2021-04-22, 00:39
Medlem
Centipedes avatar
Hur rik är Viktor Frisk egentligen som har assistenter till allting.
Citera
2021-04-24, 13:43
Medlem
Magnus Wislanders fru verkar vara en riktig satkärring. Otroligt otrevlig, verkar mest glad över att han var borta. ”Allt går på rutin”. Han förtjänar bättre än den där bittra kärringen.
Citera
2021-04-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Magnus Wislanders fru verkar vara en riktig satkärring. Otroligt otrevlig, verkar mest glad över att han var borta. ”Allt går på rutin”. Han förtjänar bättre än den där bittra kärringen.

Jag tror inte alls hon är en satkärring men jag tror man uppfattar henne så av två orsaker. Dels tror jag att hon tycker att det är jobbigt att bli filmad för det ser ut som att hon bara vill springa iväg från kameran ibland och sen tror jag att det är en del av hennes humor att driva lite med Magnus och han har nog lite samma sorts humor. Hon säger ju till och med att det ”munhuggs lite”. Hon är ju faktiskt omtänksam och gör i ordning hans rotfrukter innan hon hämtar honom på flygplatsen. När Magnus sen kommer hem och får se att dom har typ skrumpnat ihop i ugnen så skämtar han om det på ett lika dissande sätt som hon säkert skulle ha gjort.
Citera
2021-05-05, 09:35
Medlem
Tyckte halvårsresultaten såg rätt imponerande ut. Jag hade själv varit mycket nöjd med sådana resultat efter bara åtta veckor.

Men jag blir riktigt irriterad över okunnigheten som späds på ytterligare av produktionen. När Monika är hos läkaren säger hon att hon äter "170 gram protein och 40 gram kolhydrater" till lunch och middag, plus nötter och proteinshakes. Läkaren baxnar förstås och håller en utläggning om ett gram protein per kilo kroppsvikt per dag. Problemet är att de pratar om helt olika saker. Är rätt säker på att Monikas upplägg ser ut såhär:

170 gram av någon proteinkälla, dvs. 170 g kycklingfilé, lövbiff, etc. (i olagad form, innehåller ca. 40 gram protein)
40 gram av någon kolhydratkälla, dvs. 40 g ris eller pasta (okokt)

Så i själva verket äter hon ca. 40 gram protein per måltid. Vet inte vilken typ av proteinshake hon tar, men säg 30 g protein. Då är hon uppe i ca. 110 gram protein om dagen.

Känns oansvarigt av produktionen att inte förklara lite basal näringslära för publiken.
Citera
2021-05-05, 15:49
Medlem
Jag har bara sett trailers av programmet men tycker det är väldigt konstigt när Marika säger till Sofia nåt i stil med " du kan ju inte hamna på akuten för näringsbrist", får man näringsbrist om man äter kontrollerat?
Citera
2021-05-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Jag har bara sett trailers av programmet men tycker det är väldigt konstigt när Marika säger till Sofia nåt i stil med " du kan ju inte hamna på akuten för näringsbrist", får man näringsbrist om man äter kontrollerat?

Grejen är att Sofia inte "pallar" att äta maten. Hon äter alltså mycket mindre än vad Tony (coachen) har lagt in i hennes program. Istället går hon till slut och köper bakelser "till sina barn" som hon sedan hetsäter och spyr upp på kvällen. Är rätt säker på att hon har en ätstörning och inte riktigt vill erkänna det.

Men Marikas kommentar handlar alltså om Sofias vägran att äta upp den mat som hon ska äta, och inte att kostschemat ger för lite mat.
Citera
2021-09-02, 21:06
Medlem
Crapmagics avatar
Marika vägrade visa sig med *bar* överkropp i snurr-kameran, är

Varför ska Soffi-propp gå ner i vikt, hon ser ju helt rätt ut
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-02 kl. 21:24.
Citera
2021-09-02, 21:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men såg du inte hur Putte Ekvalls kärring såg ut, hon såg ut precis som han, vilken slump va
Citera
2021-09-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Marika vägrade visa sig med *bar* överkropp i snurr-kameran, är

Varför ska Soffi-propp gå ner i vikt, hon ser ju helt rätt ut

Programmet går inte ut på att gå ner i vikt. Deltagarna ska bygga fysik. Du kan vara med även om du inte är överviktig.
Citera
2021-09-02, 23:12
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsdiggare
Programmet går inte ut på att gå ner i vikt. Deltagarna ska bygga fysik. Du kan vara med även om du inte är överviktig.
Leder bygge av fysik till viktnedgång av female underhudsfett? svar:Ja
Citera
2021-09-03, 00:59
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
För vissa individer är de det som krävs för en förändring. Jag kan tänka att det är väldigt effektivt. Att bara peka på att infon finns på nätet kommer inte hjälpa sådana personer.
Det gör det dock inte mindre sant för det.
Citera
2021-09-09, 21:58
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Men såg du inte hur Putte Ekvalls kärring såg ut, hon såg ut precis som han, vilken slump va
Hursomhelst är hon jävligt död https://www.expressen.se/sport/hanna...ch-skratta-da/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in