2021-05-07, 12:14
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Ja, plural. Så frågan blir hur SE där och då kunde veta att det inte fanns flera GM, varav en i liknande klädsel som honom själv?

Med tanke på att SE själv tillstår att han talat med Lisbeth och att hon var av uppfattningen att det var flera(2 gärningsmän, se första Rikslarmet), så blir det den enkla förklaringen att han får detta av henne.

...även uppgiften till Söderström från ett vittne som pekar.
- "Dom sprang ditåt"

Finns många uppgifter om gärningsman i plural.
Men vad som verkligen kommer från SE och är sant är ju ständigt denna fråga.
Citera
2021-05-07, 12:42
Medlem
MrBarnabys avatar
Tydligen har praktikanten varit på arbetsplatsen måndagen den 3 mars, åtminstone den veckan

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/
GW: Eller kan du ha varit ledig veckan efter mordet, samtidigt som Stig Engström, och kommit igen den 10 mars?

FT: Det jag vet är att under den där perioden på Skandia fick jag också handledning av andra. Jag var på tryckeriet och jag fick vara med på filmning och i någon filmredigeringsstudio. Så det är mycket möjligt att jag var på plats fast inte med Stig den där veckan emellan, men det kan jag inte svara på.

(Efter vårt samtal kontrollerar Fredrik med sin mors almanacksanteckningar från 1986. Och där framgår att han var på praktik i Stockholm också veckan som började den 3 mars, alltså då Stig Engström hade semester.)
"Veckopendlaren" har GW inte pratat med men TP har gjort det. Enligt TP har pendlaren saker som stöd för minnet att det måste ha varit måndagen den 3 mars han hörde SE prata med "någon" i telefon mellan 7-8 på morgonen. Där gör GW en liten fultolkning, anser jag.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-05-07 kl. 12:45.
Citera
2021-05-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tydligen har praktikanten varit på arbetsplatsen måndagen den 3 mars, åtminstone den veckan

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/
GW: Eller kan du ha varit ledig veckan efter mordet, samtidigt som Stig Engström, och kommit igen den 10 mars?

FT: Det jag vet är att under den där perioden på Skandia fick jag också handledning av andra. Jag var på tryckeriet och jag fick vara med på filmning och i någon filmredigeringsstudio. Så det är mycket möjligt att jag var på plats fast inte med Stig den där veckan emellan, men det kan jag inte svara på.

(Efter vårt samtal kontrollerar Fredrik med sin mors almanacksanteckningar från 1986. Och där framgår att han var på praktik i Stockholm också veckan som började den 3 mars, alltså då Stig Engström hade semester.)
"Veckopendlaren" har GW inte pratat med men TP har gjort det. Enligt TP har pendlaren saker som stöd för minnet att det måste ha varit måndagen den 3 mars han hörde SE prata med "någon" i telefon mellan 7-8 på morgonen. Där gör GW en liten fultolkning, anser jag.
Men lägg ner nu. Det är solklart att SE inte var där 3/3. Praktikanten säger ju det själv och RB bekräftar att SE inte var där på hela den veckan.

Ser du inte hur TP förvränger allting? Det där med veckopendlaren har han också förvrängt.
Citera
2021-05-07, 13:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Men lägg ner nu. Det är solklart att SE inte var där 3/3. Praktikanten säger ju det själv och RB bekräftar att SE inte var där på hela den veckan.

Ser du inte hur TP förvränger allting? Det där med veckopendlaren har han också förvrängt.
Låt oss ta en sak i taget. Nu har vi svart på vitt att åtminstone praktikanten varit på arbetsplatsen den veckan och sannolikt även måndagen den 3 mars, ni får tugga i er det till att börja med.

TP:s heder är återupprättad.
Citera
2021-05-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Med tanke på att SE själv tillstår att han talat med Lisbeth och att hon var av uppfattningen att det var flera(2 gärningsmän, se första Rikslarmet), så blir det den enkla förklaringen att han får detta av henne.

...även uppgiften till Söderström från ett vittne som pekar.
- "Dom sprang ditåt"

Finns många uppgifter om gärningsman i plural.
Men vad som verkligen kommer från SE och är sant är ju ständigt denna fråga.

SE hävdar att han hört Lisbeth säga detta; m a o han ringer dagen efter och säger att han kan vara den som är förväxlad med en GM i lång rock pga av sin påstådda rusning och uppger blå täckjacka som då ska komma från Lisbeth.

Men inget om hennes ord om plural; han har inte sett händelseförloppet och kan inte veta om det är fler GM; dvs en med blå täckjacka och en med lång rock.
Citera
2021-05-07, 13:37
Medlem
Citat:
Låt oss ta en sak i taget. Nu har vi svart på vitt att åtminstone praktikanten varit på arbetsplatsen den veckan och sannolikt även måndagen den 3 mars, ni får tugga i er det till att börja med.

Ha ha vilken heder?
Vad spelar det för roll om praktikanten var där om inte SE var där?
Citera
2021-05-07, 14:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

TP:s heder är förlorad för all framtid. Han drog med sig den där ointressant blåbärsätaren från Filter och KP. Bra jobbat.... Ohederlighet genomsyrar Den Osannolike Mördaren och pressträffen.

Sexsiffriga eller sjusiffriga belopp från sossarnas kriskassa?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-05-07 kl. 14:43.
Citera
2021-05-07, 14:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Nja, det är iaf inte mig känt om PU hörde henne i slutskedet av hennes liv. I övrigt tycker jag det låter lite halmgubbigt. Vad hon har sagt om mordnatten är att hon aldrig någonsin talat med någon civilperson om sådant som signalement på mordplatsen. Detta måste givetvis inkludera SE.

Det är lite väl mycket hårklyverier i denna tråd.

De planerade att prata med Lisbet, men de väntade väldigt länge. De borde naturligtvis pratat med henne om SE redan 2017, men det valde man att inte göra. Istället planerade och önskade man prata med henne. Och så råkade hon dö av sjukdom. Vilken otur... Haha, det väntade bara ut hennes död. KP hade aldrig hållit sin pressträff om hon levt. Inte en chans
Citera
2021-05-07, 14:50
Medlem
Nu har jag givetvis inte tid att gå genom tråden.
Men skulle inte Robert Gustafsson spela Skandiamannen? någon film som är på gång. Kan ha fel tyckte jag hört något om detta.
Citera
2021-05-07, 15:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
TP:s heder är förlorad för all framtid. Han drog med sig den där ointressant blåbärsätaren från Filter och KP. Bra jobbat.... Ohederlighet genomsyrar Den Osannolike Mördaren och pressträffen.

Sexsiffriga eller sjusiffriga belopp från sossarnas kriskassa?
Det finns några besserwissrar som uttalat sig tvärsäkert om praktikantens sporlovsvecka, ta på er dumstruten nu och be TP om ursäkt.
Citera
2021-05-07, 15:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det finns några besserwissrar som uttalat sig tvärsäkert om praktikantens sporlovsvecka, ta på er dumstruten nu och be TP om ursäkt.

Det är roligt att du tror detta ändrar någonting i sak. Haha.
Citera
2021-05-07, 15:24
Medlem
Citat:
Vad håller ni som tror på SE på med för förljugen skit? Så fort man ställer nåt relevant motargument blir det tyst. Återigen vad spelar det för roll om praktikanten var där om inte SE var där? Praktikanten säger att han hade andra handledare än SE och RB bekräftade att SE inte var där på hela veckan.
Senast redigerad av Barkarrow 2021-05-07 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in