2021-05-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nei og du er da veldig nær sannheten der. Men, som jeg har skrevet så har man nok kommet frem til at RU ikke har utført noen beviselig straffbar handling. Man må da bare finne ut hvem som har bidratt med noe som beviselig er en straffbar handling. Så nær er du fortsatt.

Jeg synes en slik teori virker sannsynlig, men det er en ting jeg ikke får til å stemme.

Du mener at politiet er på sporet nå, men politiet uttaler fortsatt dette så sent som i mars : Saken er fortsatt under etterforskning og det gjenstår en rekke relevante etterforskningsskritt. Men generelt så fremstår forbrytelsen mot henne som svært godt planlagt.

De står altså fortsatt fast på at det er godt planlagt og det får jeg ikke til å passe sammen med TEH. Hvis TEH står bak, tror jeg ikke det er planlagt, men noe som har oppstått brått og at han behøvde hjelp for å skjule forbrytelsen i hui og hast.
Citera
2021-05-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du er bare en bløffmaker, en wannabe.

Det har da eventuelt ingen ting med saken å gjøre, men så er vel du den svakeste bidragsyteren her inne av samtlige og det er faktisk godt gjort da du er i sterkt selskap.

Det sosiologisk interessante fenomenet her er hvordan enkelte gjør alt for å tviholde på en konspirasjonsteori. Uansett hvordan brikker ikke passer inn i hele bildet banker man løs på de samme brikkene for å få de til å passe samt flytter kartet etter kompasset.

En god definisjon på galskap er å gjenta samme feil og forvente et nytt resultat hver gang, men tvangstanker er ikke alltid like lett å gjøre noe med da det ligger noe bak som ikke er så lett å vende på.
Citera
2021-05-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Pen oppsummering dette.

Kan legge til. TH ser mistenkelig "Pingvin-mann" luske utenfor Futurum, installerer overvåkningskamera, tegner skisse av Pingvinmannen før videoopptakene av Futurum-mennene blir offentliggjort, og viser politiet skissen som "bevis" på at Telefonmannen, eller Pingvinmannen, har opptrådt meget mistenkelig, og tror eller forventer at politiet skal gå fem på dette naive trolleriet hans.

TH skal ha observert mistenkelige personer og biler i eller ved S4 i tiden før 31. oktober 2018. TH lar angivelig nøkkel til S4 henge i garasjen, alarmanlegget i S4 var deaktivert allerede før jul 2017, samtidig som TH påsto å være så livredd at han hadde en skarpladd hagle stående ved sengen på sær-soverommet sitt. Det henger ikke på greip.

TH overspiller i nødsamtalen til politiet, frykter liksom at politiet ikke skal tro på han.

Det virker som om TT er desperate for tiden, og spammer ned forumet med tåkeprat-hint rundt RU og vennene hans. Noen mener å vite "helt sikkert" at det vil komme en ny pågripelse som vil frikjenne TH totalt. En desperat bruker spår at sønnen TEH vil bli pågrepet før utgangen av mai måned. Pluss masse spam om hvor gammeldags og hjelpeløs og uskyldig TH er.

Som om de tror at politiet skal la seg påvirke av skribleriene her på forumet.

Har sett det samme selv, noen her tror at innleggene deres påvirker politiets arbeid.

De bryr seg null om dette forumet men mulig at noen titter innom på fritiden for å få seg en god latter.
Citera
2021-05-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg synes en slik teori virker sannsynlig, men det er en ting jeg ikke får til å stemme.

Du mener at politiet er på sporet nå, men politiet uttaler fortsatt dette så sent som i mars : Saken er fortsatt under etterforskning og det gjenstår en rekke relevante etterforskningsskritt. Men generelt så fremstår forbrytelsen mot henne som svært godt planlagt.

De står altså fortsatt fast på at det er godt planlagt og det får jeg ikke til å passe sammen med TEH. Hvis TEH står bak, tror jeg ikke det er planlagt, men noe som har oppstått brått og at han behøvde hjelp for å skjule forbrytelsen i hui og hast.

Du har jo evner og du er på rett spor.

Husk at det eneste som knytter dette til en lengre planlagt handling er selve trusselbrevet og at noen stjal ID'en til en kar på sørlandet.

Noen ganger ser man ikke skogen for bare trær, men husk at de over 30 etterforskerne er ingen homogen gruppe og det jobbes mot flere ledetråder. Det gjelder bare å nøste de opp.

Det blir ikke så vrient når alle bevegelser og digitale spor kommer på plass. Da klarer minst et klokt hode å legge sammen to og to.
Citera
2021-05-06, 00:20
Medlem
Citat:
Det har da eventuelt ingen ting med saken å gjøre, men så er vel du den svakeste bidragsyteren her inne av samtlige og det er faktisk godt gjort da du er i sterkt selskap.

Det sosiologisk interessante fenomenet her er hvordan enkelte gjør alt for å tviholde på en konspirasjonsteori. Uansett hvordan brikker ikke passer inn i hele bildet banker man løs på de samme brikkene for å få de til å passe samt flytter kartet etter kompasset.

En god definisjon på galskap er å gjenta samme feil og forvente et nytt resultat hver gang, men tvangstanker er ikke alltid like lett å gjøre noe med da det ligger noe bak som ikke er så lett å vende på.

Der er jeg enig med deg. Både at vedkommend er den svakeste bidragsyteren og alt det andre du skriver. Helt utrolig med alle som har bestemt seg og bare er interessert i en eneste teori uansett hvor dårlig den passer.
Citera
2021-05-06, 00:22
Medlem
Skrivefeil

Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Har jo ikke vært aktiv i tråden på lenge og har kun postet et fåtall innlegg. Trenger ikke å være i noe borrelås-liga bare for at jeg kritiserer deg, mister

Nå sa jeg ikke at du hadde gått ut på dato 😉 bare fordi du har vært borte en stund, men legg da merke til at borrelåsligaen kommer stupende til unnsetning hver gang noen sier noe som ikke passer inn i deres verdensbilde.

Et svært interessant fenomen når forskjellige ukjente opptrer som en homogen gruppe og man kan lese mer om det under confirmaton bias og sosial tilhørighet.
Senast redigerad av Bolony 2021-05-06 kl. 00:36. Anledning: Skrivefeil
Citera
2021-05-06, 00:23
Medlem
Citat:
Du er bare en bløffmaker, en wannabe.

Jeg ser du er aktiv i tråden. Igår hånlo du, og påstod at jeg hadde misforstått et av dine utsagn.
Du har ikke svart på mitt spørsmålet, så jeg spør for andre gang:
I innlegg #63144 , skriver du: "Nå er ikke GHH den eneste hotellsjefen i landet hvis du trodde det."
Hvilken GHH siktet du til, hvis det ikke var "vår" GHH, THs tidligere "høyre hånd"?
Citera
2021-05-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Der er jeg enig med deg. Både at vedkommend er den svakeste bidragsyteren og alt det andre du skriver. Helt utrolig med alle som har bestemt seg og bare er interessert i en eneste teori uansett hvor dårlig den passer.

Ja og spesielt konstruktivt er det ikke. Når endel ting kommer frem og disse eventyrlige trådsannhetene blir avslørt for hva de er som løgn og bedrag blir det mange nye nick her.
Citera
2021-05-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ja og spesielt konstruktivt er det ikke. Når endel ting kommer frem og disse eventyrlige trådsannhetene blir avslørt for hva de er som løgn og bedrag blir det mange nye nick her.

Nå har du klart å gurpe ut av deg at TEH har drept AE så da får du komme med bevisene.
Citera
2021-05-06, 00:33
Medlem
Citat:
Nå har du klart å gurpe ut av deg at TEH har drept AE så da får du komme med bevisene.
Med det mener du avisutklippene...?
Citera
2021-05-06, 00:35
Medlem
Boka "Lørenskog-mysteriet" nærmer seg. Selv om forlaget har fjernet noe av det TH og familien har reagert på, så vil det nok komme andre detaljer som ikke har vært kjent før. Boka vil også lede til en del nye artikler i mediene fremover, noe som forumet sikkert vil finne interessant.
Citera
2021-05-06, 00:36
Medlem
Citat:

Nå har jeg hele tiden antatt at det er politi og påtalemyndighetens ansvar.......beklager at jeg ikke ante at det hviler på den vanlige borger.

Godt det bare er brukt 40 millioner på saken da.

PS. Nå kunne jeg selvsagt ha bedt om at du skulle bevise at TH står bak siden politiet har holdt på i 2 og ett halvt år og vi tror vel ikke politiet er komplette idioter, gjør vi vel ?

Men nå sjekket jeg for orden skyld og det er visst fortsatt ikke ditt ansvar å bevise TH's skyld.
Politiet har visstnok fortsatt betalt jobb for slike oppgaver......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in