2021-05-05, 13:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Under hela min medvetna livstid har jag betraktat USA som - Gökboet (One Flew Over the Cuckoo's Nest) men åren sedan 2016 har varit skrämmande. Och skämmande, man skäms för människan.

Stop The Valfusket

Mike Pensé
Ja, vi har stor förbättringspotential, som man brukar säga.
2021-05-05, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ni fattar ju ingenting! Man undersöker saker när det finns verkliga misstankar. Skulle man slösa skattebetalarnas pengar på påhittade misstankar, menar du? Det är ju helt absurt, galet.

Stoppa valfusk-lögnen!

Edit: Ni litar ju inte på myndigheterna ändå, så varför begära hjälp därifrån?

Tack, och därmed bekräftar du mitt inlägg, om än att det nog inte var det du avsåg.
2021-05-05, 14:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Tack, och därmed bekräftar du mitt inlägg, om än att det nog inte var det du avsåg.

Tycker du det är konstigt att det krävs verkliga misstankar för att något ska kunna utredas?
2021-05-05, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Tycker du det är konstigt att det krävs verkliga misstankar för att något ska kunna utredas?

Tack, och därmed bekräftar även du mitt inlägg, om än att det nog inte var det du avsåg.
2021-05-05, 14:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Bara det faktum att alla riddare för demokraterna och Biden/Harris är så ihärdiga i sitt motstånd till att en noggrann och transparent genomlysning och utredning avseende eventuellt valfusk görs/sker är ju på något sätt misstänkt i sig. Med rent mjöl i påsen borde alla demokratiska företrädare välkomna detta.

Har inget valfusk begåtts, som haft avgörande betydelse för valets utgång, så är ju allt frid och fröjd och alla kan återgå till att lugna ned känslorna i de respektive lägren och fokusera på nästa val istället - eller hur?

Nu kämpar ett antal medier och demokrater febrilt för att detta inte skall ske och undergräver respektive baktalar alla som vill se en full genomlysning, inte minst i detta forum. Är det inte bättre att välkomna denna istället så frågan om ev valavgörande valfusk sedan kan läggas till handlingarna?

Att det kostar amerikanska pengar att göra detta kan ju inte rimligtvis vara det som bekymrar demokrater här i forumet.

Om man har gjort 9 undersökningar som visar att inget omfattande valfusk har skett, är det då verkligen misstänkt att motsätta sig att lägga tid&resurser på en 10:e?
Finns det något läge när du tycker att man ska sluta med nya undersökningar (annat än något som leder till att Trump återinsätts)?

Om jag vill att polisen skall undersöka om du slår din fru, välkomnar du det då?
Om "Nej" - varför? Har du inte rent mjöl i påsen?
2021-05-05, 14:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Tack, och därmed bekräftar även du mitt inlägg, om än att det nog inte var det du avsåg.

Och där bekräftar du mina misstankar, att du vill att polisen själva ska bestämma vem och vilka dom ska få övervaka. Hemlig telefonavlyssning eller vanligt span, det ska inte behövas några misstankar alls innan polisen tar sådana beslut. Med rent mjöl i påsen borde alla välkomna detta, eller hur?
2021-05-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Är det för att de röstsedlarna saknar vattenmärke de klassas som falska?

I dagsläget måste det väl vara eventuella röster med vattenstämpel man klassar som falska. Kan eventuellt ändras när CyberNinjas tagit reda på ytterligare fakta om saken.
2021-05-05, 14:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Tack, det svaret visar att detta är en sjuk fixering.
2021-05-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ja, det är illa att det är så illa i ett stort politiskt parti i supermakten. Det moraliska fördärvet tycks ha fått ett rejält fäste, bedrägeri och lögner är accepterade.
Det var någon som sa att Republikanerna inte kan vinna med fakta och hederlighet.

Jaså, det var ”någon” som sa det?

Intresseklubben noterar med glödande pennor och väntar tålmodigt på en källa.

Under tiden kontrar jag med att det var någon som sa att Joe Biden är pedofil.
2021-05-05, 14:37
Medlem
Citat:
Tack, det svaret visar att detta är en sjuk fixering.
Instämmer - och som du skrev tidigare: Trumpismen och Trumps tid vid makten har verkligen förändrat och solkat ner bilden av USA, förtroendet för USA som en ledande demokrati, i mängder av länder världen runt.
2021-05-05, 14:50
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer - och som du skrev tidigare: Trumpismen och Trumps tid vid makten har verkligen förändrat och solkat ner bilden av USA, förtroendet för USA som en ledande demokrati, i mängder av länder världen runt.
Har jag skrivit det? Hm, men ok, kanske. Trumps värsta bedrift är nog att han upphöjde lögner och förvrängningar till norm.
2021-05-05, 15:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jaså, det var ”någon” som sa det?

Intresseklubben noterar med glödande pennor och väntar tålmodigt på en källa.

Under tiden kontrar jag med att det var någon som sa att Joe Biden är pedofil.
Jag kommer inte ihåg vem som sa eller skrev det, men det spelar väl ändå ingen roll eftersom ni notoriskt avfärdar alla källlor.

Men GOP själva bekräftar ju detta, de har ju inte tagit avstånd från den stora valfusk-lögnen än, trots att ingen hittar några bevis. Trumps advokater har letat och letat, hållit alla möjliga möten, lagt fram över 60 stämningar i domstol.
Men: Fortfarande inga bevis!

Enda resultatet är hundratals insamlade miljoner. Här ser vi Trumps skicklighet som affärsman: Hitta på något uppseendeväckande, något som gör folk arga, det kan man tjäna pengar på. Jag tror att det är en ganska unik affärsidé.

Lär ni er ingenting av erfarenheterna?

Liz Cheney försöker få GOP att avslöja lögnen, men de vill avsätta henne istället. Hon blir väl nästa RINO.
Senast redigerad av humanlife 2021-05-05 kl. 15:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in