2021-05-05, 15:26
Medlem
Otroligs avatar
Rekord i antal PCR förra veckan (~336k testade individer). Andelen positiva sjönk från 11.7% till 10.6% jämfört med föregående vecka.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/antalet-testade-for-covid-19/
Citera
2021-05-05, 15:28
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vad menar du?

Att alla som vaccinerar sig är judar? Det låter lite brunt.

Jag tror att du missförstod medvetet.

Men för er alla andra läsare,, , syftet med ett märke att försöka skapa en grupp som ska mobba alla utan märke, till att börja förgifta sig med m-RNA sprutor.

parallellen med judeförintelsen är slående, men här är det dom med tygmärkena som ska begå brotten mot dom utan tygmärken.
Citera
2021-05-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Om själva covid testet är intetsägande så spelar väl alla siffror ingen roll, eller hur?
Vad säger att testet är "intetsägande"?
Citera
2021-05-05, 15:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Olika virus och bakterier kräver olika livsbetingelser utanför våra kroppar.

För aerosolsmitta finns bl.a. en teori att snabb torkning av aerosollen gör att vissa bakterier/virus överlever bättre.
https://www.extrakt.se/forskare-undersoker-varfor-vi-blir-mer-sjuka-pa-vintern/
https://www.prevent.se/arbetsliv/forskning/20202/darfor-blir-vi-oftare-sjuka-pa-vintern/
Just det stämmer inte på det nu aktuella coronaviruset som ju dör när den torkar ut.

Ändå verkar man ha ungefär samma förklaring för coronaviruset.
I fjol gick spridningen av sars-cov-2-viruset tydligt ned under sommarmånaderna, för att sedan ta fart igen på hösten.

Men det tycks bero mer på förändringen i luftfuktighet än på värmen och ljuset. Under vintern blir utomhusluften torrare, och inomhus bidrar uppvärmningen till en lägre luftfuktighet, vilket underlättar virusets transport.
https://www.lifesciencesweden.se/article/view/788314/sommar_sol_och_mindre_smittspridning

Detta med en snabb uttorkning gäller t.ex. smittkoppor. Man kan bli infekterad av gamla hudflagor från en koppsjuk, som legat i en bok i 50 år, om man får i sig dem... har jag hört.

Så torr luft skulle underlätta för viruset, och fuktig luft försvåra? Då undrar man lite hur det kan bränna igenom hela populationer i Sydamerikas regnskogar, där luftfuktigheten ofta är 90 procent...
Citera
2021-05-05, 15:35
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så när de kommer hem utslitna med röda märken efter olika munskydd och allt så fejkar de för mig då.

På dom arbetsplatser där anställda tvingas bära mask så gör dom så för att få jobba vidare.

Men ta bort tvånget och alla skulle direkt slita av sig {den korrupta regeringens} tortyredskap.
Citera
2021-05-05, 15:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är ju ändå lite skillnad att frivilligt visa sina medmänniskor att man är vaccinerad jämfört med att tvingas bära en gul stjärna för att man anses ha fel ursprung.

Motsatsen skulle göra mig upprörd, dvs. om alla ovaccinerade tvingades bära en nål utformad som ett coronavirus.

Fast om alla vaccinerade stolt bär nålen, så fattar man ju ändå vilka som inte är vaccinerade...

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ett förslag till utformning för internationellt bruk:

https://pbs.twimg.com/media/E0oB8mIXoAMYY-U?format=jpg&name=large

Nja, jag vet inte. Jag har antikroppar och är vaccinerad på det. Därför går jag utan munskydd. Jag skulle kunna tänka mig en knapp på bröstet. Folk här blir faktiskt sura när de ser mig.

Det var alltså inte bara jag som gjorde "vissa" associationer!
Citera
2021-05-05, 15:37
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så torr luft skulle underlätta för viruset, och fuktig luft försvåra? Då undrar man lite hur det kan bränna igenom hela populationer i Sydamerikas regnskogar, där luftfuktigheten ofta är 90 procent...
Tätare bebyggelse och man umgås hellre inne än ute när det är 40 grader i skuggan. Vi gör väl precis tvärtom när det blir "varmt" här?
Citera
2021-05-05, 15:38
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Är det egenteligen någon skillnad?

Syftet är att skapa en grupp som ska mobba, hata alla som inte vill genmodifiera sin kropp.

Eller hur?

+1
Citera
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad säger att testet är "intetsägande"?

PCR
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Men fortfarande bara ca 9% färdigvaccinerade.

Många saknar helt tålamod. Omedelbart efter sprutan tror de att de ska se ett positivt resultat i statistiken.

Det är fortfarande 70 - 79år där flest dör sedan 60- 69år och man kan anta att de smittades för 3-4 veckor sedan. När de fortfarande höll på med Fas2, 80+ arna.

Man säger även att Astravaccinet ger full effekt(full en-dos effekt ) efter 4 veckor. 2;a sprutan ger inte så mycket mer skydd utan bättre långtidsverkan. 12 veckor innan andra sprutan ges.

mRNA vaccinerna ger sämre effekt av bara en spruta men då får man den andra redan efter 4 veckor.

Effekten på antalet döda kommer att synas mer påtagligt i juni, om 3-4 veckor.
Citera
2021-05-05, 15:39
Medlem
Citat:
PCR
På vilket sätt är det "intetsägande"?
Citera
2021-05-05, 15:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du skrev själv att det är "fullständig katastrof", med 60 rapporterade döda idag.
Det är det jag undrar om, varför är det fullständig katastrof med 60 rapporterade covid-döda?

Hittills i år har det avlidit 2953 personer 0-64 år enligt SCB:s preliminära statistik över döda.
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/preliminar-statistik-over-doda-publicerad-2021-05-03/

Hur många av dem som dött i/med/av covid är lite svårare att få fram. Men om jag gör det enkelt och tittar på hur många som döda rapporterats av FHM i år i årder 0-69 (FHM:s indelning) så är det 596 st. Då ska vi ha med oss att många av de som rapporterades i början av året dog i slutet av 2020 och är därför inte med i SCB:s data.

Väldigt många under 64år dör av annat än covid! Är inte det katastrof? Eller är det ödet?

edit: citerade fel inlägg först, sorry virvelbagg

Det är alltid en katastrof när någon dör, om det hade gått att undvika. Jag räknade ju precis upp några sådana dödsorsaker förutom dålig covidhantering: dålig koll på redan dömda mördare, rattfyllon, dålig livsmedelshygien... sedan kan man lägga till t.ex. farliga arbetsmiljöer, inkompetenta läkare, slarviga sjuksköterskor, ouppmärksamma barnvakter, lärare och andra vuxna som inte ingriper mot mobbning, vilket slutar i självmord, socialtanter som inte ingriper i tid vid indikationer på misshandel av barn i hemmet...

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vad menar du?

Att alla som vaccinerar sig är judar? Det låter lite brunt.

Nu får du tänka ett varv till. Associationer, analogier, liknelser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in