Citat:
Ursprungligen postat av
Bubamara404
Ponera att E mådde bra i sitt riktiga hem, sedan råkar hon ut för en tragiskt olycka som leder till att hon avlider i familjehemmet. Hur hade allt låtit då?
Hade det varit familjehemmet som trashats i media då ist?
Vi måste ju förstå att en olycka kan ske vartsomhelst, och bara för att den sker under speciella omständigheter hos i övrigt problemtyngda personer så betyder det inte alltid att det är kallt, berått mord och vanvård och fan vet jag?
Allt är tillräckligt tragiskt som det är och vi borde ist foka på vad som ledde fram till allt detta, vi borde lyssna på dem som var där, vi borde åtminstone försöka ta in vad de säger för att ha en chans att detta inte händer igen.
Allt handlar om vad dessa knarkarsvin valde att göra, eller inte göra. Låt oss säga att det var en olycka.
Hade de som alla andra normala folk ringt 112 och skaffat hjälp till sin lilla dotter, så hade den här tråden och det så kallade ”hatet” mot R inte existerat. E däremot hade funnits här! Hade de valt att skaffa vård till sitt barn, hade folk sett det som den olycka det kanske var. Den här historien hade fått ett helt annat utfall och alla inblandade parter hade förblitt anonyma i det fördolda och ingen utanför bekantskapskretsen hade vetat vem lilla hjärtat var.
Nu blev det inte så, då dessa två såkallade föräldrar valde att linda in sitt lilla barn i plast och skuffa under henne ensam under sängen. Vet vi ens om hon var död när hon hamnade där?
Hade samma olycka inteäffat i familjehemmet är jag övertygad om att de slängt sig på telefonen och ringt 112. DÄR HAR DU DEN STORA SKILLNADEN till varför folk inte har någon form av empati eller vilja till förståelse för R och hennes vidriga handlingar. Allt handlar egentligen om att de tog beslutet att inte skaffa hjälp, att de lät henne dö. Att skylla på att man inte vågade är bara en dålig ursäkt!
Som förälder, gör man vad som helst för sitt barn (annars ska man inte ha några) man offrar allt för dem. Allt allt allt. Man dör för dem, man riskerar straff för dem, att bli påkommen med sitt knarkande hade varit milt straff för min del om det hade handlat om alternativet att mitt barn riskerade att dö annars. Men inte för R och P och det är det är det som i mina ögon gör dem till de de vidriga personer jag tycker att de är.
R har även fått en chans att lägga korten på bordet. Att stå för sina handlingar och misstag och äga dem. Det hade gett henne en liten form av respekt i denna sorliga hostorien, men R fortsätter att ljuga, manipulera,”tappa minnet” och som jag tror, ligger bakom ett flertal av kontorna i denna tråden. Det gör att folk tycker ännu mer illa om henne.
Hur vidrigt och barnsligt var inte härmandet av kontorna på insta som uppenbart är någon i R ’s direkta närhet, om inte hon själv som står bakom. Då det är deras privata bilder. Där hon istället för att sörja sin lilla flicka lägger all sin vakna tid att vilja efterapa Melinda och hennes engagemang för utsatta barn, samt att försöka visa upp en sån falsk och skrev bild av deras liv. Allt efter vad som diskuterades här, kom det upp en bild som skulle bevisa motsatsen. Vilken normalt funtad människa gör så? Det är därför folk inte vill se en annan sanning än vad den är!