2021-05-07, 15:38
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Vad håller ni som tror på SE på med för förljugen skit? Så fort man ställer nåt relevant motargument blir det tyst. Återigen vad spelar det för roll om praktikanten var där om inte SE var där? RB bekräftade att SE inte var där på hela veckan.
SE pep iväg till Idre förmodligen måndag förmiddag, RB kanske aldrig hann se honom.

Vi har dock veckopendlaren och en annan kollega (SH?) som hört och sett honom på Skandia den 3 mars, kanske även praktikanten gjorde det. Det vi vet om praktikanten numera är alltså att han verkligen var på Skandia den veckan.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-05-07 kl. 15:40.
Citera
2021-05-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
SE pep iväg till Idre förmodligen måndag förmiddag, RB kanske aldrig hann se honom.

Vi har dock veckopendlaren och en annan kollega (SH?) som hört och sett honom på Skandia den 3 mars, kanske även praktikanten gjorde det. Det vi vet om praktikanten numera är alltså att han verkligen var på Skandia den veckan.
Praktikanten pratar ju om att han minns minnestunden 10/3 och att SE var där då. Det är förmodligen den 10/3 som det handlar om när det gäller veckopendlaren också. Praktikanten säger att han hade andra handledare också.

GW: Det står i Thomas Petterssons bok att Engström inte fick mycket jobb gjort när han gick omkring och pratade om mordet på Skandia, men att det var i sin ordning eftersom han faktiskt hade semester. Men det där är ingenting som du har sagt?

FT: Nej, det kommer inte från mig. Och jag har hela tiden varit jättetydlig, både mot Lars Olof Lampers och framför allt mot Thomas Pettersson, att jag egentligen inte har någonting att bidra med förutom några få saker. Jag vet att jag var på Skandia under veckan före mordet och att det var Stig som tog emot mig första dagen, Det var också han som var min handledare de dagar jag var där den veckan. Jag vet att jag var där på minnesstunden och att Stig Engström var det. Då sa han att han hade sprungit efter mördaren, åt det håll som mördaren försvann. Och han sa också att det signalement som polisen gått ut med först, det var hans signalement och inte mördarens
.
Citera
2021-05-07, 16:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Praktikanten pratar ju om att han minns minnestunden 10/3 och att SE var där då. Det är förmodligen den 10/3 som det handlar om när det gäller veckopendlaren också. Praktikanten säger att han hade andra handledare också.

GW: Det står i Thomas Petterssons bok att Engström inte fick mycket jobb gjort när han gick omkring och pratade om mordet på Skandia, men att det var i sin ordning eftersom han faktiskt hade semester. Men det där är ingenting som du har sagt?

FT: Nej, det kommer inte från mig. Och jag har hela tiden varit jättetydlig, både mot Lars Olof Lampers och framför allt mot Thomas Pettersson, att jag egentligen inte har någonting att bidra med förutom några få saker. Jag vet att jag var på Skandia under veckan före mordet och att det var Stig som tog emot mig första dagen, Det var också han som var min handledare de dagar jag var där den veckan. Jag vet att jag var där på minnesstunden och att Stig Engström var det. Då sa han att han hade sprungit efter mördaren, åt det håll som mördaren försvann. Och han sa också att det signalement som polisen gått ut med först, det var hans signalement och inte mördarens
.

Bevis för att TPs heder inte existerar
Citera
2021-05-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Bevis för att TPs heder inte existerar
Ja, och jag mår illa av att läsa att TP var och fikade hos ex-frun i flera år med uppenbart uppsåt att hitta nåt som gick att förvränga till SE:s nackdel.
Senast redigerad av Barkarrow 2021-05-07 kl. 16:23.
Citera
2021-05-07, 16:31
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Tydligen har praktikanten varit på arbetsplatsen måndagen den 3 mars, åtminstone den veckan

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/
GW: Eller kan du ha varit ledig veckan efter mordet, samtidigt som Stig Engström, och kommit igen den 10 mars?

FT: Det jag vet är att under den där perioden på Skandia fick jag också handledning av andra. Jag var på tryckeriet och jag fick vara med på filmning och i någon filmredigeringsstudio. Så det är mycket möjligt att jag var på plats fast inte med Stig den där veckan emellan, men det kan jag inte svara på.

(Efter vårt samtal kontrollerar Fredrik med sin mors almanacksanteckningar från 1986. Och där framgår att han var på praktik i Stockholm också veckan som började den 3 mars, alltså då Stig Engström hade semester.)
"Veckopendlaren" har GW inte pratat med men TP har gjort det. Enligt TP har pendlaren saker som stöd för minnet att det måste ha varit måndagen den 3 mars han hörde SE prata med "någon" i telefon mellan 7-8 på morgonen. Där gör GW en liten fultolkning, anser jag.

Läs gärna uppgifterna från Norrlandspendlaren själv i uppslag E-22075-00
https://drive.google.com/file/d/1b_4RJXCB7MoRwxCW_5XPI0LlRLjhhjvk/view

Då jag vet att vissa här inte ens bemödar sig att klicka på länkar och än mindre att läsa igenom så är här "Norrlandspendlarens" uppgifter med koppling till frågan om "Måndagen den 3:e"

Sidan 1 "Helt hundra att det var polisen han(Stig) pratade med."
Sidan 2 "Det enda ej helt hundra på om är om det var måndagen den 3 mars jag hörde Stigs samtal."

På detta är TP säker på att SE var på Skandia den 3:e mars, vilket är helt uppåt väggarna.
Och till råga på allt bygger han vidare denna osäkra(och felaktiga) uppgift till ett stort sagolikt scenario om hur SE byter fot i vem han sprungit efter... "polis, GM och sedan polis igen" (och kanske även en hämtning av vapen den dagen)

Du nämner ordet fultolkning och pekar på GW?
Citera
2021-05-07, 16:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja, och jag mår illa av att läsa att TP var och fikade hos ex-frun i flera år med uppenbart uppsåt att hitta nåt som gick att förvränga till SE:s nackdel.

Dom spelade fult mot en dam på 80+. Men fick inte fram ett dugg. Inte ett dugg.

De pekar ut en person som statsministermördare helt utan bevis, utan tillgång till vapen, utan motiv. Men när även utredningsmaterialet blir offentligt så inser vi att de också pekar ut hans exhustru för skyddande av brottsling. De förstör alltså livet för en gammal kvinna - grattis KP, PU, TP, MG. Hoppas ni skäms.

De väljer alltså att förstöra livet för en människa för att berätta denna svaga teori. Det är lika illa som att KP skulle sitta nypa och slå henne.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-05-07 kl. 16:43.
Citera
2021-05-07, 16:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Då jag vet att vissa här inte ens bemödar sig att klicka på länkar och än mindre att läsa igenom så är här "Norrlandspendlarens" uppgifter med koppling till frågan om "Måndagen den 3:e"

Sidan 2 "Det enda ej helt hundra på om är om det var måndagen den 3 mars jag hörde Stigs samtal."

På detta är TP säker på att SE var på Skandia den 3:e mars, vilket är helt uppåt väggarna.
Och till råga på allt bygger han vidare denna osäkra(och felaktiga) uppgift till ett stort sagolikt scenario om hur SE byter fot i vem han sprungit efter... "polis, GM och sedan polis igen" (och kanske även en hämtning av vapen den dagen)

TP har en fin metod. Hitta på nåt utan grund. Ta en detalj ur detta hittepå och fråga ett vittne om det var omöjligt att denns detalj var på detta sätt istället för det sätt vittnet tidigare påstått. När vittnet säger att det inte är helt omöjligt så tar TP detta icke-bekräftande uttalande om detaljen som bevis för att hela hittepå:t är sant.

En flytt av fokus och sen dra åt snaran runt halsen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-05-07 kl. 16:46.
Citera
2021-05-07, 16:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Ja fultolkning, GW gav sken av att veckopendlaren inte pratat om händelsen med någon p g a att han skämdes för att han "tjuvlyssnat". Men TP som verkligen pratat med veckopendlaren (maj 2020) om det skriver så här:
"Jag belv väldigt illa berord av det jag hörde (min fetning) men paratde aldrig med Stig om det. Inte med någon annan heller på Skandia, ja inte med någon".

Av det jag hörde, inte att jag hörde.
Citera
2021-05-07, 16:51
Medlem
Citat:
Dom spelade fult mot en dam på 80+. Men fick inte fram ett dugg. Inte ett dugg.

De pekar ut en person som statsministermördare helt utan bevis, utan tillgång till vapen, utan motiv. Men när även utredningsmaterialet blir offentligt så inser vi att de också pekar ut hans exhustru för skyddande av brottsling. De förstör alltså livet för en gammal kvinna - grattis KP, PU, TP, MG. Hoppas ni skäms.

De väljer alltså att förstöra livet för en människa för att berätta denna svaga teori. Det är lika illa som att KP skulle sitta nypa och slå henne.
Det sjukaste är TP:s teori om att SE gick till Grand för att skjuta OP men fick kalla fötter och gick tillbaks till Skandia och sen när han går ut igen får syn på LOP och bestämmer sig då för att skjuta den här gången. Och sen uppe på åsen får han för sig att gå ner och erkänna men då är det ingen som känner igen honom.

Om det fanns bevis som kunde binda SE till brottet hade man kunnat komma med såna spekulationer om hur det hade gått till. Men när det inte finns några bindande bevis så är det rena fantasier som TP kommer med. Det är en helt ofattbart dålig teori/spekulation som är totalt noll verklighetsförankrad.
Citera
2021-05-07, 16:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
[i]GW: Det står i Thomas Petterssons bok att Engström inte fick mycket jobb gjort när han gick omkring och pratade om mordet på Skandia, men att det var i sin ordning eftersom han faktiskt hade semester. Men det där är ingenting som du har sagt?

FT: Nej, det kommer inte från mig. Och jag har...
.
Det där minns jag från SVT/Lampers dokumentärfilm tidigare i år. Engströms närmste villagranne Sten Fylkner säger i kameran att Engström hade chefsambitioner på Skandia, vilka aldrig förverkligades. Fylkner såg det som logiskt eftersom, fritt ur mitt minne, han var dålig på planering och arbetsdisciplin. Han gick runt och pratade av sig med kollegor fram till att de gick hem. Fylkner menade då Engström generellt, både före och efter 1986.

Om Thomas Pettersson har något annat som han placerar just på måndagen den 3:e mars vet jag inte.
Senast redigerad av Schlesien 2021-05-07 kl. 16:55.
Citera
2021-05-07, 16:52
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
TP:s heder är förlorad för all framtid. Han drog med sig den där ointressant blåbärsätaren från Filter och KP. Bra jobbat.... Ohederlighet genomsyrar Den Osannolike Mördaren och pressträffen.

Sexsiffriga eller sjusiffriga belopp från sossarnas kriskassa?
Om du lägger sossehatar-skygglapparna åt sidan så kommer du nog till insikt du med så småningom.

Fast sossarna favoritspår var ju egenligen Krille, både Stefan och Mona har ju framfört sådana tankar fast kanske även deras ögon öppnades den 10 juni.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-05-07 kl. 16:56.
Citera
2021-05-07, 16:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja fultolkning, GW gav sken av att veckopendlaren inte pratat om händelsen med någon p g a att han skämdes för att han "tjuvlyssnat". Men TP som verkligen pratat med veckopendlaren (maj 2020) om det skriver så här:
"Jag belv väldigt illa berord av det jag hörde (min fetning) men paratde aldrig med Stig om det. Inte med någon annan heller på Skandia, ja inte med någon".

Av det jag hörde, inte att jag hörde.

Intressant att du tycker detta citat motbevisar att det var en tjuvlyssning. Eller att du ens tycker det motbevisar att det var en tjuvlyssning han skämdes för.

Det vore bättre du citerade det GW skrev om det nu var så fel i dina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in