Citat:
Ursprungligen postat av
Armwrestler
Klass och stil? Vad dillar du om? Se det från ett objektivt perspektiv istället och slå inte ut ett beteende med ett annat beteende. Judith kladdade och det ska hon ut för, men har Nardos någonsin backat eller insett sitt misstag? Nej för hon har aldrig haft fel och har aldrig backat från en fajt även om hon haft fel. Att höja ett narcissistiskt beteende till skyarna kommer leda till att Nardos kommer ut, läser att hon gjort rätt i alla situationer och kommer inte ändras. Tyvärr till hennes nackdel för framtida relationer och arbetsliv, mark my words.
Jag har hört Nardos flera gånger ta emot kritik och kan också erkänna om hon har fel sen är det en definitionsfråga och vem bestämmer vad som är rätt och vad som är fel? Man måste inte alltid vinna en diskussion heller utan det handlar väl mer om att kunna mötas någonstans på halva vägen och om man förstår att man inte förstår varandra så är väl det jättebra. Nardos har mycket att lära sig vad gäller att lyssna då hon är väldigt intensiv men jag tycker att hon försöker reda ut saker som uppstår men att hon har narcissistiska drag kan jag inte hålla med om.
En Narcissist utnyttjar andra för egen vinning, saknar empati, arroganta och är mästare på att manipulera dig känslomässigt. Är du i en konflikt med en Narcissist så kommer denne förmodligen flytta över det den säger och gör, till det du säger och gör för då behöver Narcissisten inte ta ansvar för sitt eget giftiga beteende eller tackla det du säger
Om du tar upp något som du inte gillar eller tycker är osant och tvivelaktigt, så istället för att ta itu med det eller ta ansvar för det kommer de snabbt att avböja och gå in i attackläge. Det betyder att de kommer att använda sin giftiga taktik för att snabbt flytta uppmärksamheten från sig själva och ta upp något som du kanske eller inte har sagt eller gjort. Ofta till den grad att de försöker hålla dig ansvarig genom att anklaga dig för alla möjliga saker, varav några inkluderar de saker de faktiskt gör själva.