2021-05-05, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hans kommentar? Menar du inte Olivias eller Annica kommentar om Ringaren i Notre Dame? Det var guld. Och Jokkmokk spädde på med att det lät som en renko med skälla när Andreas gick runt Rent guld att höra i TV soffan.

Det lät bara så roligt när han insåg att han hade en fotboja innan tävlingen ägde rum.
2021-05-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ang fuskarna och skvallertanten:

Alex o Elias känns som typiska småfuskare som alltid försöker ta en smitväg vad de än gör. Ser sig som streetsmarta och inte fuskare/tjuvar. De känner ingen ånger, beklagar bara att de blev avslöjade.

Per-Sophia är en ganska sorglig figur. Otroligt omogen, umgås med 20-åringar och ljuger om sin egen ålder för att få hänga med. Har ingen moralisk kompass överhuvudtaget, vet inte vad som är rätt eller fel. Alla frågor besvaras med "whatever".

Vilma. Ung, otroligt osäker, vågar inte säga pip. Hänger bara på den som öppnat truten sist.

Ludde. Dålig i tävlingar och för uppenbar i sitt paktande så han åker ut. Klarar inte av att ta ut Alex i tävling så han skvallrar istället för att få ut honom.

Var det Ludde som skvallrade till produktionen? Inte Wilma? Hon måste ju ha varit på plats när "kuppen" genomfördes o kan omöjligt ha missat den.
Skulle Wilma då ha berättat för Ludde o han skvallrade? Hur vet man detta...
2021-05-05, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Det lät bara så roligt när han insåg att han hade en fotboja innan tävlingen ägde rum.
Ja, han är inte den skarpaste kniven i lådan . Williams "Och på tredje plats - Fotbojan!" efter tävlingen satt också bra
2021-05-05, 23:50
Medlem
ollepolle90s avatar
Vet inte om det har avhandlats tidigare i tråden, men Ludde o Sophia följer inte varandra på instagram

Så mycket för den familjen
2021-05-05, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Var det Ludde som skvallrade till produktionen? Inte Wilma? Hon måste ju ha varit på plats när "kuppen" genomfördes o kan omöjligt ha missat den.
Skulle Wilma då ha berättat för Ludde o han skvallrade? Hur vet man detta...
Wilma var på plats men ska enligt uppgift inte tagit del i fusket, men givetvis vetat om det. Per-Sophia berättade för Ludde om "buset" som hen kallar fusket för, när Ludde kom till Gränslandet. Hen trodde att de var BFFs. Ludde lyckades inte slå ut Alex ur tävlingen för att ta sig tillbaka till Robinson, utan blev själv utslagen för att han är så svag och dålig på allt. Då skvallrade han för produktionen för att få Alex bortplockad. Då rök även Sop-Fia. Wilma, som kände till fusket men inte sagt nåt, klarade sig.
2021-05-05, 23:53
Medlem
Hela historien låter skum.
Först få låna en bil av främlingar. Sedan även låna en mobil, tydligen. En främling, Sophia, ringer Alexs fru o hon swichar 1500 kr till en främling.
Vems kontokort användes när de handlade?
Varför ringde inte Alex sin fru själv?
Allt detta låter helt jätteskumt.
2021-05-05, 23:54
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90
Vet inte om det har avhandlats tidigare i tråden, men Ludde o Sophia följer inte varandra på instagram

Så mycket för den familjen

Antingen så lackade TS ur på Ludde pga av hans golande till produktionen, eller så kände Ludde att han inte ville följa en transa, trots hans uppmuntrande ord efter TS avslöjande om könsbytet.
2021-05-05, 23:57
Medlem
Citat:
Wilma var på plats men ska enligt uppgift inte tagit del i fusket, men givetvis vetat om det. Per-Sophia berättade för Ludde om "buset" som hen kallar fusket för, när Ludde kom till Gränslandet. Hen trodde att de var BFFs. Ludde lyckades inte slå ut Alex ur tävlingen för att ta sig tillbaka till Robinson, utan blev själv utslagen för att han är så svag och dålig på allt. Då skvallrade han för produktionen för att få Alex bortplockad. Då rök även Sop-Fia. Wilma, som kände till fusket men inte sagt nåt, klarade sig.

Jaha, var det så det var.
Alex har jag aldrig gillat, men trodde ändå inte han skulle sänka sig så lågt.
Jag gillade Sophia o trodde bättre om henne.
Oavsett så är inte fusk ok. Man ska väl vinna med gott samvete. Det tycker jag iaf.
2021-05-06, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Hela historien låter skum.
Först få låna en bil av främlingar. Sedan även låna en mobil, tydligen. En främling, Sophia, ringer Alexs fru o hon swichar 1500 kr till en främling.
Vems kontokort användes när de handlade?
Varför ringde inte Alex sin fru själv?
Allt detta låter helt jätteskumt.

Håller med och varför ringer frugan till produktionen efteråt? Hon var ju själv med på det hela. I sommar får de lägga gränslandet längre från civilisationen på ön, för jag antar att det blir i Sverige igen.
2021-05-06, 00:09
Medlem
Citat:
Håller med och varför ringer frugan till produktionen efteråt? Hon var ju själv med på det hela. I sommar får de lägga gränslandet längre från civilisationen på ön, för jag antar att det blir i Sverige igen.

Om jag fattat det rätt så hade Alex hade aldrig snackat och förvarnat hans fru om att TS skulle ringa utan bara gett dom hennes nummer innan dom begav sig, enligt Alex skulle "hon förstå". Lite märkligt att hon ens swishade från första början, vad skulle produktionen göra om hon nu blivit blåst av några randoms?

TS och Elias tyckte inte att det var en bättre idé att ringa någon i deras bekantskap istället för en främling?
Senast redigerad av Kiplagat 2021-05-06 kl. 00:32.
2021-05-06, 00:34
Medlem
twoeggss avatar
Citat:

Apropå nästa Robinson så borde det väl vara dags snart att få in alla tillstånd osv om de nu ska spela in i haparanda skärgård igen. Själv tror jag det blir någon annanstans.. Det går ju ansöka redan nu till 2022, men i "rekryteringsfilmen" så visar de en tropisk ö från tidigare säsonger och något i stil om "drömma sig bort till avlägsna platser". Kanske är det så att de satsar på inspelning lite senare i höst? Blir det Sverige igen så finns det dock inte allt för många platser att spela in på vad jag kommer på. Vad finns det för ställen i Sverige förutom Haparanda skärgård som har öar med sandstränder och är någorlunda obebott? I stort sett hela södra Sverige är väl uteslutet. Skulle vara någon bortglömd ö längs norrlandskusten isåfall.
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-06 kl. 00:39.
2021-05-06, 00:43
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
TS och Elias tyckte inte att det var en bättre idé att ringa någon i deras bekantskap istället för en främling?
Kan folk telefonnummer utantill nuförtiden? Jag kan iallafall inga förutom min egen.
När man var yngre visste man ju alla sina närmaste nummer utantill men sen man började ha telefonboken i telefonen så har man ju aldrig behövt lägga nåns nummer på minnet. Alex kanske var den enda där som kunde det
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-06 kl. 00:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in