2021-05-06, 14:45
Medlem
Finns en del i tråden som är så - på ren svenska - jävla dumma att de tror att Negar är ärlig.
Judinnan har haft klart för sig länge att Drysén Sr och Jr knullats av en islamsk manipulativ och störtskön terrorist, men det låg inte i judinnans intresse att torgföra det.
Varför skulle det det? Att få in islamska spröt i Public service missgynnar inte judar så länge de har kontrollen på saken och ändå kan uppnå sitt uppsåt: söndra och härska.

Men nu när det börjar brännas skuddar Negar stoftet från fötterna.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-05-06 kl. 14:58.
Citera
2021-05-06, 14:51
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Och när var det han flyttade till hennes mamma?
Fortfarande ingen som kan säga det?

Den 7 oktober 2020, enligt MrKoll

https://mrkoll.se/person/Raad-Riyad-Abdulkarim-Al-duhan-Vapnargatan-16-Gavle/DYuqmUxapuhQbTAQmkyqRaQDYuqsqqkcYfrkyqRaQdYQapuhQu erA
Citera
2021-05-06, 14:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Snarare kvinnlig åtrå efter svartmuskiga "farliga", sexiga killar.
Sexuell felprogrammering. Moderns engagemang i personen antyder varifrån en stor del av betingningen kommer.

En perversitet, helt enkelt.
Citera
2021-05-06, 14:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hennes vinklade rapportering ska även ifrågasatts av "mångåriga och erfarna journalister" på Ekot, medan det hyllades av andra. Wolf-Watz verkar inte minnas så mycket:

https://www.expressen.se/nyheter/kritik-vacktes-internt-mot-granskningarna/

Ekots Daniel Öhman tillhör de som tagit parti för Sanna Drysén och hennes salafistkampanj:

https://twitter.com/ohmandaniel/status/1207046510908760066

Här gör Öhman en podd tillsammans med Drysén ( har ej lyssnat ):

https://twitter.com/ohmandaniel/status/1193945949984436230

https://twitter.com/ohmandaniel/status/1206841174792818688
Daniel Öhman har väl själv producerat en del i ämnet har jag för mig när jag sökte på SR:s produktion om Gävleterroristerna så ett samarbete m SD finns säkert som grund för dessa uttalanden.
Citera
2021-05-06, 15:00
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hänvisa gärna till den lagstiftning du anser hon ska åtalas enligt.

Omdömeslöst och ytterst olämpligt, men sannolikt inget brott som är begånget av SD.

Jag vet inte hur det ser ut med lagstiftningen, men hon hade ju tydligen lyckats få tag på hemlig information från säpo angående deras utredningar. Om hon har låtit islamisten få ta del av denna info så skulle det väl mycket väl kunna vara ett brott.
Citera
2021-05-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det finns inget lagrum i Brottsbalken som innehåller förbud mot att vara islamist? Detta är fullt ut lagligt att vara.

Den svenska regeringen hade ju till och med ett statsråd, Mehmet Kaplan, som definierade sig som just islamist under tiden han var ordförande för Sveriges Unga Muslimer . Han har mig veterligen aldrig hävdat något annorlunda att han tagit avstånd från islamismen, tvärtom, så stöttade han folk som reste ned till Syrien och anslöt sig till IS, han jämförde dessa med de svenskar som gjorde Finlands sak är vår under WWII.

Vnta nu.. Det är alltså ok att va islamist men man ska kunna kastas i fängelse om ifrågastätter ngåto hände för 70+ år sen och det ska vara förbjudet att vara "rasist"?

Wojne, wojne
Citera
2021-05-06, 15:04
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Den 7 oktober 2020, enligt MrKoll

https://mrkoll.se/person/Raad-Riyad-Abdulkarim-Al-duhan-Vapnargatan-16-Gavle/DYuqmUxapuhQbTAQmkyqRaQDYuqsqqkcYfrkyqRaQdYQapuhQu erA

14 September enligt Ratsit

Torde ha varit i samma veva som det kom till Ekochefens kännedom
Citera
2021-05-06, 15:08
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag vet inte hur det ser ut med lagstiftningen, men hon hade ju tydligen lyckats få tag på hemlig information från säpo angående deras utredningar. Om hon har låtit islamisten få ta del av denna info så skulle det väl mycket väl kunna vara ett brott.
Det skulle det ju kunna vara. Sen undrar man hur i helsike det ens är möjligt att få ut hemliga uppgifter från SÄPO. Säger en del om hur dåligt det funkar där också i så fall... Klart de blir putta över det.
Citera
2021-05-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Daniel Öhman har väl själv producerat en del i ämnet har jag för mig när jag sökte på SR:s produktion om Gävleterroristerna så ett samarbete m SD finns säkert som grund för dessa uttalanden.

En annan är i P S den som smugglade en ung flyktingpojke till Sverige och där senare hans familj med syskon genom lagstiftningen inte kunde nekas att komma hit och få asyl och ... ja.. kosta pengar, tills de visar upp motsatsen.

Men det är inte det. Utan den skattefinansierade anställde på SvT som tog det övermaga beslutet.
Han fick en dom i rätten med böter som skattebetalarna fick stå för.
Han är tillbaka i rutan på bästa tid.
Det är inget annat än ett hån från SvT-ledningen mot halva befolkningen.

Och detta är Anders och i mindre mån Hannas förtjänst.
Nu är fallet om SR men SvT ingår i samma folkägda koncern och ryms under samma paraply.

Public Service kan vara illa ute. Det får fan inte hända mer nu.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-05-06 kl. 15:22.
Citera
2021-05-06, 15:15
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag kan inte utgå ifrån vad som står där, jag vill ha konkreta bevis på vad de har gjort.
Och vi har religionsfrihet i Sverige, och vissa svenskar varken förstår eller accepterar det. Och om man tänker på vad en del människor skriver tex här på Flashback, om vad för hemska saker de vill göra med muslimer, så är det inte så konstigt att vissa muslimer är arga.

Och min fråga kvarstår: Varför skulle de utvisas plötsligt i april 2019?
Det verkar som att det har skett med omtanke för Sanna, och inte alls pga att de var ett säkerhetshot.
Det är säkerhetsklassad information, bara Säpo och regeringen har sett allt. Migrationsöverdomstolen har dock fått se visst material och via rapportering från deras dom så handlar det om att Raad rekryterat unga personer till ett islamistiskt nätverk. Raad var tidigare boxningstränare i Gävle. Det kan dock finnas ännu mer mot Raad, som inte ens lämnats ut till Migrationsverket och Migrationsdomstolen men regeringen fattade ytterst beslutet och de har fått se akten.

Raad har ju även dömts 2017 för olaga hot av en journalist, en kvinna han mordhotade.

och Gefle Dagblad har genom egen källa fått fram detta:
Citat:
- Han tyckte om Osama bin Laden och kunde visa ungdomar med invandrarbakgrund jihadistfilmer från Algeriet och Irak. Inte så att han predikade utan han låtsades som att det var på skoj. Han vågade inte visa sådant för någon med svensk bakgrund. Han pratade även mycket om sin pappa Abo Raad och att han var Europas största imam, med förhoppning att göra honom till en förebild för ungdomarna.

En viss sammanfattning:
https://blogg.vk.se/janhagglund/2019/05/08/nagra-i-umea-maste-stiga-fram-och-ta-ansvar-for-att-raad-al-duhan-domd-for-dodshot-och-gripen-av-sap o-tillats-bli-kommunens-golden-boy/
Citera
2021-05-06, 15:19
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi

Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det skulle det ju kunna vara. Sen undrar man hur i helsike det ens är möjligt att få ut hemliga uppgifter från SÄPO. Säger en del om hur dåligt det funkar där också i så fall... Klart de blir putta över det.

Säpo är en myndighet och där gäller offentlighetsprincipen, Alla personer kan begära ut handlingar från myndigheter så även från Säpo, sedan görs en sekretessprövning om handlingen kan lämnas ut eller inte, precis som det görs på alla myndigheter

Alla handlingar som rör mig själv som fysisk person är INTE sekretessbelagda hos myndigheter, såvida det inte berör rikets säkerhet

Folk tycks tro att allt hos Säpo är sekretessbelagt men så är inte fallet, de omfattas av samma sekretesslagstiftning som andra myndigheter
Senast redigerad av Svennis7254 2021-05-06 kl. 15:37.
Citera
2021-05-06, 15:20
Medlem
Tror detta inte är så komplext... reportern har gjort ett jobb och gjort intervjue med personen därefter har de fallit i en romans (antas det) och därefter har han fått bo i hennes lägenhet eftersom hon tycker att hans fall inte varit rättvist och det visas i hennes intervjue med honom som man kan höra på sveriges radio (https://sverigesradio.se/artikel/raad-ska-utvisas-trots-problematisk-sapoutredning(

Det är uppenbart att detta blir uppmärksammat men jag tror inte att det är värt att ståhej som blivit till, kärleken är blind.
Att säpo klassar han som säkerhets pga hans familjeband är inte heller utan merit... barn uppfostras av deras miljö och familj och hans pappa är tydligen en islamist som önskar sharia i Sverige.

Skulle bli intressant och se vad Sanna Drysén säger om Islam och ifall hon skulle tänka sig konvertera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in