Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-01, 22:40
  #1
Medlem
Mr. Munchies avatar
Satt och slösurfa på datorn nu då jag plötsligt hittar en sida som heter Linas Matkasse. Det är ett företag som kör ut matråvaror för 4 personer som räcker till 5 middagar (recept medföljer)! Verkar vara en helt ny(?) affärsidé. Har ni någonsin sätt ngt liknande förut, inte jag iaf:P

Verkar verkligen smidigt. Ni som läser eller har provat tjänsten kan ju skriva ner era tankar och omdömen här.

Jag vill helt enkel, att ni, i den här tråden, diskuterar tjänsten Linas matkasse.

Hemsidan ===> http://www.linasmatkasse.se/start.php


PS: Mod får gärna flytta tråden om den inte passar här.
Citera
2009-03-02, 12:50
  #2
Medlem
maxpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Munchie
Satt och slösurfa på datorn nu då jag plötsligt hittar en sida som heter Linas Matkasse. Det är ett företag som kör ut matråvaror för 4 personer som räcker till 5 middagar (recept medföljer)! Verkar vara en helt ny(?) affärsidé. Har ni någonsin sätt ngt liknande förut, inte jag iaf:P

Verkar verkligen smidigt. Ni som läser eller har provat tjänsten kan ju skriva ner era tankar och omdömen här.

Jag vill helt enkel, att ni, i den här tråden, diskuterar tjänsten Linas matkasse.

Hemsidan ===> http://www.linasmatkasse.se/start.php


PS: Mod får gärna flytta tråden om den inte passar här.

Det låter fruktansvärt dyrt med 749kr för 5*4 portioner. Portionspriset blir nästan 40kr. 40kr per portion är väldigt mycket när det rör sig om rätter i stil med spaghetti och köttfärsås, chicken nuggets etc. Jag skulle aldrig bli kund främst för att jag själv vill bestämma vad jag ska äta till middag men också p.g.a. det höga priset.
Citera
2009-03-02, 13:08
  #3
Medlem
-Gustavssons avatar
Verkar helt onödigt då man ändå måste åka och handla frukost, lunch och så vidare.
Citera
2009-03-02, 15:07
  #4
Medlem
Californias avatar
Bara jag som får lite "joelbitar" känsla när man kollar på filmen om Lina?
Citera
2009-03-02, 17:15
  #5
Medlem
Riddarens avatar
Säkert jättebra för "stressade" småbarnsföräldrar med amputerade smaklökar men för oss som uppskattar alla steg i skapelseprocessen är det naturligtvis helt åt helvete. Idéer som föds, tankar som maler, saliv som forsar och ivriga fingrar som dansar över spröda primörer. Man har en plan, man ringer runt, fixar och donar. Allt verkar hopplöst och man somnar med en gnagande ångest. Nästa dag är nya tag. Man peppar sig själv med framtida smicker. Man när på skapelseångesten. Är det något jag har glömt månntro, kollar igen, jag hoppas på det bästa. I köket och kastrullerna ångar, fettet skvätter allt iakttaget av hungriga gäster. Ett skri utav fasa, saltet luktar allt förutom brasa. Vad är detta, det var ju RÖKT SALT JAG SKULLE HA. AGGHHRR GOD! WHY! WHY GOD! Mina smörbrynta pilgrimsmusslor trånar efter hickory! Man går ut, hetsröker en cigg samtidigt som man bälgar i sig vin direkt ur flaskan. Nya tag. Flingsalt sprids ut på stanniol och kniven gräver nätta hål. Sedan med en gasbrännare, en rökpåse och en kastrull lyckas man slutligen trots att man hunnit bli ganska full. Guldbruna nätta flagor faller över det som länge väntat, och man är hemma. Vilken tillfredsställelse! Hon är dock snygg den där Lina.
Citera
2009-03-02, 17:45
  #6
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Säkert jättebra för "stressade" småbarnsföräldrar med amputerade smaklökar men för oss som uppskattar alla steg i skapelseprocessen är det naturligtvis helt åt helvete. Idéer som föds, tankar som maler, saliv som forsar och ivriga fingrar som dansar över spröda primörer. Man har en plan, man ringer runt, fixar och donar. Allt verkar hopplöst och man somnar med en gnagande ångest. Nästa dag är nya tag. Man peppar sig själv med framtida smicker. Man när på skapelseångesten. Är det något jag har glömt månntro, kollar igen, jag hoppas på det bästa. I köket och kastrullerna ångar, fettet skvätter allt iakttaget av hungriga gäster. Ett skri utav fasa, saltet luktar allt förutom brasa. Vad är detta, det var ju RÖKT SALT JAG SKULLE HA. AGGHHRR GOD! WHY! WHY GOD! Mina smörbrynta pilgrimsmusslor trånar efter hickory! Man går ut, hetsröker en cigg samtidigt som man bälgar i sig vin direkt ur flaskan. Nya tag. Flingsalt sprids ut på stanniol och kniven gräver nätta hål. Sedan med en gasbrännare, en rökpåse och en kastrull lyckas man slutligen trots att man hunnit bli ganska full. Guldbruna nätta flagor faller över det som länge väntat, och man är hemma. Vilken tillfredsställelse! Hon är dock snygg den där Lina.

ASG!! Gillar den lilla twisten i slutet, kom väldigt oväntat
Citera
2009-03-02, 18:41
  #7
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
ASG!! Gillar den lilla twisten i slutet, kom väldigt oväntat



Känner mig nästan lite kär!
Citera
2009-03-02, 19:44
  #8
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren


Känner mig nästan lite kär!
Jag tycker hon känns skabbig! Jag menar.... LINA tycker om att handla. LINA är inte som alla andra? Eller?
Citera
2009-03-02, 20:59
  #9
Medlem
call3s avatar
Hmm jag undrar om dom faktiskt skickar med krav morötter och dom färksa örterna hon stog och höll i.
Skickar dom massa krav så vette fan vad värdet på kassen blir tillslut =)

Dock föredrar jag att handla själv
Citera
2009-03-02, 21:37
  #10
Medlem
Squalos avatar
Seriöst. Iden suger. Man måste ju laga maten själv, så man spar ju ingen tid. Men måste åka och handla själv också, för man måste ju ha mat alla andra dagar, till frukost, os.v.

Det jag kan tänka mig är en tjänst där man får mat lagad (som hemtjänsten ) eller halvlagad, så man får slänga ihop några få ingredienser. Så kommer maten kyld, vissa rätter frusna. Så får man leverans 2 ggr / vecka.
Citera
2009-03-02, 22:16
  #11
Medlem
Tjohildas avatar
Jag läste i nån lokalblaska för ett tiotal år sedan om ett gäng på runt tio pers som bildat ett matkollektiv. De lånade ett dagiskök en gång i veckan, alla lagade varsin rätt så det räckte till de andra, sen gick alla hem med några kassar matlådor. Tycker det låter som en billigare och roligare idé.
Citera
2009-03-03, 09:43
  #12
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jag läste i nån lokalblaska för ett tiotal år sedan om ett gäng på runt tio pers som bildat ett matkollektiv. De lånade ett dagiskök en gång i veckan, alla lagade varsin rätt så det räckte till de andra, sen gick alla hem med några kassar matlådor. Tycker det låter som en billigare och roligare idé.

Var finner du det roliga i att laga storkok i ett dagiskök? Låter åt helvete om du frågar mig!

Sedan råder jag California och Gustavsson att spara brasset till helgen! Lina är en gudinna! Joelbitar och röda prince, PÖH, jag tror att jag baxnar!

Edit: 6 6 6 the number of beast...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback