2021-05-06, 01:16
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Om han nu bott där i över 20 år, hur kommer det sig då att han skrev sig där först i höstas?

Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Han trodde kanske han skulle hinna få besittningsrätt, försäljningen kanske gick fortare än han räknat med.

Han var skriven på en annan fastighet på Storholmen, antagligen något som även det ingår/ingick i den ursprungliga fastigheten.

Mor Annas Brygga 8
18130 Lidingö
Flyttade till denna tidigare adress 2011-05-03
Citera
2021-05-06, 08:13
Medlem
Men Leffe kan ha en poäng med sin folkbokföring.

I dag är det lag på att man måste vara folkbokförd på där man bor.

Alltså har man ingen annan bostad o inga pengar måste man vara skriven där man bor
o flyttar man skrivningen utan att flytta själv är man kriminell.

Likaså om man flyttar själv utan att flytta skrivningen.

Alltså 7-barnsfamiljen i Rosengård som blev vräkt skall inte kunna bli vräkt även om
de inte betalar.

Man kan inte vara skriven "på gatan" alltså kan man inte bli vräkt på gatan.

Alla som värdarna försöker vräka säger - ge mig stor BR med NOLL i avgift annars
vägrar jag att flytta o ni kan inget göra för jag är skriven här o har ingen annan bostad
så det är olagligt att vräka mig på gatan eftersom man inte kan vara skriven på gatan.

Tja det här är inte mitt fel - det är inte jag som hittat på alla idiotlagar - de är Morgan
o Rumpnisses verk - med stöd av riksdagens jasägare
Citera
2021-05-06, 08:43
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men Leffe kan ha en poäng med sin folkbokföring.

I dag är det lag på att man måste vara folkbokförd på där man bor.

Alltså har man ingen annan bostad o inga pengar måste man vara skriven där man bor
o flyttar man skrivningen utan att flytta själv är man kriminell.

Likaså om man flyttar själv utan att flytta skrivningen.

Alltså 7-barnsfamiljen i Rosengård som blev vräkt skall inte kunna bli vräkt även om
de inte betalar.

Man kan inte vara skriven "på gatan" alltså kan man inte bli vräkt på gatan.

Alla som värdarna försöker vräka säger - ge mig stor BR med NOLL i avgift annars
vägrar jag att flytta o ni kan inget göra för jag är skriven här o har ingen annan bostad
så det är olagligt att vräka mig på gatan eftersom man inte kan vara skriven på gatan.

Tja det här är inte mitt fel - det är inte jag som hittat på alla idiotlagar - de är Morgan
o Rumpnisses verk - med stöd av riksdagens jasägare

Alltså vad babblar du om?
Vad sägs om att läsa på lite på de olika lagarna som du babblar om.
Att skriva sig på en adress ger dig inte automatisk besittningsskydd eller ägarskap på den aktuella fastigheten.

7-barnsfamiljen i Malmö blev vräkta för att de störde sina grannar om och om igen, inget med folkbokföringsadress att göra.
Citera
2021-05-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Alltså vad babblar du om?
Vad sägs om att läsa på lite på de olika lagarna som du babblar om.
Att skriva sig på en adress ger dig inte automatisk besittningsskydd eller ägarskap på den aktuella fastigheten.

7-barnsfamiljen i Malmö blev vräkta för att de störde sina grannar om och om igen, inget med folkbokföringsadress att göra.

Men Leif bor ju i Villa Kassman - annars är han (ännu mer) kriminell.

7-barnsfamiljen kastades ut på gatan trots skriven i lägenhet - som lagen är skriven o gäller blir ju detta fel - när negerfamiljen vräktes ut på gatan stämmer inte längre den enligt gällande folkbokföringen - obs inte jag som hittat på idiotlagen - Mollgan o Rumpnisse.

Sen har vi de som bor halva året/hela vintern i Spanien/Thailand - de bluffar också med folkbokföringen såsom lagen är skriven -

Sen har vi bo/(postlåde-adresserna på landet - man kan inte bo i en box eller postlåda - fortfarande inte jag som hittat på lagen.
Citera
2021-05-06, 09:07
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Men Leif bor ju i Villa Kassman - annars är han (ännu mer) kriminell.

7-barnsfamiljen kastades ut på gatan trots skriven i lägenhet - som lagen är skriven o gäller blir ju detta fel - när negerfamiljen vräktes ut på gatan stämmer inte längre den enligt gällande folkbokföringen - obs inte jag som hittat på idiotlagen - Mollgan o Rumpnisse.

Sen har vi de som bor halva året/hela vintern i Spanien/Thailand - de bluffar också med folkbokföringen såsom lagen är skriven -

Sen har vi bo/(postlåde-adresserna på landet - man kan inte bo i en box eller postlåda - fortfarande inte jag som hittat på lagen.

Du kan fortfarande bli vräkt om du missköter dig, även om du är skriven på en adress. Du kan även bli avhyst.

Angående Spanien / Thailand

3 § Den som efter inflyttning anses vara bosatt i Sverige ska folkbokföras. En person anses bosatt här i landet om han eller hon kan antas komma att regelmässigt tillbringa sin nattvila eller motsvarande vila (dygnsvilan) i landet under minst ett år. Även den som kan antas komma att regelmässigt tillbringa sin dygnsvila både inom och utom landet ska folkbokföras om han eller hon med hänsyn till samtliga omständigheter får anses ha sin egentliga hemvist här.
Citera
2021-05-06, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Du kan fortfarande bli vräkt om du missköter dig, även om du är skriven på en adress. Du kan även bli avhyst.*

Angående Spanien / Thailand

3 § Den som efter inflyttning anses vara bosatt i Sverige ska folkbokföras. En person anses bosatt här i landet om han eller hon kan antas komma att regelmässigt tillbringa sin nattvila eller motsvarande vila (dygnsvilan) i landet under minst ett år. Även den som kan antas komma att regelmässigt tillbringa sin dygnsvila både inom och utom landet ska folkbokföras om han eller hon med hänsyn till samtliga omständigheter får anses ha sin egentliga hemvist här.

Men det är ju jättekul - då kan ju asylfolket ansöka om folkbokföring här redan INNAN de kommit in i landet - o på den adress De VILL Bo PÅ - återigen inte jag som hittat på idiotlagen.

Frågar du Leffe vill han bo där i många år till

I vilken omfattning bor Leffe där året runt - har han annan bostad - är han skenskriven i Villa Kassman
(Villa Kassman rätt bra för kåken är ju helt jävla kass)

*avhyst vart - då stämmer ju bara folkbokföriningen om man blir avhyst till riktig fungerande adress-
obs fortfarande inte jag som hittat på idiotlagen

Mer intressant - vad är köparen av Villa Kassmans bakgrund - hur gott ställt o var kommer pengarna ifrån
Citera
2021-05-06, 10:05
Medlem
Citat:
Men det är ju jättekul - då kan ju asylfolket ansöka om folkbokföring här redan INNAN de kommit in i landet - o på den adress De VILL Bo PÅ - återigen inte jag som hittat på idiotlagen.

I vilken omfattning bor Leffe där året runt - har han annan bostad - är han skenskriven i Villa Kassman

*avhyst vart - då stämmer ju bara folkbokföriningen om man blir avhyst till riktig fungerande adress-

Mer intressant - vad är köparen av Villa Kassmans bakgrund - hur gott ställt o var kommer pengarna ifrån
Du tycks tro att folkbokföringsadressen skulle skydda dig på nåt sätt mot vräkning? Så är inte fallet.
Har ingen koppling på det sättet.

Däremot är det brottsligt att skriva sig där man inte bor, om man inte faller inom vissa undantag.

Kolla folkbokföringslagen så får du facit.
Citera
2021-05-06, 10:06
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Nej det kan dom inte, för det anses inte att de har sin hemvist där.

Just nu bor han nog där "permanent". Det gör ju dock inte att han inte kan bli avhyst.

Blir du hemlös pga du blir av med din lägenhet finns det ställen man kan få vara skriven på, tex skatteverket kan hjälpa till med sådant.

Köparen har eget fastighetsbolag och har gissningsvis tjänat pengar den vägen, inte gjort någon bakgrundskoll dock.

Han vill rusta upp villan och behålla den i sitt ursprungliga utseende, vilket jag tycker är kanon. Han har även han skrivit sig på adressen sedan början på maj.
Citera
2021-05-06, 10:36
Medlem
Det händer saker på Storholmen

Nu har köparen Appelö svarat med att skriva sig på slottet storholmen -
är han månne skenskriven = olagligt

"Du tycks tro att folkbokföringsadressen skulle skydda dig på nåt sätt mot vräkning? Så är inte fallet.
Har ingen koppling på det sättet."

Men då är ju lagen en jävla skit-bluff-o-båglag eftersom den inte gäller.

Däremot är det brottsligt att skriva sig där man inte bor, om man inte faller inom vissa undantag.

O vad är detta för jävla skitlag som inte kan upprätthållas utan undantag
Citera
2021-05-06, 22:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Det händer saker på Storholmen

Nu har köparen Appelö svarat med att skriva sig på slottet storholmen -
är han månne skenskriven = olagligt

"Du tycks tro att folkbokföringsadressen skulle skydda dig på nåt sätt mot vräkning? Så är inte fallet.
Har ingen koppling på det sättet."

Det ser ju onekligen rätt roligt ut.....

https://www.hitta.se/tobias+donald+georg+appelö/lidingö/person/LdTWRlww-X

Citat:
Tobias Donald Georg Appelö är 39 år och bor i en villa på Lidingö. Han bor tillsammans med Leif Carlsson. Han fyller 40 år den 10 maj. Hans villa är värderad till ca 23 000 000 kr och tomtstorleken är ca 28169 kvm.

Vad gör de om kvällarna, månntro? Spelar ett parti Mastermind?

Eller lite ”sova med fienden”....
Senast redigerad av JymdKjam 2021-05-06 kl. 23:03.
Citera
2021-05-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det ser ju onekligen rätt roligt ut.....

https://www.hitta.se/tobias+donald+georg+appelö/lidingö/person/LdTWRlww-X

Vad gör de om kvällarna, månntro? Spelar ett parti Mastermind?

Appelö har klantat dig - nu kommer leffe att påstå att de bögar o är sambos
Citera
2021-05-06, 22:17
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Appelö har klantat dig - nu kommer leffe att påstå att de bögar o är sambos

Han fyller 40 år om några dagar. Vad ska Leif komma med för present då? Skämt åsido. Det är rättsligt sätt en väldigt delikat situation det här. Kan mantalsskrivning verkligen vara ett vapen i processen?
Senast redigerad av JymdKjam 2021-05-06 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in