2021-05-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man undrar vad den där utredningen hade kostat på NFC?

Om jag var oskyldig och utredningen nekade den utredningsåtgärdena och jag trodde att det ev skulle kunna hjälpa mig, då hade jag nog betalat själv.

Klart kanske inte om det handlade om miljonbelopp.

Men fr a hade man väl lämnat in sina skor och sitt lösen? Det hade väl hjälpt en del? Slutat med att ljuga. En bra början om man är oskyldig.

Ja SD hade chansen att arbeta på att rentvå sig. Något han helt struntade i. De enda som motarbetat utredningen är SD och hans innersta krets. Det är såklart ingen slump.
Citera
2021-05-05, 16:48
Medlem
Citat:
Det här då:

"– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. [...]"

Så det är det han säger att åklagare gör?

Eller det här?

"– Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld."

Eh, menar han att han kommer at gå fri nu för att han är "vit medelklass"?

Han fick några minuter på sig, men det tiden tog han inte tillvara.

Vad sjutton satt han och knackade ner under de här dagarna på datorn?

Han hade ju hittat 58 fel i tingsrättsförhandlingen så det var alla gånger nåt liknande han knackade in där. Sen gjorde han säkert anteckningar för sånt han ville ta med advokaterna sen.

Det var säkert också ett bra sätt att ”gömma” sig lite bakom både mask och dator där.
Citera
2021-05-05, 16:51
Medlem
Citat:
Det här då:

"– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. [...]"

Så det är det han säger att åklagare gör?

Eller det här?

"Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld."

Eh, menar han att han kommer at gå fri nu för att han är "vit medelklass"?

Han fick några minuter på sig, men det tiden tog han inte tillvara.

Vad sjutton satt han och knackade ner under de här dagarna på datorn?
Redan med dessa ord, höjer han sitt eget värde
Citera
2021-05-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han hade ju hittat 58 fel i tingsrättsförhandlingen så det var alla gånger nåt liknande han knackade in där. Sen gjorde han säkert anteckningar för sånt han ville ta med advokaterna sen.

Det var säkert också ett bra sätt att ”gömma” sig lite bakom både mask och dator där.
Undrar om han blev besviken över att det inte gick ett sus genom salen när han drog av munskyddet?
Citera
2021-05-05, 17:05
Medlem
Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld.

Vad syftar han på, att Lena blev bortadopterad?
Intressant hur grandios världsbild han har, där den egna familjen inte ens vill veta av honom..
Citera
2021-05-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Redan med dessa ord, höjer han sitt eget värde

Han spelar woke och antirasistisk precis som på facebook när han försökte fiska likes med sitt inlägg om det tappade kontokortet men istället omedvetet outade sin människosyn med ord som primitiv haha.
Citera
2021-05-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
NFC kanske inte hade någon som fattade detta.
Att ta in konsulter tyckte de kanske skulle bli för dyrt.
Eller också tar de aldrig in konsulter.
Spekulation.

Frågan var dessutom ställd från lite fel perspektiv vad gäller Google Drive då så finns viss förståelse för att NFC tvekade.
Citera
2021-05-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Thisko hade Wilmas huvud i garderoben, samt att blue star-undersökningen visade på rena rama blodbadet.

Efter Linna-fallet så har det blivit nästan ett absurt beviskrav som skall uppnås numera.

Ja,visst är det så. Inte lätt för åklagarsidan i allmänhet att få allt att klaffa till 100%. Flera mördare och andra otrevliga individer med mycket på sitt samvete, går fria pga det nästan ouppnåeliga kravet på heltäckning. Inte minst gällande gängkriminaliteten där nästan ingen vågar prata av rädsla att själv råka illa ut.

Bra på ett sätt med tuffa krav, men dåligt på ett annat sätt gällande rättssäkerheten. Offret hamnar många gånger i skymundan för att det är på det här viset. Får inte upprättelse. För offren verkar det inte finnas någon rättssäkerhet.
Citera
2021-05-05, 17:14
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Och då till det fantastiska motivet från försvaret:

”– Det var Lena som inte kunde bestämma sig för om hon ville vara med NN eller inte. NN har däremot inga relationsproblem vid tidpunkten för mordet.”

Såklart att inte "NN" (SD, psykopatmördarwierdot) hade några relationsproblem vid tidpunkten för mordet, där och då slog han bokstavligt talat problemet ifrån sig.
Citera
2021-05-05, 17:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja SD hade chansen att arbeta på att rentvå sig. Något han helt struntade i. De enda som motarbetat utredningen är SD och hans innersta krets. Det är såklart ingen slump.

Nej, ingen har väl haft fler chanser att visa både oskuld och mänskliga känslor än SD. Och hans kompanjoner...

Istället har han/de från början bjudit på detta:

"Hoppas att hon är död"

"Det kommer snart komma otäcka löpsedlar"

"Nej, det kommer inte att lösa sig"

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Och idag fortsatte han troget i sitt och sina "followers" spår:
Citat:

”Mordet är så dåligt utfört – jag är smartare än så”

Åter igen, TACK HR, som lät honom presentera sig själv idag!

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

SD om varför han fnissar och skrattar i rättssalen
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera
2021-05-05, 17:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Han har ju ändå haft två stycken advokater.
Det är väl inte så vanligt?

De 58 punkterna, det är väl ändå sådant som han kunnat ta upp med dom?

För här i HR är det ju i stort sett samma bevisning som tas upp som i TR, och de har haft möjlighet att läsa in sig på kompletteringen ett tag.

De 58 punkterna, han får det att låta som att han inte har fått en chans. Att han nu har 58 punkter som han inte fått chansen att försvara sig mot, så här i sita stund. Åklagaren har bedrivit viskningsleken och kastat skit.

Att han sitter vid datorn kan också vara ett sätt att de "viktig" ut, ta kontrollen över det förödmjukande situationen att sitta i en rättssal som misstänkt.

Det är så här han jobbar.
Använder också en stor del av sitt tal till att prata om hur synd det är om honom och hans barn.

Här är det en kvinna som mördats på det mest brutala sätt och henes barn har blivit utan mor. Vad fasiken, ska han prata om hur synd och jobbigt det har varit får han göra det någon annanstans. Här är det HELT fel ställe.

Ja, jag tvivlar inte på att han föll på knä för att visa att han hade sååå ont i ryggen att alla måste tycka synd om honom. Det verkar vara ett knep han kör med ofta.

Gode Gud, jag har inte ord för att säga vad jag tänker.

Tyvärr kan inget av det här användas mot honom (ja, eller tyvärr. Kanske är tur att vi inte har ett sådant rättssystem). Men det visar iaf allmänheten att han är vickad på något sätt som en tänker OCH SÄGER i rätten (!) i termer av hur han skulle begå det perfekta mordet.

Ja, vi får väl innerligt hoppas att ingen av hans närmaste råkar ut för "en olycka". Tänker på hur dottern stod vid stupkanten...

När man inte trodde det kunde bli värre...
Citera
2021-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Det kan händ att det är absurda beviskrav idag.

Men jag måste ändå säga att det är väldigt viktigt att man utreder noga och att det är bevisen man tittar på.

För oss känns det självklart att det är SD som är den skyldige, det tror nog väldigt många. Men utredningen har väldigt många brister, och det saknas tunga bevis.

Jag minns i början av tråden, när kroppen hade hittats, då skrev någon, att nu dammsuger de fyndplatsen.

Kanske var jag alltför godtrogen och trodde att det var så det går till, men ledsen blir man när många missar har gjorts som kanske inte borde ha gjorts?

Att be om saker från olika instanser när det gått tre månader, sex månader, när tiden för sparade meddelanden redan är passerad...det är ju faktiskt bister i utredningen som man skulle vilja veta varför de skett.

Men som sagt, om SD blivit häktad redan från 15 maj, och man kunnat göra en husrannsakan då, då hade det nog sett helt annorlunda ut.

Ja, och om P. Springare och Johan B inte hade rest till Tyskland på sin ölresa (på sin lediga helg) så hade saker och ting kunnat utvecklats på ett helt annorlunda sätt - dessutom rätt snabbt. Men det fanns chefer som hellre såg till sina egna positioner än att låta PS och JB fortsätta. Det var fel nummer ETT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in