Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Vi har en femårig dotter som har två nära kompisar på dagis. De brukar följa med varandra hem till varandra och leker jämnt tillsammans.
Nu testade ena kompisens föräldrar positivt för Covid 19 och mörkade det för förskolan. Mamman testade positivt på fredagen men på måndagen var ungen med lillasyster tillbaka på dagis, helt emot riktlinjerna.
Min fru och den andra kompisens mamma gick i taket och det slutade med att min fru ringde rektorn och fick ungarna hemskickade. Då ringde deras mamma och gnällde på att det var så trist för barnen att vara hemma och de gick minsann miste om arbetsinkomst.
Nu får vår dotter helt plötsligt inte följa med de andra hem och den covid-positiva mamman har tagit bort min fru som vän på Facebook.
Jag tackar Gud för att jag inte är kvinna. Det är det första. Men som man är jag extremt lösningsorienterad. Jag vill på nåt sätt reda ut allting. Går det ens?
De som mörkade det positiva covid-testet är uppenbarligen omogna och själviska och kan dra åt helvete. Men hur kan den andra mamman ta deras parti liksom? Den ungen får följa med hem till dem osv. Hon var jävligt upprörd över allt också tidigare.
Hon är en jävla idiot givetvis, inte svårare än så.
Det är väl skitbra att ungarna plockades hem, för att minska spridningen?
Se inte bortplockningen som någon förlust, snarare tvärt om.
Nu har det ändrats, men barn TILL smittade föräldrar FICK uppehålla sig på förskolan ändå, IDIOTI.
Nästa gång jag har magsjuka, ska jag dela med mig innehållet till dessa föräldrar, hoppas det mottas med andakt.