Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Inne på min tredje firma nu. Testar runt. Ecovivva, HalloFresh, Marley Spoon.
Testar från billigaste till dyraste.
Skurit och hackat, stekt och mixat. Oftast bra råvaror som dom sen lyckats ta bort all fräschör och karaktär på genom gedigen misshandling. Stekning, kokning, ugnsbakning,
Min fru suckar; Inte en röra igen.
Nej, nu orkar jag inte äta dom heller. Gör om receptet idag så att det inte blir en gegga.
Börjar längta efter franska köket. Rena råvaror som ligger var för sig.
Jo, någon enstaka rätt har dom lyckats med. Ett recept med lax ex v.
På måndag kommer fjärde och sista försöket med en ny firma.
Läser tester i tidningar. Där får matkassarna överlag mycket bra betyg.
Vad är era erfarenheter?
Inte så mycket priser, frakt, receptpresentationer. Utan resultatet.
BLIR DET GOTT?
Matkomfort blir bra. Goda riktiga färdiga såser. 4 dagar per vecka i ett&etthalvt år. Köpte Vroom, men numera endast en gång per månad och då Sthlmslådan eller Premium (3 dagar).
Mycket gott.
ICA kassen - 5 dagar/vecka - blir bra men bara varannan vecka. Deras såser består i "Family" ofta av krossade tomater, creme fraiche, Grekisk Youghurt och t ex pepparrotsost som tillbehör eller bas till en röra man skall ha till. T ex med soltorkade och slicade tomater, olika slags pesto mm. Goda javisst, men sällan varma såser man lagar direkt i pannan/kastrullen som jag uppfattat det i alla fall. Prisvärt och oftast tillräckligt gott (uppskattat i alla fall). Har bara kört i två månader, men fortsätter ett tag till.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Funkar bra som vardagsmat när ideerna tryter och risken blir att man lagar samma käk med för lite variation. Alltid fräscha råvaror.
Blir ju inga återkommande klassiker som fläsklägg, torsk med äggsås, pepparotskött, dillkött m.fl. utan de får man laga själv.