2021-05-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Verkar vara en "telefonare" i detta fall. Bruden var dum som som lät honom ställa frågor.
Hon borde nu insett att hon hamnar i skiten, sökmotorn på henne har redan slagit i taket sen artikeln kom ut. Då kan nog Ebba glömma den adressen som övernattare ett bra tag fram över....
Vittnet i fråga är egen företagare som förekommer flitigt på nätet.

Men vad jag minns namngavs aldrig hon vid namn som vittne, och aktbilaga 54 har raderats vad jag kan se. Minns att Kerstin skulle återkomma om vittnena vid "senare tillfälle".

Här är väl uppsåtet helt klart att Expressen vill skada, normal journalistik är att ange vittnet med fiktivt namn typ "Anna" vittnet i ärendet xx. Finns ingen journalistiskt försvar att namnge bruden här.
Bil 54 är Binninges inlaga där han nämner sina vittnen. Motsv för Ebba är väl typ nr 60 eller nåt sånt. Jag vill minnas att hon var nämnd i den, men har inte kvar den bilagan. Den borde finnas i tråden.
2021-05-07, 16:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Verkar vara en "telefonare" i detta fall. Bruden var dum som som lät honom ställa frågor.
Hon borde nu insett att hon hamnar i skiten, sökmotorn på henne har redan slagit i taket sen artikeln kom ut. Då kan nog Ebba glömma den adressen som övernattare ett bra tag fram över....
Vittnet i fråga är egen företagare som förekommer flitigt på nätet.

Men vad jag minns namngavs aldrig hon vid namn som vittne, och aktbilaga 54 har raderats vad jag kan se. Minns att Kerstin skulle återkomma om vittnena vid "senare tillfälle".

Här är väl uppsåtet helt klart att Expressen vill skada, normal journalistik är att ange vittnet med fiktivt namn typ "Anna" vittnet i ärendet xx. Finns ingen journalistiskt försvar att namnge bruden här.

Vänta nu lite här!
Esbjörn har gett namnet på den som var närvarande då köpeavtalet skrevs under.
Binninge är fortfarande involverad och chef för media rapporteringen i tvistemålet.
2021-05-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hade jag varit Ebba, hade jag stampat Esbjörn ned i marken, tycker att han burit sig för jävligt åt, men hon är nog snällare än vad jag är.

Jag tror inte han uppfört sig illa av egen vilja utan av den pressade sitsen han upptäckte att han befann sig i.
Omringad av vänner som visade sig vara fiender och försöker styra honom, han har nog tappat fotfästet. Dessa som lagt sig i kan ha förstört Esbs chans att ha pengar och njuta det sista av livet.
2021-05-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Bil 54 är Binninges inlaga där han nämner sina vittnen. Motsv för Ebba är väl typ nr 60 eller nåt sånt. Jag vill minnas att hon var nämnd i den, men har inte kvar den bilagan. Den borde finnas i tråden.
Uppdaterar, det är bil 63 och de som ska vittnas nämns i en koncis inlaga inlagd av Reimer. 2 vänninor, mamma, en granne, en mäklare och en polis från Esbjörn förhör. Samt överläkaren.
2021-05-07, 16:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag tror inte han uppfört sig illa av egen vilja utan av den pressade sitsen han upptäckte att han befann sig i.
Omringad av vänner som visade sig vara fiender och försöker styra honom, han har nog tappat fotfästet. Dessa som lagt sig i kan ha förstört Esbs chans att ha pengar och njuta det sista av livet.
Så kan det givetvis vara, jag kan ha gjort honom orätt.
2021-05-07, 16:41
Medlem
lillen-68s avatar
Här är vad hon sagt och det var inte mycket, så Brännvinström kokar soppa på en spik.
Den här länken är gratis!

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/buschs-v%C3%A4n-nyckelvittne-i-tvisten-%E2%80%9Dhan-ville-s%C3%A4lja%E2%80%9D/ar-BB1gsjy8
2021-05-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha - se där. Ja, jag kallade nova paragrafryttare. Ber inte om ursäkt för det.
Det var ju en helt korrekt iakttagelse.

Jaha, har inte glömt några bilar nånstans. Fick parkera en bil utanför mitt jobb, 50 mil bort. Totalt bromshaveri.
Det var inga problem, sedan skulle de lägga asfalt på parkeringen och fick kravet hämta inom en vecka eller nåt eller så körde de den till skroten. Var inget snack om papper. Inget hot, eller att några kostnader skulle tas.
Och sedan en bil en hyresgäst dumpat utanför vår gård.

I båda fallen var det aldrig något snack om kostnader.
De ordnade bort bilarna gratis.

Vad ska jag säga? Har varit trevliga normala konversationer om det. Som om det var helt vanligt att göra så - vad de nu gör för att smitan undan reglerna.

Så "hairy" menade det är 300 000kr avdrag oavsett vad det är för skick. haha ja-just-det.

Och ta det mot att man då får betala extra över en värdering för att man köper "snabbt".
Du svarade aldrig på var den fiktiva ”prislappen” på 300 000 för flyttstädning kom ifrån? Det är inte någon summa som nämns av vare sig Esbjörn eller Ebba så jag undrar hur den har kunnat bli en trådsanning.

Det finns en värdering på 4.2 miljoner +/- 200 000 och det är differensen mellan köpesumman på 3.9 miljoner och snittet i värderingen som anses utgöra priset för Esbjörn att slippa tömma, röja och städa. Men det finns inget som säger att det var den kalkyl som gjordes av parterna.

Man kanske enades om att 4 miljoner var ett rimligt pris och att ett avdrag på 100 000 var rimligt?

Om man inte ens vet vad överenskommelsen innebar så känns det ganska meningslöst att spekulera om kostnader för att hyra en container.

Tycker inte du också det?
2021-05-07, 16:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Tror det är en kombination. Omgivningen har satt press på honom och fått honom att ta fram sin fula, tvära, oresonliga sida.
2021-05-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du svarade aldrig på var den fiktiva ”prislappen” på 300 000 för flyttstädning kom ifrån? Det är inte någon summa som nämns av vare sig Esbjörn eller Ebba så jag undrar hur den har kunnat bli en trådsanning.

Det finns en värdering på 4.2 miljoner +/- 200 000 och det är differensen mellan köpesumman på 3.9 miljoner och snittet i värderingen som anses utgöra priset för Esbjörn att slippa tömma, röja och städa. Men det finns inget som säger att det var den kalkyl som gjordes av parterna.

Man kanske enades om att 4 miljoner var ett rimligt pris och att ett avdrag på 100 000 var rimligt?

Om man inte ens vet vad överenskommelsen innebar så känns det ganska meningslöst att spekulera om kostnader för att hyra en container.

Tycker inte du också det?

haha, "meningslöst att spekulera om kostnader"
Spekuleras ju hej vilt om att Esbjörn ju måste varit redo att sälja redan från dag 1, trots att ni inte vet vad de pratade om, hur det gick med samtalen när de träffades osv.
DÅ verkar det ju gå bra att spekulera?

Jag tog 4.2 som ett snällt snitt, en säljare borde ju siktat in sig på 4.4 och utgått från det.
Det innebär att dessa kostnader är upp till 500 000kr.

En halv MILJON.
Jisses. Och ni har inga faktiska värden som säger vad dessa kostnader skulle bestå av. Ingenting.
Lösryckta citat och så bygger ni en helt egen världsbild.
2021-05-07, 17:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, "meningslöst att spekulera om kostnader"
Spekuleras ju hej vilt om att Esbjörn ju måste varit redo att sälja redan från dag 1, trots att ni inte vet vad de pratade om, hur det gick med samtalen när de träffades osv.
DÅ verkar det ju gå bra att spekulera?

Jag tog 4.2 som ett snällt snitt, en säljare borde ju siktat in sig på 4.4 och utgått från det.
Det innebär att dessa kostnader är upp till 500 000kr.

En halv MILJON.
Jisses. Och ni har inga faktiska värden som säger vad dessa kostnader skulle bestå av. Ingenting.
Lösryckta citat och så bygger ni en helt egen världsbild.
Förstår inte varför du hänger upp dig så satans på priset, det ligger ju skapligt rätt.
2021-05-07, 17:39
Medlem
Citat:
Såja, fäll in taggarna
Menar bara att det inte är gratis att ta bort skrotbilar och skräp som en del glada tillrop varit i tråden.
En vanlig "dödlig" ointressant person som jag kanske skulle komma undan med lite fulstädning men det gör inte nån som heter Ebba.

Taggarna ute?
Säger ju ord som knappt passerar gränsen till provocerande. Kallar jag någon idiot? Korkad?
Jaja, ska inte svära på att jag är någon jesus.

Men ja, jag kan förstå att det kan vara en tung baksida för en politiker, allt från att betala tv-licens och betala grannens 15-åring "svart" för att vara barnvakt är saker som granskas.

Det sagt - varför ska det drabba Esbjörn?
Prissättning, marknadsvärde är ju satt efter att köpare vanligtvis kan göra en del saker själv.

Tex betala ett företag =dyrt, för att ta ned ett ventilationsrör i asbest.
Ramaskri om Ebba skulle göra det själv.

Men egentligen inga problem att göra det själv.
2021-05-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Förstår inte varför du hänger upp dig så satans på priset, det ligger ju skapligt rätt.

För mig är flera hundra tusen mycket pengar. Och förfarandet som Esbjörn gjorde var inte något som jag skulle göra.

Sedan om det bara varit priset...

Men visst, ni får väl tycka det är ok om ni vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in