2021-05-06, 10:04
Medlem
arbetets avatar
Tar med lite från dagens SVT/Novus som är relevant för trådens topic:

Analys: Ebba Busch kan andas ut – i alla fall för stunden
ANALYS · Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch kan andas ut. Kristdemokraternas uppgång i SVT/Novus väljarbarometer är statistiskt säkerställd och för upp partiet på säkrare mark. För Liberalernas Nyamko Sabuni är situationen den omvända. Läget för hennes parti är fortsatt nattsvart.
KD 5,3 +1,1

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-ebba-busch-kan-andas-ut-i-alla-fall-for-stunden

2021-05-06, 10:10
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det jag fetade i din text,,där är jag också inräknad

I övrigt så tror jag att han enbart trodde han hade en säker plats i världen hos värden på ett pensionat och att han uträttade något, det fanns ett behov av honom där och hans mark rämnade när han upptäckte att det fanns en uträkning om att ärva honom och han låter lite som att akta dig Ebba du är politiker och du vet inte vad som kommit i rullning.

Mytoman??
Jag träffar många äldre dagligen som pratar om saker och jag hör yngre människor säga äsch om det dom säger,,typ lallande senilgaggisar.
Men många har gjort saker som ingen tror på.
Det döljs en mängd hundraåringen som gick ut genom fönstret bland våra äldre.
Den äldre person som var tramsigt gaggig och jag såg några tavlor av fartyg i dennes vardagsrum. Jag frågade, drog in i samtal om tavlorna, jo hade arbetat på amerikabåtar och kunde prata klart och tydligt om det med en mängd detaljer, årtal, hamnar mm
De andra som mött personen hade inte sett till detaljer som tavlorna utan bara hört; hur mycket är klockan femtielva gånger på bara en kvart.

Fasar för den dagen folk ifrågasätter det jag gjort i mitt liv och tror jag är en mytoman, jaså det tror dom redan ha ha ha ha

Jag vet inte varför jag får mytomanvibbar från Esbjörn, men jag får det. Han verkar ha lätt för alternativa "sanningar" och överdrifter iallafall.

Skitsamma vad jag tycker dock. Nu ska rätten få bedöma vem som har rätten till fastigheten och vem som får betala. Jag är glad att varken min heder eller ekonomi står på spel som i deras fall.
2021-05-06, 10:19
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Suck, är vi där igen. Nej det är inte ett rimligt pris.

INGEN har lyckats ge några relevanta siffror på varför det skulle handla om 300 000kr för dessa kostnader.

Vi låtsas för sakens skull, alla är med på affären, positiva till en försäljning. Matz och hela faderullan.
De skulle då sagt
"men Esbjörn, det där ordnar vi själva"

Hade de varit gnidna hade de kanske sagt :
"men Esbjörn, det där ordnar vi själva för 150 000kr i handen"

Vem fn drar av 300 000kr för en flyttstädning!?!?
Det är vad vi pratar om inget annat.

Ett rimligt pris är vad Esbjörn och Ebba kommer överens om.

Ser man det som en flyttstädningskostnad så är det alldeles för mycket pengar. Men det är inte bara att moppa rummen i det här fallet. Jag tar fasta på Matz uppgift om att det krävs massa containrar för att frakta bort allt bråte. Även med det inräknat kanske det är i överkant. Behövs det saneras?

Men, om man är gammal och orkeslös som Esbjörn, kanske det kändes skönt att bara leja bort jobbet, även om det kostade massa pengar?

Jag vet att jag aldrig mer kommer flytta mina prylar om jag byter bostad igen och har råd att köpa in några som gör jobbet åt mig. Kommer tom ha någon som packar allt också om det går. Bekvämlighet är inte att förakta.
2021-05-06, 10:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jovars, visst är det en turbulens utan dess like, men det går ju att nysta upp det problemet också. Det är ju inte Esbjörn som gjort sig skyldig till något brott.

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
VA!!!?
Esbjörn är stämd inför tinget för kontraktsbrott, har du verkligen så j*vla dålig koll på vad tråden gäller?

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Haha haaaa kontraktsbrott ????? Vilken nöt är du i min avtar ??
Esbjörn kommer inte att bli dömd för någonting utan de som vill åt hans hus. .

Esbjörn är stämd för kontraktsbrott i domstol, har du ingen som helst koll på vad det handlar om?
2021-05-06, 10:38
Medlem
KD ökar dramatiskt efter att Busch gått hårt åt pedofilen Johann Binninge och genomfört en stark partiledardebatt

https://nyheteridag.se/kd-okar-i-svt-novus/

Nu ska KD även anordna Pride för barn.
Partiet breddas

https://www.friatider.se/politikerna-anordnar-pride-barn-i-malmo
2021-05-06, 10:46
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Han skrev på utan tvång, DÅ vid underskriften - säger inget om det förekommit tjat eller inte tidigare.

Tvång vilket tvång?
Rätten frågade: om Esbjörn Bolin av egen fri vilja och utan att några påtryckningar förekommit, undertecknade köpeavtalet.
Han svarade JA
Till påtryckningar räknas pressande, stressande och tjatande, så inget av detta har förekommit enligt Esbjörns svar i rätten.
2021-05-06, 11:38
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Detta eviga konstanta tugg. "Hon har agerat helt korrekt"
Nej. Det är inte helt korrekt.

Nivån är väl.

1 No-name avtal skrivet av grannen på en A4.
2 Bokhandelns standardavtal.
3 Mäklare skriver avtal, men frånskriver sig mäklaransvar.
4 Mäklare har skrivuppdrag och har med det också ett ansvar.

Flertalet här försöker få det till att nivå 3 finns men det gör det inte.
Nivå 3 är inte skrivuppdrag.

Nu hävdas det i tråden att Theo visst har agerat enligt 4. Och detta att han avsäger sig ansvar är isf otydligt formulerat. Tex om han pratat med Esbjörn innan det skrevs på.

Samtidigt sägs det att Theo inte alls är med i affären...

Nivå 3 är en nivå, finns inte någon nivå 4.

Nivå 3
Mäklaren har skrivuppdrag och ansvarar för att skrivuppdraget sköts korrekt enligt FMI.
Men inte mäklaransvar som förmedlare av fastigheten och friskriver sig från mäklaransvar

Inte ens Binnige kunde anmärka något på själva skrivuppdraget, enda som lämnades till tingsrätten var ett personangrepp på mäklaren.
(Vilket Binnige fick en varning för)

Ja, mäklaren har haft ett skrivuppdrag för Esbjörn och sin systers väninna, så vadå!?
Esbjörn har haft kontakter med den som hade skrivuppdraget och lämnat sin uppgifter.
Skrivuppdraget har utförts korrekt enligt FMIs regelverk och enligt god mäklarsed, så vad är erat problem egentligen?

Fyy så billigt att angripa personen istället, när man inte kan hitta fel i utförandet.
Så som många i tråden gjort och även inte kan skilja på sak och person.
Önskar ingen att vara er arbetskamrat, för det är beteende typiskt för arbetsplats mobbning.
2021-05-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Esbjörn kallas visst av några i Västerås för "springnotan"....
Det verkar inte ha kommit fram i denna tråd, men kanske kan förklaras av att det är inom generationen 80+, vilka inte hänger på nätet eller Flashback. Då gubben är känd hos Kronofogden sen tidigare och dessutom vräkts, borde ni nog forska mer i detta, för en kombination av denna gubbe ihop med ett gäng rättshaverister, både inom "stugbyar", "asylindustrin" och inom "juridiken" visar att utgången var given på förhand, oavsett vem som skulle ha nappat på sommarstugan.

Vill veta mera.
En springnota för mig är den som sitter på krogen med kompisar och låtsas komma på nått denne måste göra och drar och lämnar notan till övriga.
Åker taxi tillsammans med andra och är först ut ur taxin och ropar: tar du det jag hinner inte.

En snål jäkel som dumpar över betalansvar till andra om och om igen.

Har han verkligen kallats springnotan eller liknande ord eller just det ordet av folk som inte vet ordets riktiga mening?

Esb har väl inte tjänat något på det som rättshaversiterna runt RO gruppen hållit på med?
Jag tror han varit ett dummpucko som lallat runt och bytt glödlampor och klippt gräs.
(och inte fatta att han fått göra det i lugn och ro pga att han äger en fastighet som kan ärvas)

Vill veta mera.
2021-05-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nej, det är inte nån flyttstädning vi pratar om här.

Tom Mats har sagt att det är containervis med skräp. Bilderna visar mängder av skrot och okänt avfall, kanske rent av farligt avfall. Densias värdering nämner att det finns mängder med skräp så de inte kan besikta överallt.

Vad jag vet har parterna inte ens nämnt att de 300 kkr som priset sänkts med för att Esbjörn slipper rensa allt skrot är orimligt. Det är du som fått siffran på hjärnan.

Det har varit uppe flera gånger här och många har bedömt att siffran inte är orimlig.
Bara för att du tycker den är orimlig betyder det inte att du är samma som alla.

Jo det är flyttstädning vi pratar om. Så för att det tar någon dag extra - vips handlar det om flera hundra tusen. Tillåt mig le åt era fåniga försök att ursäkta kostnaden.

"Det har varit uppe flera gånger här och många har bedömt att siffran inte är orimlig."
Ja, bedömt av Ebba-iter. Utan några belägg, ingenting.

Trots att man presenterar uppskattningar företag (tömmer dödsbon) som gör det för en tiondel av detta så håller ni kvar vid kostnaden. Ni var säkra på att Anticimex skulle anmärka på trädgården. Ingenting om det heller.

Det kostar runt från 5000kr för att ha en container på 20kbm i 7 dagar...
Om allt kastas utan pardon så handlar det INTE om veckor av arbete.

Men men... "rimligt".

Sen vad spelar det för roll vad de sagt? Vi är på ett forum, och vi har verkligen haft fog för att kritisera Binninges arbete!
När Ebbas ombud säger mot eran uppfattning, då är det inte viktigt - men var Esbjörns ombud gör eller inte då är det väldigt viktigt?
2021-05-06, 12:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Fråga moderator om din tidslinje kan få ligga i trådstarten!
Jag uppdaterar den då och då vet inte om man kan göra det ?
2021-05-06, 12:10
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Suck, är vi där igen. Nej det är inte ett rimligt pris.

INGEN har lyckats ge några relevanta siffror på varför det skulle handla om 300 000kr för dessa kostnader.

Vi låtsas för sakens skull, alla är med på affären, positiva till en försäljning. Matz och hela faderullan.
De skulle då sagt
"men Esbjörn, det där ordnar vi själva"

Hade de varit gnidna hade de kanske sagt :
"men Esbjörn, det där ordnar vi själva för 150 000kr i handen"

Vem fn drar av 300 000kr för en flyttstädning!?!?
Det är vad vi pratar om inget annat.

En flyttstädning och inget annat.....😂😂😂
Snälla vän har du missat hur djävla mycket ris, bröte, skit, mög, skrotbilar som läcker olja och glykol som finns synligt bara på tomten?
Sen det inne i uthusen och hela kåken belammad med möbler o prylar, nä du det är ingen flyttstädning bara det där.

Kostnaderna för detta är kanske 150.000:- + en massa hårt jobb, om man gör det själv.
300.000:- om firma anlitas och troligen finns redan offert från firma om detta, som kan visas om kostnaden ifrågasätts i domstolen.
2021-05-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nivå 3 är en nivå, finns inte någon nivå 4.

Nivå 3
Mäklaren har skrivuppdrag och ansvarar för att skrivuppdraget sköts korrekt enligt FMI.
Men inte mäklaransvar som förmedlare av fastigheten och friskriver sig från mäklaransvar

Inte ens Binnige kunde anmärka något på själva skrivuppdraget, enda som lämnades till tingsrätten var ett personangrepp på mäklaren.
(Vilket Binnige fick en varning för)

Ja, mäklaren har haft ett skrivuppdrag för Esbjörn och sin systers väninna, så vadå!?
Esbjörn har haft kontakter med den som hade skrivuppdraget och lämnat sin uppgifter.
Skrivuppdraget har utförts korrekt enligt FMIs regelverk och enligt god mäklarsed, så vad är erat problem egentligen?

Fyy så billigt att angripa personen istället, när man inte kan hitta fel i utförandet.
Önskar ingen att vara er arbetskamrat, för det är beteende typiskt för arbetsplats mobbning.

"Mäklaren har skrivuppdrag och ansvarar för att skrivuppdraget sköts korrekt enligt FMI.
Men inte mäklaransvar som förmedlare av fastigheten och friskriver sig från mäklaransvar "

Nu menas det ju att Theo frånsa sig ALLT ansvar.

"Esbjörn har haft kontakter med den som hade skrivuppdraget och lämnat sin uppgifter.
Skrivuppdraget har utförts korrekt enligt FMIs regelverk och enligt god mäklarsed, så vad är erat problem egentligen?"

ja, om nu detta stämmer. Absolut ok. Men var har vi fog för att detta har skett?
Sedan har ju tex Ebba sagt att det bara var tagit fram ett avtal. Visserligen kan det vara slarvigt uttryck så det kan vara ok, underförstått att mer har gjorts. Men vet vi det?

"Fyy så billigt att angripa personen istället, när man inte kan hitta fel i utförandet.
Önskar ingen att vara er arbetskamrat, för det är beteende typiskt för arbetsplats mobbning."

Eh, va? Ebba-iter sprider dynga om sig på daglig basis. "Vi" är korkade idioter osv. Esbjörns gäng är pedofil älskare osv.

Så verkligen Har du tänkt genom detta?
"Så som många i tråden gjort och även inte kan skilja på sak och person."
Detta gäller i största grad de som står bakom Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in