spola kröken, hitta ett jobb han trivs okej med och ett par års terapi. Han är 26 år. Har alkoholproblem. Är bitter som en gammal a-lagare som förlorat i livets spel plus allt annat ni tar upp.

Pengarna kommer inte lösa Simons problem. Dom kommer förvärra dom. Simon som tycker sig ha rätt att bestämma över vem i huset som förtjänar att vinna förtjänar inte det själv ironiskt nog.

Det är dags för Simon att lämna. Hellre nu än sen.
2021-05-08, 08:38
Medlem
Paladins avatar
Plågade mig och kollade igenom Simons snack med Emelie och sedermera Tanja igår kväll igen.

Bara för att se om jag "missat" nått. Men nej. Simon har helt tappat det. Hans mindervärdeskomplex är så enormt och hans bitterhet så stor. Hans psyke börjar mer och mer likna en bitter alkoholists som bara skyller på andra i stället för att ta tag i sig själv.
Hoppas han tar tag i sig själv utanför huset och söker hjälp. På riktigt. Han behöver det.
2021-05-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
För det första, några av Er är så jävla grova i käften mot andra som skriver. Lägg av med det! Detta är väl ett diskussionsforum där alla kan ventilera sina åsikter utan att någon ska kalla dem "dum i huvudet" (det var det mildaste), eller annat tjafs.
Med det sagt, Nardos cockblockar Adrian, och har gjort det hela tiden. Frågan är varför. Så fort han lägger sig hos Madde, eller när det är uppenbart att de vill sova tillsammans, så blänger hon på honom. Eller så ska de klia varandra eller wtf. Hon är så jäkla slug att hon kan typ bara titta på honom med en viss min så förstår han att han måste sova där. Sedan är det säkert en ursäkt för honom att slippa facea Madde.
Varför höjer ni Simon till höjdarna? Jo för att han är bra tv. Men han gör bort sig gång efter gång, lackar ur som en 5-åring när han inte får som han vill. Spottar i folks mat och kallar folk för smuts..? Vägrar vara med på saker för han är sur? Bara en så löjlig grej som att Tanja körde spellen idag, istället för honom... Gud, han sa att det var "Benny Hill kopia" 4 ggr!! Och vi alla kunde ju se att han var arg på riktigt. Eller den här frågesporten när han var lillebror! Hallå, hur mer egoistisk, taskig och småaktig kan man bli? Även om du blir arg kan du inte hålla på så och klanka på folk! Hur gammal är du??! På riktigt, är han en värdig vinnare? Jag tycker att han är skitskön och bra tv, men en värdig vinnare? NEJ.

Håller med om allt du skriver. Jag sneade till på
Simon igår (igen) för han var fjantig under dagen när han hackade på Tanja och sen pratade han skit och konfronterade henne på ett sätt som inte var direkt gynnsamt för min syn på honom. Det fattades bara att han skulle be henne kliva ut självmant som när han tjatade att hon skulle lägga ner ryggsäcken.

Jag ser Simons fina sidor och det gör Tanja också och hon är storsint och generös nog att förlåta honom och fast jag tror att hon blev ledsen igår så försökte hon ändå peppa honom. Jag tror inte hon gör sig till, det vore omänskligt att bete sig så fint om hon skulle känna nåt annat på insidan.

Simon beter sig tyvärr som en skit varje gång han dricker. Det är avslöjande för hur han tänker och han behöver fatta att det enda som säkert leder till framgång är att tag i sig själv, sätta ett mål för vad han vill uppnå och sen jobba stenhårt för att nå dit. Det är inte rationellt att sitta och tjuta i TV och vara avundsjuk för det han tror att andra ”fått gratis”. Framgång är till 99,9% ett resultat av hårt arbete och till 0,1% av tur.

Vad gäller tonen här... jag gör som Tanja och fokuserar på de som skriver det som är intressant att läsa här (och det är inte personpåhopp eller rasistiska kommentarer).

Det finns många skribenter som är både knivskarpa och humoristiska och håller en schyst och respektfull ton utan att det blir mesigt. Jag försöker följa deras exempel för då blir det en bra och intressant nivå på resonemang och ingen behöver påpeka att ”Detta är Flashback” för det vet vi redan.
2021-05-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Plågade mig och kollade igenom Simons snack med Emelie och sedermera Tanja igår kväll igen.

Bara för att se om jag "missat" nått. Men nej. Simon har helt tappat det. Hans mindervärdeskomplex är så enormt och hans bitterhet så stor. Hans psyke börjar mer och mer likna en bitter alkoholists som bara skyller på andra i stället för att ta tag i sig själv.
Hoppas han tar tag i sig själv utanför huset och söker hjälp. På riktigt. Han behöver det.
Du har rätt i din analys. Jag kollade igenom klippet också och ärligt talat mår jag fan illa. Simon är ännu för stor favorit för att åka ut så jag tror inte han åker på måndag men poletten har nog trillat ner för många nu att han inte kommer att röstas fram till någon vinnare. Det här programmet får vi hoppas blir en väckarklocka för honom.

Gissar att det slutar såhär
1. Tanja
2. Nardos
3. Emelie
4. Simon
2021-05-08, 08:44
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Håller med om allt du skriver. Jag sneade till på
Simon igår (igen) för han var fjantig under dagen när han hackade på Tanja och sen pratade han skit och konfronterade henne på ett sätt som inte var direkt gynnsamt för min syn på honom. Det fattades bara att han skulle be henne kliva ut självmant som när han tjatade att hon skulle lägga ner ryggsäcken.

Jag ser Simons fina sidor och det gör Tanja också och hon är storsint och generös nog att förlåta honom och fast jag tror att hon blev ledsen igår så försökte hon ändå peppa honom. Jag tror inte hon gör sig till, det vore omänskligt att bete sig så fint om hon skulle känna nåt annat på insidan.

Simon beter sig tyvärr som en skit varje gång han dricker. Det är avslöjande för hur han tänker och han behöver fatta att det enda som säkert leder till framgång är att tag i sig själv, sätta ett mål för vad han vill uppnå och sen jobba stenhårt för att nå dit. Det är inte rationellt att sitta och tjuta i TV och vara avundsjuk för det han tror att andra ”fått gratis”. Framgång är till 99,9% ett resultat av hårt arbete och till 0,1% av tur.

Vad gäller tonen här... jag gör som Tanja och fokuserar på de som skriver det som är intressant att läsa här (och det är inte personpåhopp eller rasistiska kommentarer).

Det finns många skribenter som är både knivskarpa och humoristiska och håller en schyst och respektfull ton utan att det blir mesigt. Jag försöker följa deras exempel för då blir det en bra och intressant nivå på resonemang och ingen behöver påpeka att ”Detta är Flashback” för det vet vi redan.
Klokt skrivet. Kan bara hålla med.
2021-05-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin

Det var oerhört plågsamt att se.
Snart vaknar den lilla krabaten och skriker att de ska öppna slussen så han får sin adhd-medicin, kan ge mig fan på att det är Elvanse de stoppar i honom, Strattera har han med all säkerhet vägrat.
2021-05-08, 08:45
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Du har rätt i din analys. Jag kollade igenom klippet också och ärligt talat mår jag fan illa. Simon är ännu för stor favorit för att åka ut så jag tror inte han åker på måndag men poletten har nog trillat ner för många nu att han inte kommer att röstas fram till någon vinnare. Det här programmet får vi hoppas blir en väckarklocka för honom.

1. Tanja
2. Nardos
3. Emelie
4. Simon
Tror den analysen kan vara spot on faktiskt. Håller med om den!
2021-05-08, 08:50
Medlem
Citat:

1. Tanja
2. Nardos
3. Emelie
4. Simon
Japp, så får det sluta finns inget annat slut!
2021-05-08, 09:00
Medlem
Citat:

1. Tanja
2. Nardos
3. Emelie
4. Simon

Ja, hoppas att Tanja vinner. Om inte, så hoppas jag åter på Emelie. Att Dompa åkte ut var paradoxalt nog det bästa som kunde hända för hennes del. Emelie är roligare utan honom och trots att hon är bitter och stundtals inte så uppriktig som hon själv påstår så är hon också stundtals rolig och väldigt skarp!

Nardos... suck. När hon är rolig så är hon väldigt rolig. När hon är jobbig är hon väldigt jobbig. Hon kan vara respektlös men ibland visar hon att hon tänker på andra och deras känslor och ”ser” mer av människor än andra gör. Blir inte klok på henne. Ibland är hon bara olidlig och hennes skrikande kan ha förstört min relation till grannarna.

Simon. Önskar honom allt gott och att förhoppningsvis se honom i andra sammanhang, utan alkohol. Otroligt charmig och rolig men med många issues att ta tag i först.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in