2021-05-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det låter i mina öron som åldersdiskriminering.

Det är du som åldersdiskriminerar isf, folk blir lurade i alla åldrar.
2021-05-06, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Tvång vilket tvång?
Rätten frågade: om Esbjörn Bolin av egen fri vilja och utan att några påtryckningar förekommit, undertecknade köpeavtalet.
Han svarade JA
Till påtryckningar räknas pressande, stressande och tjatande, så inget av detta har förekommit enligt Esbjörns svar i rätten.
Då måste jag säga att han blivit hotad. Innan rätten hörde honom... det stämmer ju iallafall eller hur .
2021-05-06, 18:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Då måste jag säga att han blivit hotad. Innan rätten hörde honom... det stämmer ju iallafall eller hur .

Låter hemskt, är det samma personer som har hotat EB?
2021-05-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"20 Kbm container
Hyra i upp till 7 dagar
Utsättning, hämtning och behandling av avfallet
Uppskyltning av containern
Välj bland fem olika materiall; avfall till sortering, gips, grovt brännbart, behandlat trä och trädgårdsavfall
Fast pris från 3 163 kr*"

https://www.renova.se/produkter-och-tjanster/utrustning/containrar/

Men om ovanstående är exempel för vad det kan kosta om man gör det själv (det ingår alltså tömning på ovanstående länk) så har jag tidigare i tråden lagt ut priser på företag som hanterar dödsbon. Det handlar inte flera hundra tusen. Även fast man plussar på extra för att det är en del extra här så blev det inte ens 50 000kr.

Så om man nu tycker 300 000 är rimligt, och jag kan presentera siffror som pekar på motsatsen så kanske man bör kunna omvärdera sin syn.

Vad är problemet liksom?
Har du fått offert av Think Pink Bella?, Ett jävla tjafs om dessa 300, det är väldigt enkelt, tror varken Esb eller EB har lust att röja av hus och tomt och dom har kommit överens om ett pris för detta. Skulle jag själv sålt ett hus som detta hade det lätt vart värt 300 för att slippa ta hand om skiten. Sen att töntar som Garre74 tycker dom kan göra jobbet grattis och att en container kostar några tusingar osv får stå för dom. Men att någon som värderar sin tid och kanske har viktigare saker för sig vill ha betalt för detta ansvar är inget konstigt. Sedan kan man tycka vad fan som helst om siffran, men nu har dom dom kommit överens om detta så gilla läget!. Kan även tilläga att jag besökt platsen av ren nyfikenhet, och det är mycket skit på tomten, gamla bildelar och annat junk, och det ser fan värre ut i verkligheten än på bilderna....
2021-05-06, 19:42
Medlem
trngws avatar
Helt otroligt att vissa är så trögtänkta att de fortfarande inte förstått att Sjönäras mäklare inte har avsagt sig något ansvar. Trots att det så många gånger har förklarats i tråden att mäklare klart och tydligt informerar om vilket ansvar han inte har. Han har inte mäklaransvar för affären, han har aldrig haft mäklaransvar för affären, och han kan således heller inte avsäga sig mäklaransvaret. Han har bara utfört ett skrivuppdrag och det ansvar han har i egenskapen av att ha utfört ett skrivaruppdrag har han inte på något vis försökt undkomma eller frånsäga sig ansvar för.

Den som hängt med i tråden och tror något annat måste vara en fullständigt IQ-befriad idiot.
2021-05-06, 19:49
Medlem
Citat:
"20 Kbm container
Hyra i upp till 7 dagar
Välj bland fem olika materiall; avfall till sortering, gips, grovt brännbart, behandlat trä och trädgårdsavfall

Men om ovanstående är exempel för vad det kan kosta om man gör det själv (det ingår alltså tömning på ovanstående länk) så har jag tidigare i tråden lagt ut priser på företag som hanterar dödsbon. Det handlar inte flera hundra tusen. Även fast man plussar på extra för att det är en del extra här så blev det inte ens 50 000kr.

Så om man nu tycker 300 000 är rimligt, och jag kan presentera siffror som pekar på motsatsen så kanske man bör kunna omvärdera sin syn.

Vad är problemet liksom?
Vem har sagt att det gjordes ett avdrag på 300 000:- för städning och röjning, det är nog något som någon har hittat på?
2021-05-06, 19:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Igen! Det kostar 150 000 plus hårt jobb?
Jaså - vad betalar man 150 000kr för?

Vad är det för klenfisar i denna tråd? En container, ett rum per dag och jag skulle fixat skiten på en vecka. Själv. Ska allt kastas är det inga krusiduller allt ut, slå sönder möbler osv.

Allvarligt talat.
Det är inte 300 000kr vi pratar om för denna flyttstädning.

Vad du tycker är fullständigt irrelevant. Presentera några offerter på komplett flyttstädning av fastigheten eller stick och brinn. Du ställer själv höga krav på referenser på andras uttalanden, så nu får du själv se till att leva upp till dina egna ideal!

Fram med offerterna!
2021-05-06, 19:51
Medlem
Q6s avatar
Citat:
"20 Kbm container
Hyra i upp till 7 dagar

Vad är problemet liksom?

Är mest förvånad över att du tycker att hon kan kosta på sig en container, borde hon inte kunna lasta in de rostiga plåttunnorna med PCB, zyanid och andra otrevligheter som de kan förväntas innehålla i bakluckan på bilen?

Problemet är när vissa personer bestämmer att andra skall göra något själv utan att anlita expertis för att det är billigare om de gör det själva.

EB är knappast expert på sanering och har givetvis tagit höjd för vad som kan dölja sig i marken förutom att hon ser till så att resten av Esb skit transporteras bort.
2021-05-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vem har sagt att det gjordes ett avdrag på 300 000:- för städning och röjning, det är nog något som någon har hittat på?

Nej du har rätt det var ju med renoveringar med. Tack för att du sa till!
2021-05-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Är mest förvånad över att du tycker att hon kan kosta på sig en container, borde hon inte kunna lasta in de rostiga plåttunnorna med PCB, zyanid och andra otrevligheter som de kan förväntas innehålla i bakluckan på bilen?

Problemet är när vissa personer bestämmer att andra skall göra något själv utan att anlita expertis för att det är billigare om de gör det själva.

EB är knappast expert på sanering och har givetvis tagit höjd för vad som kan dölja sig i marken förutom att hon ser till så att resten av Esb skit transporteras bort.

haha - så vad - du menar att Ebba dragit till med värsta skrämseltaktiken för att "ta höjd" för ett väldigt osannolikt scenario.

Ja det låter ju verkligen som att Ebba har gjort allt rätt och riktigt.
2021-05-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad du tycker är fullständigt irrelevant. Presentera några offerter på komplett flyttstädning av fastigheten eller stick och brinn. Du ställer själv höga krav på referenser på andras uttalanden, så nu får du själv se till att leva upp till dina egna ideal!

Fram med offerterna!

haha, ska jag presentera nåt?
Ni har ju inte lagt fram ett skit som motiverar 300 000kr i avdrag.

Men hur var det ni - med folk som var trevliga i tråden?
Tappar du greppet? Inga argument?
2021-05-06, 21:15
Medlem
Citat:
Nej du har rätt det var ju med renoveringar med. Tack för att du sa till!
Varifrån kommer summan 300 000:-? Vet du inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in