Citat:
Ursprungligen postat av
SisterJones
Hur var oddsen när Vladimir Klitschko blev utslagen av sydafrikanen Corrie Sanders
Exakt! Samt oddsen på Buster Douglas Vs Mike Tyson, Muhammed Ali Vs George Foreman, Antonio Tarver Vs Roy Jones, och Marco Antonio Barrera Vs Prince Naseem. I princip alla boxare förlorar förr eller senare, och det är nästan alltid mot en boxare som ingen tror kan vinna. Personligen tror jag att detta beror på att den framgångsrika boxaren börjar träna mindre och mindre ju mer framgångsrik han blir. Han börjar tro att ingen kan vinna över honom. När han sedan går in i ringen mot en boxare som på papperet inte har en chans, så underskattar han honom, och förlorar.
Alvarez har varit på topp länge nu. Han har endast 1 förlust, och den är mot en boxare som av många ses som den bäste genom tiderna. Dessutom blev inte Alvarez dominerad. Det känns som om Alvarez är redo att falla. Billy Joe Saunders är inget skämt. Han är obesegrad med 30 vinster. Han slår inte särskilt hårt, men tillräckligt hårt för att vara ett hot. Han har 14 vinster via knockout, vilket nästan är hälften. När en boxare har hälften av sina vinster via knockout, är det helt okej.
Han har dock inte besegrat jätte-tunga namn, men han har besegrat några bra boxare. Chris Eubank jr, Andy Lee och David Lemieux till exempel.
Jag hade absolut kunnat tänka mig att sätta 100kr på Saunders. Om han vinner skulle jag gissa på SD. Om han förlorar skulle jag gissa på knockout. Frågan är i så fall bara om Alvarez får in en av sina riktiga power-shots och sänker honom clean, eller om Saunders har en bra käke och får domaren att bryta matchen för en TKO.