2021-05-05, 22:46
Medlem
trngws avatar
Vi ser gång på gång på gång hur Ebba-hatarna försöker göra det till en trådsanning att Esbjörn hävdar att han inte vet vad han skrev på.

Men detta har Esbjörn aldrig påstått. Detta är något som Esbjörns förra ombud, som sprang och gömde sig med svansen mellan benen när hans pedofili kom på tal, hittade på redan innan han ens träffade Esbjörn eller blev hans ombud. Det var en illa vald och rent påhittad strategi av en okunnig brännvinsadvokat som inte vet hur man framgångsrikt driver mål i domstol. Vad Binninge den kludden inte förstod, var något så enkelt som att man inte kan inför domstol bevisa något man gripit ur luften, varpå de bevis han senare presenterade kom att motbevisa sina egna påståenden inför domstolen. Och som grädde på moset berättade Esbjörn själv, stick i stäv med Binninges påståenden, att Esbjörn ingått avtalet med Ebba helt av egen fri vilja. Därtill har vi också sett Esbjörn berätta att han senare har brutit mot avtalet samt varför han bröt mot avtalet.

Det skall bli intressant att se vad Esbjörns nya ombud, denna gång i form av en hel flock av advokater, kan tänkas hitta på. Man får förmoda att de har lärt sig att inte försöka ställa sig in hos domstolen genom att skicka tårtor. Men kommer de att göra sig själva till åtlöje genom att hålla fast vid Binninges strategi, eller kommer de att såga Binninge vid fötterna och göra en föga trovärdig kovändning och komma med helt nya och aldrig tidigare hörda förklaringar till varför avtalet nu skall vara ogiltigt. Jag har ju tidigare nämnt att det finns ett par inte helt sannolika men heller kanske inte helt omöjliga vägar till framgång för Esbjörn. Skall som sagt bli intressant att se vad de kan tänkas hitta på.
Senast redigerad av trngw 2021-05-05 kl. 23:23.
2021-05-05, 22:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Mina citat var från FMI om skrivuppdrag.
Det är inte bara att ta ett papper och skriva ut i tre ex...

https://fmi.se/vad-galler-vid-formedling/kontraktsskrivning/skrivuppdrag/

Varit med om bilsäljare som står i sin lokal, säljer en bil som till synes är från en bilfirma. MEN sen visar det sig att det är en privatperson som säljer.
Allt var skitsnack. Inga verkliga garantier, ingen stöd från lagen.

Det är Ebba/Theos stil? Fina papper, bra en mäklare gjort allt så korrekt.
Men egentligen var det som en tattig bilsäljare som tar lite genvägar...

Du kan som vanligt ingenting om någonting och sprider bara den ena lögnen efter den andra.

https://www.arn.se/vanligafall/bilforetags-ansvar-vid-formedling-av-kop2/

Därtill är det så att Theo har i denna affären inte agerat mäklare, han har inte förmedlat försäljningen. Exakt precis så som framgick i klartext i avtalet.
Hur kan du fortfarande inte ha förstått det, så många gånger som så många har förklarat det för dig!?
2021-05-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kan som vanligt ingenting om någonting och sprider bara den ena lögnen efter den andra.

https://www.arn.se/vanligafall/bilforetags-ansvar-vid-formedling-av-kop2/

Därtill är det så att Theo har i denna affären inte agerat mäklare, han har inte förmedlat försäljningen. Exakt precis så som framgick i klartext i avtalet.
Hur kan du fortfarande inte ha förstått det, så många gånger som så många har förklarat det för dig!?

Tack, alltid nåt med ett avgörande från ARN. Men företag är ju inte tvingade att följa detta.
Har du nåt avgörande i en rättegång?

Han hade skrivuppdrag. Googla det nån gång.
2021-05-05, 23:27
Medlem
braatthas avatar
[quote=Garre74|75763185]Det hade det visst kunnat, men då hade vi iaf inte pekat på att hans bristfälliga kunnande budgivniningstaktik[/QUOTE

Okej låt oss spekulera lite.. om han tackat ja och hade slutfört affären så hade han om han levt i tio år till haft 25,000:- extra i månaden efter skatt +hans vanliga pension 22.800:- eller mins jag galet.

Han skulle med andra ord kunna resa jorden runt var månad resten av sitt liv.
Jag förstår om det inte lockar honom.
Utan hans största önskan verkar vara att se huset förfalla.
I en normal situration så borde han tänka på sig själv. Ocv iom det lägga 300k på huset.för det verkar vara melodin bolin
För några arvingar behöver han ej tänka på.
2021-05-05, 23:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tack, alltid nåt med ett avgörande från ARN. Men företag är ju inte tvingade att följa detta.
Har du nåt avgörande i en rättegång?

Han hade skrivuppdrag. Googla det nån gång.

Vilket rättsfall hänvisade du till?

Det är lagen som gäller, i fallet med bilar är det konsumentköplagen. Googla den nån gång.

Du bör även googla och läsa på om skrivuppdrag, vem vet, om du läser på tillräckligt många gånger om det kanske du till sist inser skillnaden på ett skrivuppdrag och ett förmedlingsuppdrag.

Du förstår bevisligen inte ens något som enkelt som att du inte kan jämföra ett förmedlingsuppdrag med ett skrivuppdrag, och alldeles särskilt inte ett förmedlingsuppdrag av bilar, där konsumentköplagen alltså gäller, med ett skrivuppdrag inför ett fastighetsköp.

Förmodligen kommer du inte att förstå någonting av detta inlägget heller. Men men, skam den som ger sig
Senast redigerad av trngw 2021-05-05 kl. 23:37.
2021-05-05, 23:37
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jaha, det finns alltid ett försvar redo.
Är han förvirrande - då ljuger han, spelar korkad.

Men alldeles nyss var det nån annan i tråden som sa att Esbjörn inte visste om polisanmälningen.
Men med ovanstående logik borde ju det också vara ett skådespel - han visste om den, men spelade ovetandes?
Eller det är bara det ibland han ljuger, när det passar...

Jag kan tyvärr inte stå för mer än vad jag själv skriver. Svårt att ta ansvar för vad andra skriver här. Jag är inte del av något kollektiv, med någon överenskommen sanning som vi ska presentera.

Jag är inte heller en advokat, jurist, ombud, närstående, kompis, bekant, granne eller har något ägandeintresse av fastigheten. Försvarar ingen, bara försöker bena ut hela den här historien för min egen nyfikenhets skull.

Esbjörn är, det lilla jag sett på tv-inslagen, vid sina sinnens fulla bruk. Barrys undersökning och Ebbas uppfattning stödjer det. Jag har inte sett något som klassar honom som korkad på en övergripande nivå. Däremot har han tagit ett antal korkade beslut sedan i somras och det är jag väldigt nyfiken på varför.

Om han inte vill sälja, varför:
* går han hem till Ebba?
* skriver han på försäljningsavtalet?

Om han ville sälja, varför:
* kontaktade han inte en mäklare själv?
* såg han inte till att besiktiga själv?
* såg han inte till att värdera själv?

Om han ångrar sig, varför:
* kontaktar han inte Ebba?
* anlitar han inte en fastighetsjurist eller avtalsjurist?
* kontaktar han media innan saken ens har försökts att redas ut?
* lyckas han inte återbetala handpenningen?
* dök han inte upp på banken och sa nej öga mot öga?
* satte han sig inte ner vid förhandlingsbordet?
* kan han inte vara konsekvent när han anger varför han ångrat sig och när?

Varför vet han inte att:
* Han tillåtit röjning på tomten?
* Binninge har polisanmält röjningen?
* Binninge var hans ombud och inte en revisor?

Varför skriver han på fullmakter som är så fruktansvärt omfattande, när det inte behövs?
Varför litar han blint på Majkgård, Monika och Binninge?
Osv

Är det så att gubben inte har hjärnan med sig längre? Då tycker jag dock att det borde ha visat sig rätt tydligt i Barrys undersökning.

För min del kokar det ner till att gubben är lurig och kör sitt eget race. Säkert mytoman sedan unga år. Det han inte hade räknat med, var att Ebba skulle stå kvar i blåsten.
2021-05-05, 23:54
Medlem
trngws avatar
Låt mig svara med vad jag tror

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
* går han hem till Ebba?

För att han ville sälja.

Citat:

För att han ville sälja.

Citat:

För att han var lat och inte brydde sig särskilt mycket.

Citat:

För att han var lat, inte ens tänkte tanken själv och dessutom är det kutym att köparen, som har undersökningsplikt, låter besiktiga.

Citat:

För att han var lat och inte brydde sig särskilt mycket.

Citat:

För att han inte ångrade sig. Det var de som ångrade sig åt honom som kontaktade Ebba

Citat:

För att han är lat och inte bryr sig särskilt mycket.

Citat:

Han har aldrig kontaktat media. Det har Binninge gjort.

Citat:

För att han inte vill återbetala den, och nu kan han inte längre återbetala den för Binninge har köpt en bil för pengarna .

Citat:

För att kommandoran inte lät honom göra det.

Citat:

För att han trodde att han bara kunde bryta avtalet och så skulle saken vara över med det.

Citat:

Esbjörn har varit konsekvent på den punkten. Han har ångrat sig pga hur Ebba hanterade träden. Alla andra bortförklaringar har Binninge hittat på.
Esbjörn har väl egentligen aldrig själv sagt när han ångrade sig. Det är återigen andra som påstår att det var "dagen efter". En ren efterhandskonstruktion.

Citat:
Varför vet han inte att:

Det vet han och det har han medgivit i polisförhör.

Citat:

För att Binninge inte berättade det för honom. Han och Binninge verkar ha haft väldigt lite kontakt med varandra. Till och med Binninge nämnde ju det.

Citat:

Ja, den är intressant. Men frågan är om det inte var Monika han menade när han talade om revisor.

Binninge omnämndes vill jag minnas som en "firma i örebro", medan, som jag uppfattade det, Monika omnämndes som "revisor". Hon är ju hans fullmaktstagare.

Citat:
Varför skriver han på fullmakter som är så fruktansvärt omfattande, när det inte behövs?

För att kommandoran har sagt åt honom att det behövs.

Citat:

Han litar blint på Majkgård för att hon ställer mat på bordet åt honom.

Citat:
För min del kokar det ner till att gubben är lurig och kör sitt eget race. Säkert mytoman sedan unga år. Det han inte hade räknat med, var att Ebba skulle stå kvar i blåsten.

Ja, nåt åt det hållet är det nog
2021-05-06, 05:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag kan tyvärr inte stå för mer än vad jag själv skriver. Svårt att ta ansvar för vad andra skriver här. Jag är inte del av något kollektiv, med någon överenskommen sanning som vi ska presentera.

Jag är inte heller en advokat, jurist, ombud, närstående, kompis, bekant, granne eller har något ägandeintresse av fastigheten. Försvarar ingen, bara försöker bena ut hela den här historien för min egen nyfikenhets skull.

Esbjörn är, det lilla jag sett på tv-inslagen, vid sina sinnens fulla bruk. Barrys undersökning och Ebbas uppfattning stödjer det. Jag har inte sett något som klassar honom som korkad på en övergripande nivå. Däremot har han tagit ett antal korkade beslut sedan i somras och det är jag väldigt nyfiken på varför.

* går han hem till Ebba?

Varför vet han inte att:

Osv

Är det så att gubben inte har hjärnan med sig längre? Då tycker jag dock att det borde ha visat sig rätt tydligt i Barrys undersökning.

Han hade visst namnet "springnotan"i Västerås förr har jag hört.
2021-05-06, 07:27
Avslutad
Beklagligt att gamla fabrorn ångrar sig, men förhoppningsvis slutar han älta det förflutna och ser det positiva istället.
Ebbas engagemang och tålamod för att få huset hon köpt, är bra egenskaper att ha även vid renovering av gamla hus. Även om byggnaden ser ut som ett ruckel nu, så tror jag det kan bli en riktig pärla när renoveringen är klar.

Källa:
https://www.bostadspolitik.se/2021/03/09/om-svenska-trahus-ebba-busch-har-gjort-en-sann-kulturgarning/
Senast redigerad av vonEisen 2021-05-06 kl. 07:37. Anledning: Förenklade formuleringen.
2021-05-06, 07:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Beklagligt att gamla fabrorn ångrar sig, men förhoppningsvis slutar han älta det förflutna och ser det positiva istället.
Ebbas engagemang och tålamod för att få huset hon köpt, är bra egenskaper att ha även vid renovering av gamla hus. Även om byggnaden ser ut som ett ruckel nu, så tror jag det kan bli en riktig pärla när renoveringen är klar.

Källa:
https://www.bostadspolitik.se/2021/03/09/om-svenska-trahus-ebba-busch-har-gjort-en-sann-kulturgarning/

Huset kan nog bli bra bara "någon" har pengar och möjlighet att renovera.

Hennes artickel är däremot lite förskönad troligen har hon inte sett Anticimex rapport
Ex vattenläckan i taket den rasade balkongen husets nedre del är rötskadad el mm mm.
samt att huset är inte byggt på 1900 talet utan tidigare.
Men jag tror att om någon ska få det fint igen så behövs mycket pengar inte ett livslångt projekt
2021-05-06, 08:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Detta tjat om TVÅNG!??
OM det hade varit ett ja på den frågan så hade det ju handlat om en brottslig handling av Ebba.

Vad vi pratar om och vad rätten berör måste ju inte vara samma.
Återstår sedan vad eller om som sker med detta nya ombud

Slåss mot väderkvarnar?
Nejda, bara roligt att se hur otroligt enögda ni är. Konstant, i alla lägen förenkla anpassa till Ebbas fördel.

Tvång vilket tvång?
Rätten frågade: om Esbjörn Bolin av egen fri vilja och utan att några påtryckningar förekommit, undertecknade köpeavtalet.
Han svarade JA
Till påtryckningar räknas pressande, stressande och tjatande, så inget av detta har förekommit enligt Esbjörns svar i rätten.
2021-05-06, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Tvång vilket tvång?
Rätten frågade: om Esbjörn Bolin av egen fri vilja och utan att några påtryckningar förekommit, undertecknade köpeavtalet.
Han svarade JA
Till påtryckningar räknas pressande, stressande och tjatande, så inget av detta har förekommit enligt Esbjörns svar i rätten.

Han skrev på utan tvång, DÅ vid underskriften - säger inget om det förekommit tjat eller inte tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in