• 1
  • 2
2021-05-06, 22:07
Medlem
Vi har en femårig dotter som har två nära kompisar på dagis. De brukar följa med varandra hem till varandra och leker jämnt tillsammans.

Nu testade ena kompisens föräldrar positivt för Covid 19 och mörkade det för förskolan. Mamman testade positivt på fredagen men på måndagen var ungen med lillasyster tillbaka på dagis, helt emot riktlinjerna.

Min fru och den andra kompisens mamma gick i taket och det slutade med att min fru ringde rektorn och fick ungarna hemskickade. Då ringde deras mamma och gnällde på att det var så trist för barnen att vara hemma och de gick minsann miste om arbetsinkomst.

Nu får vår dotter helt plötsligt inte följa med de andra hem och den covid-positiva mamman har tagit bort min fru som vän på Facebook.

Jag tackar Gud för att jag inte är kvinna. Det är det första. Men som man är jag extremt lösningsorienterad. Jag vill på nåt sätt reda ut allting. Går det ens?

De som mörkade det positiva covid-testet är uppenbarligen omogna och själviska och kan dra åt helvete. Men hur kan den andra mamman ta deras parti liksom? Den ungen får följa med hem till dem osv. Hon var jävligt upprörd över allt också tidigare.
Citera
2021-05-06, 22:21
Medlem
Opaques avatar
Du är kille och ta ett gott råd, försök inte förstå hur kärringar tänker i tider av lojalitetskonflikter, för då blir det förskola av allting mitt ibland tvisten (om förskolan)

Nu är det antagligen så att en hel del kränkthet cirkulerar bland kvinnokollektivet i den här historien. Det enda du behöver göra som man, är att drämma näven i bordet och markera hur jäkla barnsligt allting är och att du kräver snarast en lösning = Kränkta egon betyder ingenting i sammanhanget och det är ändå barnen som är viktigast. Lite ordning i hönsgården. Ta fokus ditt eget parti . Inte någon annans "för att vara snäll och empatisk"
Citera
2021-05-06, 22:25
Medlem
Exakt som Opaque skriver.

Att ett gäng kärringar tar ut sin kränkthet på sina barns kompis (ditt barn) visar bara hur jävla efterblivna dom är.

Försök inte förstå, och låt dom vara. Är dom den typen av morsor, så är det inget du vill att ditt barn ska beblandas med ändå då deras ungar kommer bli likadan om ett par år.
Citera
2021-05-06, 22:25
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vi har en femårig dotter som har två nära kompisar på dagis. De brukar följa med varandra hem till varandra och leker jämnt tillsammans.

Nu testade ena kompisens föräldrar positivt för Covid 19 och mörkade det för förskolan. Mamman testade positivt på fredagen men på måndagen var ungen med lillasyster tillbaka på dagis, helt emot riktlinjerna.

Min fru och den andra kompisens mamma gick i taket och det slutade med att min fru ringde rektorn och fick ungarna hemskickade. Då ringde deras mamma och gnällde på att det var så trist för barnen att vara hemma och de gick minsann miste om arbetsinkomst.

Nu får vår dotter helt plötsligt inte följa med de andra hem och den covid-positiva mamman har tagit bort min fru som vän på Facebook.

Jag tackar Gud för att jag inte är kvinna. Det är det första. Men som man är jag extremt lösningsorienterad. Jag vill på nåt sätt reda ut allting. Går det ens?

De som mörkade det positiva covid-testet är uppenbarligen omogna och själviska och kan dra åt helvete. Men hur kan den andra mamman ta deras parti liksom? Den ungen får följa med hem till dem osv. Hon var jävligt upprörd över allt också tidigare.

Fan vilket löjligt beteende!

Hur gamla är dessa föräldrar?!

Anledningen varför den mamman stryker covid-mamman medhårs kan nog bero på att hon inte vill att hennes ungar inte heller får följa med om hon håller på din fru.
Citera
2021-05-06, 22:31
Medlem
Hej Locifer! Som kvinna älskar jag att läsa om mamma-drama, men det är förstås olyckligt att erat barn kommer i kläm. Min nyfikenhet får mig att undra vad som menas med arbetsintäkter, har hon alltså gått till jobbet 2 dagar efter sitt positiva provsvar? Hur fick ni veta att hon hade covid?

Det finns en lösning på detta men den innebär att din fru måste hosta ur sig en ursäkt, utan att brusa upp och beskylla för det som hänt. Den covid smittade mamman kommer nog inte lägga sig platt om hon agerat så omoget att ditt barn stängs ute så det är din fru som måste vifta med de vita flaggorna.

Vill gärna höra hur det går för er!
Citera
2021-05-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Hej Locifer! Som kvinna älskar jag att läsa om mamma-drama, men det är förstås olyckligt att erat barn kommer i kläm. Min nyfikenhet får mig att undra vad som menas med arbetsintäkter, har hon alltså gått till jobbet 2 dagar efter sitt positiva provsvar? Hur fick ni veta att hon hade covid?

Det finns en lösning på detta men den innebär att din fru måste hosta ur sig en ursäkt, utan att brusa upp och beskylla för det som hänt. Den covid smittade mamman kommer nog inte lägga sig platt om hon agerat så omoget att ditt barn stängs ute så det är din fru som måste vifta med de vita flaggorna.

Varför skulle den som stoppade smittan be om ursäkt?
Covid-mamman har medvetet riskerat att sprida covid på förskolan. Det är antagligen en sån där 90-talist som är oförmögen att ta ansvar och att inse sitt eget felaktiga beteende.
Citera
2021-05-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu

Ja, det var den andra mamman som glappade till oss.

Nä, ska nån ursäkt yttras så är det till oss. Min fru har diabetes och har haft dödsångest i över ett år pga Corona.
Citera
2021-05-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Covid-mamman har medvetet riskerat att sprida covid på förskolan. Det är antagligen en sån där 90-talist som är oförmögen att ta ansvar och att inse sitt eget felaktiga beteende.

Nej det är hon väl inte, 90-talist alltså.
Citera
2021-05-07, 01:06
Medlem
Offices avatar
”Tråkigt för barnen att vara hemma” är ett riktigt korkat argument. Att utesluta ert barn från aktiviteter pga en sån här sak är riktigt genomvidrigt, fy fan vilken idiot.

Nästa gång du ser henne kan du hälsa henne att Office på Flashback tycker att hon är en vidrig obegåvad kackelkärring.
Citera
2021-05-07, 01:49
Medlem
Citat:

TS söker inte ett uttalande om vem som är att döma i denna konflikt, det är ju ganska uppenbart vem som är att döma. Jag tänkte att han ville ha en lösning och det är därför jag föreslår att de gräver ner stridsyxan för sitt barns skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ja, det var den andra mamman som glappade till oss.

Nä, ska nån ursäkt yttras så är det till oss. Min fru har diabetes och har haft dödsångest i över ett år pga Corona.

Som utomstående är det enkelt att se det som att ni måste fråga vad som är den önskvärda utgången för ert barn och göra det som krävs för att komma dit, även om ni blivit felbehandlade. Det är såklart svårare för er som är mitt i det att tänka på det sättet, men jag måste säga att det du skriver inte alls låter som en "extremt lösnings-orienterad inställning".
Citera
2021-05-07, 02:00
Medlem
Men alltså, ska er dotter fortsätta att umgås med och besöka såna här personers hem? Din fru är diabetiker och det kommer att dröja tills hon fått båda sprutorna vaccin misstänker jag. Det här scenariet med någon smittad i de två andra familjerna kan ju upprepas närsomhelst...

Jag tycker att det är ett eländigt beteende av den smittade mamman, men sådana är vissa kvinnor.
Citera
2021-05-07, 05:28
Medlem
Skurhinkens avatar
Den här mamman har alltså vistats på sin arbetsplats med ett positivt test gällande Corona. Vet folk som fått sparken på grund av ett sådant idiotiskt beteende.

Dessutom skicka sitt barn till förskolan och riskera att smitta sprida till andra. Fy fan, sådana här människor borde utrotas.

Som karl får man helt enkelt markera vad som är rätt för kärringar är inte rationella varelser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in