Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Tydligen har praktikanten varit på arbetsplatsen måndagen den 3 mars, åtminstone den veckan
https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/
GW: Eller kan du ha varit ledig veckan efter mordet, samtidigt som Stig Engström, och kommit igen den 10 mars?
FT: Det jag vet är att under den där perioden på Skandia fick jag också handledning av andra. Jag var på tryckeriet och jag fick vara med på filmning och i någon filmredigeringsstudio. Så det är mycket möjligt att jag var på plats fast inte med Stig den där veckan emellan, men det kan jag inte svara på.
(Efter vårt samtal kontrollerar Fredrik med sin mors almanacksanteckningar från 1986. Och där framgår att han var på praktik i Stockholm också veckan som började den 3 mars, alltså då Stig Engström hade semester.)
"Veckopendlaren" har GW inte pratat med men TP har gjort det. Enligt TP har pendlaren saker som stöd för minnet att det måste ha varit måndagen den 3 mars han hörde SE prata med "någon" i telefon mellan 7-8 på morgonen. Där gör GW en liten fultolkning, anser jag.
Läs gärna uppgifterna från Norrlandspendlaren själv i uppslag E-22075-00
https://drive.google.com/file/d/1b_4RJXCB7MoRwxCW_5XPI0LlRLjhhjvk/view
Då jag vet att vissa här inte ens bemödar sig att klicka på länkar och än mindre att läsa igenom så är här "Norrlandspendlarens" uppgifter med koppling till frågan om "Måndagen den 3:e"
Sidan 1 "Helt hundra att det var polisen han(Stig) pratade med."
Sidan 2 "Det enda ej helt hundra på om är om det var måndagen den 3 mars jag hörde Stigs samtal."
På detta är TP säker på att SE var på Skandia den 3:e mars, vilket är helt uppåt väggarna.
Och till råga på allt bygger han vidare denna osäkra(och felaktiga) uppgift till ett stort sagolikt scenario om hur SE byter fot i vem han sprungit efter... "polis, GM och sedan polis igen" (och kanske även en hämtning av vapen den dagen)
Du nämner ordet fultolkning och pekar på GW?