2021-05-08, 01:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Jösses du går alltså bara efter mål? Men sure ett mål mot City i en 4-1 förlust eller ett mål mot Leciester i en 3-1 förlust väger större än 3 mål i en semifinal mot psg.

du påstår att en snubbe som gjort fler mål i något som inte gett något alls mot en som precis tagit sitt lag till final har en bättre säsong haha. Snälla dra en ignore på mig nu för jag kommer bara tänka mig att du sitter och röker något dåligt ''salah gör mer mål han är bättre''.

Jag undrar vem som tycker den har haft en bättre säsong i den 29 maj. Bidragit till liga titel och kanske en champions league titel. Eller någon som har många mål och inte ens är med till Europa nästa säsong.

Härligt, med din logik så var Origi bättre än messi förförra året då vi tog CL titeln, för han gjorde mål i finalen i CL. Det gjorde inte messi.

Vänligen avstå tänkandet from nu.
Senast redigerad av Imbaz 2021-05-08 kl. 01:16.
Citera
2021-05-08, 01:38
Medlem
Enligt David Ornstein så har Arteta fortsatt förtroende. Man vill ge han en sommartransfer också för att se vad han kan få ut av det. Hoppas verkligen de får ut all dödkött i truppen. Vill se en del värvningar av unga spelare inför framtiden.
Citera
2021-05-08, 02:00
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Citatet ovan från i fjol. Är det nästa år Arsenal är tillbaka i toppen då?

Du är en ganska speciell person. Du gör förutsägelser som är värdelösa men tar ingen självkritik för det. Du kastar gärna dynga på andra för förutsägelser de aldrig gjort, eller som du vantolkat med dina deluded glasögon. Du försöker kasta dynga på Liverpool och United för deras prestationer, när ditt eget lag är på väg att cementera sin roll som mittenlag. Utöver att det är ett ganska svinigt beteende att överhuvudtaget hålla på att håna andra fans bara för sakens skull, har du inte ens en position att göra det från. Det går dåligt för Liverpool? Ja jo, men när kollade du tabellen sist för ditt Arsenal?

Men det är skönt att se att Generalen inte knäckts av en niondeplats och risken att Arsenal missar Europaspel för första gången på runt 25 år. Du har ju sagt att Arsenal ska vara tillbaka på toppen snart så då kommer det bli så.

Vad gör en niondeplats och missat europaspel när Arsenal minsann gick obesegrade säsongen 2003-2004????

Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Enligt David Ornstein så har Arteta fortsatt förtroende. Man vill ge han en sommartransfer också för att se vad han kan få ut av det. Hoppas verkligen de får ut all dödkött i truppen. Vill se en del värvningar av unga spelare inför framtiden.

Trots att de inte gått super med Arteta så visar man på 0 långsiktighet om han kickas. Det är inte precis så att det sett/gått bättre ut för hans företrädare som varit där efter Wenger. Gör man sig ändå av med honom så är det smart att ha en ersättare på plats direkt så de inte står utan manager och får nej av tränare efter tränare.

Potter har visat sig kunna trolla så kanske han borde vara något?
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-05-08 kl. 02:02.
Citera
2021-05-08, 02:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Ja, troligen så kommer Arteta att vara Arsenal boss även nästa säsong. Men om han gör bort sig vid starten av nästa säsong så är det garanterat goodbye till den här usla Pep-wannabe managern.

Stör mig som fan att inte Vinai, Edu och alla de andra idioterna gav sparken och tog in Tuchel när chansen väl var där

Tuchel med Arteta som assisterande hade varit en bra kombo.
Citera
2021-05-08, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, troligen så kommer Arteta att vara Arsenal boss även nästa säsong. Men om han gör bort sig vid starten av nästa säsong så är det garanterat goodbye till den här usla Pep-wannabe managern.

Stör mig som fan att inte Vinai, Edu och alla de andra idioterna gav sparken och tog in Tuchel när chansen väl var där

Som du säger så borde Arsenal ta in en ny manager och Arteta bli assisterande. Hade funkat bättre.
Citera
2021-05-08, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad gör en niondeplats och missat europaspel när Arsenal minsann gick obesegrade säsongen 2003-2004????

Trots att de inte gått super med Arteta så visar man på 0 långsiktighet om han kickas. Det är inte precis så att det sett/gått bättre ut för hans företrädare som varit där efter Wenger. Gör man sig ändå av med honom så är det smart att ha en ersättare på plats direkt så de inte står utan manager och får nej av tränare efter tränare.

Ja, Potter hade varit intressant. Tror att han hade passat i Arsenal. Han har gjort det bra med knappt några resurser i Brighton. Vi får se hur sommaren går med Mr trust-the-process. Lär få kicken om det går dåligt inledningsvis. Kan vara bra att ha en reservplan med möjliga efterträdare om det går dåligt.

Citat:

Ja, intressant kombo helt klart! Jag är lite nyfiken på Potter också. Kanske inte ett stjärnnamn men en sympatisk tränare med en god blick för spelet. Tror också att Arteta får kicken om han får en usel start nästa säsong. Blir ett intressant transferfönster i sommar!
Citera
2021-05-08, 02:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Trollet är fortfarande vaken ja?

Vem menar du vore en lämplig kandidat för Arsenal om Arteta skulle få sparken imorgon? Vilken kandidat som är ledig på marknaden tycker du hade passat som Arsenal boss? Arteta kommer helt klart att få chansen även nästa säsong, men om han garanterat att få sparken innan jul om vi inte förbättrar hos markant i spelet, vinner matcher på ett dominerande sätt och om vi inte ligger bra till på senhösten. Du ser, är inte bara att hitta en lämplig ersättare.

Potter till Arsenal? Nej tack. Potter är liksom Howe bra managers för småklubbar, men inte för storklubbar. Dock så tror jag att både Howe & Potter hade varit bra val för Tottenham.
Citera
2021-05-08, 02:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Som du säger så borde Arsenal ta in en ny manager och Arteta bli assisterande. Hade funkat bättre.
Jovisst, är det så. Men problemet är dock att det i dagsläget inte finns många tänkbara kandidater som är lediga på marknaden. Det gäller att göra förhandsarbetet innan man visar dörren till en manager.

Nu vill jag avnjuta den sista skvätten med whiskey i lugn o ro.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-05-08 kl. 02:30.
Citera
2021-05-08, 02:40
Medlem
Citat:
Jovisst, är det så. Men problemet är dock att det i dagsläget inte finns många tänkbara kandidater som är lediga på marknaden. Det gäller att göra förhandsarbetet innan man visar dörren till en manager.

Nu vill jag avnjuta den sista skvätten med whiskey i lugn o ro.

Hur blir de med Kloop och Liverpool? Känns som klubben kört fast och hamnat i någon form av ökenläge. Det var nästan över en natt också. Fan hände där?
Citera
2021-05-08, 08:50
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Nja, Arsenal behöver nödvändigtvis inte nya ägare - även om det hade varit önskvärdigt förstås. Men jag vill absolut inte ha tillbaka Wenger till klubben, varken som manager eller i ngn annan roll. Det är viktigt att blicka framåt och inte bakåt, dessutom så tror jag inte att AW skulle vara intresserad av en comeback i Arsenal.

Hursomhelst, så kommer vi att ta oss upp från den här sölepytten som vi nu befinner oss i.

Ny manager är iaf ett måste, Arteta var absolut inte redo för denna nivå. Alla kunde se att Xhaka som vänsterback inte fungerade, alla skakade på huvudet när han bytte ut Auba med kvarten kvar mot Villarreal när vi behövde ett enda mål. Arteta verkar konstant stressad och gör knepiga saker i sin iver att vända trenden. Spelet är skit och spelarna underpresterar.

Sparka Mid-table Mikel och ge Allegri ett erbjudande han inte kan motstå!
Citera
2021-05-08, 10:37
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:

Potter till Arsenal? Nej tack. Potter är liksom Howe bra managers för småklubbar, men inte för storklubbar. Dock så tror jag att både Howe & Potter hade varit bra val för Tottenham.

Finns det tränare för storklubbar och småklubbar? Om åslådare från soffan kan bedöma storklubbens behov så kan nog Potter göra det också. Eller handlar det enbart om att en välkänd tränare drar till sig storspelare? Hur många sådana tränare finns det i PL? Vilka? Detta är en seriös fråga.
Hur är det med Klopp? Även om Liverpools skadeläge är som det är så kanske varumärket Klopp snart börjar vara på glid. Det är väl bara Guardiola och Tuchel som är stora namn i PL i dag.
Citera
2021-05-08, 10:39
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Härligt, med din logik så var Origi bättre än messi förförra året då vi tog CL titeln, för han gjorde mål i finalen i CL. Det gjorde inte messi.

Vänligen avstå tänkandet from nu.

Gör du dig mer korkad än vad du är? Jämför du erat hatobjekt mot världens bästa spelare?

Messis ”sämsta” säsong och var fortfarande en utav de bästa i Europa.

Hur osynlig var inte salah nu igen efter nyår, hur lång tid tog det att fixa ett mål som inte var straff?

Och att salah är ligans värsta filmare gör inte saken lättare att ha en bättre säsong lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in