2021-05-07, 06:10
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag tackar Gud för att jag inte är kvinna. Det är det första. Men som man är jag extremt lösningsorienterad. Jag vill på nåt sätt reda ut allting. Går det ens?
Det här är kvinnoproblem. Låt kvinnorna kivas, för kvinnor älskar att kivas om småsaker. Som man ska du inte lägga dig i sådant här trams. Fokusera på verkliga frågor, inte socialt käbbel med kärringar.
Citera
2021-05-07, 06:59
Medlem
Katzyns avatar
Ingen gillar en angivare. Sorry, men jag hade också dumpat en familj som använde umgänget till att anmäla mig.
Citera
2021-05-07, 07:35
Medlem
Citat:
Vi har en femårig dotter som har två nära kompisar på dagis. De brukar följa med varandra hem till varandra och leker jämnt tillsammans.

Nu testade ena kompisens föräldrar positivt för Covid 19 och mörkade det för förskolan. Mamman testade positivt på fredagen men på måndagen var ungen med lillasyster tillbaka på dagis, helt emot riktlinjerna.

Min fru och den andra kompisens mamma gick i taket och det slutade med att min fru ringde rektorn och fick ungarna hemskickade. Då ringde deras mamma och gnällde på att det var så trist för barnen att vara hemma och de gick minsann miste om arbetsinkomst.

Nu får vår dotter helt plötsligt inte följa med de andra hem och den covid-positiva mamman har tagit bort min fru som vän på Facebook.

Jag tackar Gud för att jag inte är kvinna. Det är det första. Men som man är jag extremt lösningsorienterad. Jag vill på nåt sätt reda ut allting. Går det ens?

De som mörkade det positiva covid-testet är uppenbarligen omogna och själviska och kan dra åt helvete. Men hur kan den andra mamman ta deras parti liksom? Den ungen får följa med hem till dem osv. Hon var jävligt upprörd över allt också tidigare.

Det första du gör är att skriva ett inlägg på Flashback, det är ju jävligt lösningsorienterat!

Det är socialt obekvämt att hävda sin rätt tyvärr. Bra gjort av din fru som tog den smällen. Hon kan ha förhindrat att hela förskolan behövde stänga. Klent av dig att gnälla på Flashback om det.

Två saker är värda att uppmärksamma (utöver din egen totala brist på handlingskraft då...)

1. Den sjuka kvinnan bröt mot smittskyddslagen. Förskolan borde polisanmäla agerandet.
2. Hur fick hon reda på att det var din fru som berättar för rektorn? Tveksamt om förskolan får sprida sådana uppgifter.

Men alltså vi tar det igen, du beskriver dig som lösningsorienterad när det är din fru som fixar hela krisen?
Citera
2021-05-07, 08:43
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ja, det var den andra mamman som glappade till oss.

Nä, ska nån ursäkt yttras så är det till oss. Min fru har diabetes och har haft dödsångest i över ett år pga Corona.
Vill du ha en praktisk lösning eller någon slags upprättelse? Det låter som att du fortfarande är i affekt och suktar efter det sistnämnda.

Lugna dig, dämpa oron och försök lösa det praktiskt istället för någon ursäkt till er lär det här inte sluta i.
Citera
2021-05-07, 08:44
Medlem
Hur går de miste om arbetsinkomst?
Mamman lär väl vara hemma?

F.ö är detta rekommendationer och inte något annat, så varför din fru gnäller vet jag inte.
Om inte dagiset har detta som regler då...

Din fru verkar dock vara en fitta, skapar dramatik hos rektorn och går bakom ryggen på sin vän.
Förstår henne.

Gött att det går ut över ditt barn också, även om det låter illa så är det kanske dags att både du och fru vaknar upp och inser att det ni gör även påverkar andra (barnet).
Senast redigerad av MrSvensson 2021-05-07 kl. 08:47.
Citera
2021-05-07, 08:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja, det var den andra mamman som glappade till oss.

Nä, ska nån ursäkt yttras så är det till oss. Min fru har diabetes och har haft dödsångest i över ett år pga Corona.

Då är hon säkert sur eftersom ni gjorde det hon borde gjort. Hon körde nån slags skitsnack variant. Men ni gjorde ngt bra.

Låt det vara. Sänk er inte till den låga nivån.
Citera
2021-05-07, 08:56
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Vi har en femårig dotter som har två nära kompisar på dagis. De brukar följa med varandra hem till varandra och leker jämnt tillsammans.

Nu testade ena kompisens föräldrar positivt för Covid 19 och mörkade det för förskolan. Mamman testade positivt på fredagen men på måndagen var ungen med lillasyster tillbaka på dagis, helt emot riktlinjerna.

Min fru och den andra kompisens mamma gick i taket och det slutade med att min fru ringde rektorn och fick ungarna hemskickade. Då ringde deras mamma och gnällde på att det var så trist för barnen att vara hemma och de gick minsann miste om arbetsinkomst.

Nu får vår dotter helt plötsligt inte följa med de andra hem och den covid-positiva mamman har tagit bort min fru som vän på Facebook.

De som mörkade det positiva covid-testet är uppenbarligen omogna och själviska och kan dra åt helvete. Men hur kan den andra mamman ta deras parti liksom? Den ungen får följa med hem till dem osv. Hon var jävligt upprörd över allt också tidigare.

Hon är en jävla idiot givetvis, inte svårare än så.
Det är väl skitbra att ungarna plockades hem, för att minska spridningen?

Se inte bortplockningen som någon förlust, snarare tvärt om.

Nu har det ändrats, men barn TILL smittade föräldrar FICK uppehålla sig på förskolan ändå, IDIOTI.
Nästa gång jag har magsjuka, ska jag dela med mig innehållet till dessa föräldrar, hoppas det mottas med andakt.
Senast redigerad av HighwayDelight 2021-05-07 kl. 08:59.
Citera
2021-05-07, 09:01
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Hur går de miste om arbetsinkomst?
Mamman lär väl vara hemma?

F.ö är detta rekommendationer och inte något annat, så varför din fru gnäller vet jag inte.
Om inte dagiset har detta som regler då...

Din fru verkar dock vara en fitta, skapar dramatik hos rektorn och går bakom ryggen på sin vän.
Förstår henne.

Gött att det går ut över ditt barn också, även om det låter illa så är det kanske dags att både du och fru vaknar upp och inser att det ni gör även påverkar andra (barnet).

Ha så roligt i respiratorn sen, det är väl BRA SOM FAN att det kom fram, när den dumma jävla morsan ifråga BORDE STANNAT HEMMA MED BARN, men can´t fix stupid.

Rekommendationerna HAR ändrats, ÄR du sjuk i covid FUCKING STANNAR DU HEMMA, är detta raketforskning för dig och andra hjon?
Citera
2021-05-07, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ingen gillar en angivare. Sorry, men jag hade också dumpat en familj som använde umgänget till att anmäla mig.

Alltså, jag hade ju själv aldrig ringt. Men du vet kvinnor... Jag tänker att smittan är överallt ändå.
Citera
2021-05-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Vill du ha en praktisk lösning eller någon slags upprättelse? Det låter som att du fortfarande är i affekt och suktar efter det sistnämnda.

Lugna dig, dämpa oron och försök lösa det praktiskt istället för någon ursäkt till er lär det här inte sluta i.

Nej jag är lugn. Tycker mest synd om min dotter som lämnas kvar på förskolan när de andra två hämtas hem när hon tidigare också fick följa med. Hon förstår inte riktigt varför. Inte jag heller. Men det är väl nån maktkamp som pågår. Det sociala spelet... Jag förstår inte varför det ska vara så krångligt.
Citera
2021-05-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Det första du gör är att skriva ett inlägg på Flashback, det är ju jävligt lösningsorienterat!

Det är socialt obekvämt att hävda sin rätt tyvärr. Bra gjort av din fru som tog den smällen. Hon kan ha förhindrat att hela förskolan behövde stänga. Klent av dig att gnälla på Flashback om det.

Två saker är värda att uppmärksamma (utöver din egen totala brist på handlingskraft då...)

1. Den sjuka kvinnan bröt mot smittskyddslagen. Förskolan borde polisanmäla agerandet.
2. Hur fick hon reda på att det var din fru som berättar för rektorn? Tveksamt om förskolan får sprida sådana uppgifter.

Men alltså vi tar det igen, du beskriver dig som lösningsorienterad när det är din fru som fixar hela krisen?

Sant. Behövde väl mest skriva av mig lite. Som sagt hade jag aldrig ringt förskolan själv. Dels är jag inte så orolig över att smittas. Om skit händer så händer det. Och dels tänker jag att smittan ändå är omöjlig att skydda sig från helt.

Ur mitt perspektiv dök problemet upp nu när min dotter inte får följa med hem och leka. Verkar det som. Iaf inte lika ofta. Kan ju bero på annat också.
Citera
2021-05-07, 09:47
Medlem
det enda som kan fungera och som ni styr över är väl att ni forsätter att bjuda in båda flickorna och håller en låg profil och är trevliga.

det är ju de andra föräldrarna som har gjort "fel" men det jobbiga är ju att det är ert barn som får ta konsekvenserna. och det är ju därför det ibland blir så jobbigt med andra barn och deras föräldrar -ens eget barn kanske gillar ungen men själv ser man ungen som djävulens barn. och likaså med andra föräldrar - man kan ogilla dem skarpt men så måste man ändå hänga för barnens skull. och ibland får man ju då ta det goda med det mindre goda. men ibland, som i ert fall, så går det ju inte att hålla käft.

men som sagt, det enda ni kan styra över är det jag skriver i första meningen.
alternativt ta ett samtal med föräldrarna om detta fortgår efter sommaren (och då kanske både covid och föräldrarna har lugnat ner sig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in