2021-05-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Jeg tror at dette har med verisure alarmfolket å gjøre . Søker dere opp verisure Lørenskog , så kan man se at konkurransetilsynet tok ut beviser i juni 2017. Nå skal sak opp mot dem på 1,2 milliarder. Tenker man kidnapping, så kan det tenkes selv hvor mye kontroll de kan ha på huset . Les saken ang verisure og sett 2+2 sammen.

Kan være en av de første vitnene som politiet undersøker på nytt.
Citera
2021-05-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Om du har kjennskap til konfidensiell informasjon om hva RU har sagt i avhør, er ikke det ensbetydende med at personen RU nevner er skyldig i noe.

Isolert sett er det riktig, men du må se det i den sammenheng at borrelåsligaen er fastlåst ( no pun intented ) på at RU må være den som har regissert trusselbrevet.

Jeg tror selv de med minst tankekraft her inne forstår at politiet ville bedt om varetektfengsling av flere grunner om de var trygge på at RU hadde en strafferettslig rolle i dette. Nå var som kjent dette et taktisk spill fra politiet hvor man ønsket å bruke denne siktelsen samt mot en tredjeperson for å pånytt få varetektfengslet TH. Her satte dog statsadvokaten foten ned slik at den tredje ikke ble siktet og forsøt varetektfengslet da denne mente lagmannsretten beslutning om at det ikke var grunnlag for å holde TH varetektfengslet måtte respekteres.
Citera
2021-05-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Drapet er godt planlagt.Ingen alarm i huset og at naboen er bortreist visste kun TH.+++
TH har sikret alibi sin med 09.16 samtalen.
++ 0856 m MB og 09.10 sms fra AE telef.
Innholdet i siste sms er mistenkelige og 09.16 samtale er noe rært med. GM tvunget henne å skrive den og tvang henne ringe til TEN for å sikre TH sin alibi. MG visste om møte på Lillehammer dagen etter som AE skrevet i sms til HH1.
TH ringer 8 ganger uten svar.Han ringer ikke dattera eller sønn for at de skal kjekke mora. Han reiser ikke selv.
Motivet er penger, hevn, tapt ansikt v skilsmisse.
De som ikke tror at TH har medvirket tror på julenissen.

Pen oppsummering dette.

Kan legge til. TH ser mistenkelig "Pingvin-mann" luske utenfor Futurum, installerer overvåkningskamera, tegner skisse av Pingvinmannen før videoopptakene av Futurum-mennene blir offentliggjort, og viser politiet skissen som "bevis" på at Telefonmannen, eller Pingvinmannen, har opptrådt meget mistenkelig, og tror eller forventer at politiet skal gå fem på dette naive trolleriet hans.

TH skal ha observert mistenkelige personer og biler i eller ved S4 i tiden før 31. oktober 2018. TH lar angivelig nøkkel til S4 henge i garasjen, alarmanlegget i S4 var deaktivert allerede før jul 2017, samtidig som TH påsto å være så livredd at han hadde en skarpladd hagle stående ved sengen på sær-soverommet sitt. Det henger ikke på greip.

TH overspiller i nødsamtalen til politiet, frykter liksom at politiet ikke skal tro på han.

Det virker som om TT er desperate for tiden, og spammer ned forumet med tåkeprat-hint rundt RU og vennene hans. Noen mener å vite "helt sikkert" at det vil komme en ny pågripelse som vil frikjenne TH totalt. En desperat bruker spår at sønnen TEH vil bli pågrepet før utgangen av mai måned. Pluss masse spam om hvor gammeldags og hjelpeløs og uskyldig TH er.

Som om de tror at politiet skal la seg påvirke av skribleriene her på forumet.
Citera
2021-05-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Vi har tidligere vært inne på TEH. At noe kan ha skjedd etter samtalen om lønn. At det var noe rart med den samtalen. At Teh kan ha behøvd hjelp av RU etterpå (kort fortalt) Du skrev den gangen at min teori var skummel fordi den passet så godt med lokale rykter du har hørt.

Har du gått bort fra dette nå ?

Nei og du er da veldig nær sannheten der. Men, som jeg har skrevet så har man nok kommet frem til at RU ikke har utført noen beviselig straffbar handling. Man må da bare finne ut hvem som har bidratt med noe som beviselig er en straffbar handling. Så nær er du fortsatt.
Citera
2021-05-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det gjør nok ikke TH heller

😂den var god😂og et artig bidrag😂
Citera
2021-05-06, 00:01
Medlem
Citat:
Den kommentaren der sier alt om deg og dine teorier og om hvorfor du skriver på dette forumet.

Nå står du fritt til å tro hva du mener her i livet og det er sikkert enklere når man bare har en tanke i hodet.

Om du en dag utvikler deg en smule så vil du oppdage at noen ganger blir det ikke riktig hva man enn gjør for jeg antar at du ikke forsvarer konebankere på generell basis ?
Citera
2021-05-06, 00:02
Medlem
Citat:
Velkommen tilbake! Jeg tror ikke noe på standard kidnappingsbrev med copypaste. Grunnen til det, er kort fortalt at forfatteren hinter til et kidnappingsscenario fra Mortensrud 2016 og en overskrift i VG fra den saken: «Politi leter med helikopter og hund, vi ser» Det er for personlig skrevet:.... «vi velger frihet foran penger» ....Hvilke ekte kidnappere skriver slik? Det bærer også preg av lang planlegging.

Jeg tror vi skal stole på politiets forklaring om siste sikre samtale 9.14, tror ikke MB er en part i saken annet enn som vitne.
Samtidig...det er bare utgående samtaler fra AEs telefon den morgenen, så din teori kan stemme. Men hva med fall i trapp, bevegelse fra kl 07.00 på mobil, SMS etter at TH dro på jobb (kl 9.10) Dersom TEH dro hjem til seg selv for å svare, må noen andre ha tekstet til datter klokken 9.10.

Hvis det har vært en krangel i 2.etasje mellom mor og sønn, som endte fatalt, ved at AEH ble dyttet ned trappen, stemmer jo dette med de brå bevegelsene som ble registrert på hennes helseapp.
Citera
2021-05-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
😂den var god😂og et artig bidrag😂

Artig hvordan du må svare på absolutt alt, hvis det kommer noe mot deg. Greit at du kommer med det du sier er dine kilder og teorier, men det å fleipe og være småsur fordi ikke er enige med deg, hører ikke hjemme her. Husk at saken bunner i en jævlig tragedie.

Ps: Du blir nok ikke tatt mer seriøst om du bruker «😂😂😂», heh
Citera
2021-05-06, 00:04
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Så du mener eks-svigeren står bak ?

Ja, det er jo noe jeg har foreslått tidligere.

Noe så dumt. Hvilket motiv skulle han ha da?
Citera
2021-05-06, 00:09
Medlem
Citat:
Isolert sett er det riktig, men du må se det i den sammenheng at borrelåsligaen er fastlåst ( no pun intented ) på at RU må være den som har regissert trusselbrevet.

Jeg tror selv de med minst tankekraft her inne forstår at politiet ville bedt om varetektfengsling av flere grunner om de var trygge på at RU hadde en strafferettslig rolle i dette. Nå var som kjent dette et taktisk spill fra politiet hvor man ønsket å bruke denne siktelsen samt mot en tredjeperson for å pånytt få varetektfengslet TH. Her satte dog statsadvokaten foten ned slik at den tredje ikke ble siktet og forsøt varetektfengslet da denne mente lagmannsretten beslutning om at det ikke var grunnlag for å holde TH varetektfengslet måtte respekteres.

Du er bare en bløffmaker, en wannabe.
Citera
2021-05-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Artig hvordan du må svare på absolutt alt, hvis det kommer noe mot deg. Greit at du kommer med det du sier er dine kilder og teorier, men det å fleipe og være småsur fordi ikke er enige med deg, hører ikke hjemme her. Husk at saken bunner i en jævlig tragedie.

Ps: Du blir nok ikke tatt mer seriøst om du bruker «😂😂😂», heh

Nå er det vel jeg som har påpekt nettopp dette ovenfor de som bak mye syke usannheter at dette bunner i en grusom tragedie ved flere anledninger, så velkommen tilbake.

Å bruke humor er fullt lov ovenfor dere i borrelåsligaen da det er klin umulig å ta dere seriøst både her inne og i livet generelt.

Godt forsøk på en ny forstyrrelse. Gidt du slipper å knyte lisser på morgenkvisten for da hadde det nok blitt en dårlig start på dagen 😂😂😂
Citera
2021-05-06, 00:13
Medlem
Citat:
Nå er det vel jeg som har påpekt nettopp dette ovenfor de som bak mye syke usannheter at dette bunner i en grusom tragedie ved flere anledninger, så velkommen tilbake.

Å bruke humor er fullt lov ovenfor dere i borrelåsligaen da det er klin umulig å ta dere seriøst både her inne og i livet generelt.

Godt forsøk på en ny forstyrrelse. Gidt du slipper å knyte lisser på morgenkvisten for da hadde det nok blitt en dårlig start på dagen 😂😂😂

Har jo ikke vært aktiv i tråden på lenge og har kun postet et fåtall innlegg. Trenger ikke å være i noe borrelås-liga bare for at jeg kritiserer deg, mister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in