2021-05-05, 14:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Att JM en dag knallar ut från finkan gör henne nog inte till en god person. Ondskan/gränslösheten finns nog kvar och även om hon inte törs hålla i yxan själv så kan hon köpa tjänster om hon har pengar. Hon lär knappast vara attraktiv och ha ngn större dragningskraft vid den åldern. Hennes mor bör vara väldigt gammal om hon ens lever.., så vad/vem skulle hon rikta sin ilska och avundsjuka på? Möjligen systern..
Jag hoppas modern vid den tiden har sett till att göra slut på arvet för hennes del.

Hur tror du mordet på Aki gick till?

Att polisens icke-agerande är ju ren rätts-röta. Jag drar parallell till ”Wilma-mordet” som jag har följt, där man hittade huvudet efter NIO dagar ”vi letade ju efter en hel kropp”, hette det. Resten av henne kommer aldrig att hittas pga polisens slapphet i detta fall..

När det gäller Johannas tillgångar så fick hon väl ut en vinst på 2-3 miljoner från bolaget som hon och Lott* Isb*rg (*=a,e) drev tillsammans och som drog in ca 25-35 miljoner under något år på att placera ensamkommande. Om jag minns rätt. Om det fanns obeskattade tillgångar kvar i bolaget så gissar jag att det nu pågår en process som ska leda till att dessa pengar så ograverat som möjligt hamnar i Johannas och Lott*s fickor så småningom.
Det som för dom flesta skulle kunna förgylla tillvaron en smula blir i Johannas ögon till medel som hon kan använda för att leja mördare.

Jag minns att det spekulerats en hel del i tråden om hur Aki mördades. Jag har glömt en hel del detaljer nu, så jag minns inte vad jag tyckte verkade mest troligt.

Bland spekulationerna förekom bl.a. att Aki skulle dränkts i Eskilstuna på dagen och sedan körts till sommarstugan i bagageutrymmet på J*ffars (*=a) BMW. En annan teori var att Aki lurades ut till sommarstugan med löfte om att få träffa och vara med tvillingarna. Väl där dränktes han i en regntunna eller i en ho som fanns på bryggan. Han hade förtärt alkohol, men var inte redlös, om jag minns rätt.

Kort efter mordet på Aki skrev J*ffar detta på sin Facebook (2015-10-04):
«Gjorde största Misstag i Mitt Live. Önskar om Jag Kunde ändra på Allt...»

J*ffars och Juli*s (*=a) barn Milli*n (*=o) föddes i början av 2016. I juli 2016 for paret med sitt barn till Pakistan för att gifta sig.

En märklig omständighet var att det handlades en hel del på Akis kreditkort under dagen. Mat och sprit. För betydligt fler än dom som Johanna påstod befann sig vid sommarstugan. En del inköp gjordes i Eskilstuna och en del i Arboga på vägen från Eskilstuna till sommarstugan.

Timingen vid resan till sommarstugan var sådan att bilen med Johanna mötte hennes föräldrar utanför Kungsör, ca 30 minuter från sommarstugan. Dom var på väg till Gotland och dom ville inte att Johanna skulle vara i sommarstugan, men Johanna visste när dom skulle lämna sommarstugan för att hinna med färjan.

Hade utredningen inletts genast efter mordet hade övervakningskameror kunnat visa vilka som var med i dom olika affärerna. Personalen hade kommit ihåg vilka som hade handlat.

Aki hittades drunknad omedelbart intill bryggan på ca 1 meters djup. Han hade inte vatten från Hjälmaren i lungorna så han hade inte drunknat där.

Här är lite funderingar från 2016 (långt innan FUP fanns):
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

FUP innehåller en massa detaljer, men den är lång. Kanske borde man läsa den igen?

En detalj, om jag minns rätt, var att det inte fanns någon bil vid sommarstugan då polis och ambulans kom dit efter att Johanna ringt 112. Det betyder i så fall att J*ffar, Juli* och ev. D*vid lämnat sommarstugan redan tidigare. Med den bil som Johanna och Aki kom ut med. Dom bör i så fall ha varit minst sex (varav två var tvillingarna) i den bilen vid färden till sommarstugan. Kanske fanns Aki i bagageutrymmet? Johanna ringde äldsta dottern, efter att Aki dragits upp död. Hon kom ut och körde senar Johanna och tvillingarna tillbaka till Eskilstuna.

Problemet som jag tror avgjorde att Johanna friades av hovrätten för mordet på Aki var att det inte fanns någon redogörelse för hur det gått till. Att Johanna hade sett till att Aki mördades var det nog ingen tvekan om, men ingen som visste berättade hur. Därmed saknades gärningsbeskrivning. Kanske skulle J*ffar berätta om inte ett antal år av hans egen frihet stod på spel.

Det du skriver om Wilma är också uppseendeväckande. Tyvärr pekar dom erfarenheter som jag har själv mot att effektiviteten inom polisväsendet inte är den bästa. Jag har inte tillräckligt med insikt och kännedom för att ha några bestämda teorier om vad bristerna beror på. Rekrytering? Hög arbetsbelastning? Bristande motivation? Då det begav sig följde jag det som skrevs av och om Peter Springare. Det var ofta tänkvärt, IMO.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Springare
(FB) Polis Peter Springare anmäld av den egna myndigheten för dataintrång (2017-03-01)
Det finns fler trådar med innehåll om Peter Springare på Flashback.

–
Citera
2021-05-05, 15:17
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En bok om Johanna Möller.

Kvinnan som lekte med elden - i huvudet på Johanna Möller

2021-05-05, ISBN 9789188917508
Utgiven på Bladh by Bladhs förlag.

Jag hoppas det kommer recensioner snart som vi kan dela här,

https://www.bokrecension.se/9188917509

–

Boken kommer inte ut förrän 2021-09-03 enligt : https://www.bokus.com/bok/9789188917508/kvinnan-som-lekte-med-elden-en-resa-till-morkrets-hjarta/
Citera
2021-05-05, 18:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Boken kommer inte ut förrän 2021-09-03 enligt : https://www.bokus.com/bok/9789188917508/kvinnan-som-lekte-med-elden-en-resa-till-morkrets-hjarta/

Då får vi ge oss till tåls ett tag till!

Vi som följt tråden, läst FUP och följt domstolsförhandlingarna kommer kanske att ha en del invändningar mot boken. Vi får se...

–
Citera
2021-05-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Att den pappan var frånvarande förvånar inte. Vem fan hade klarat sig i händerna på denna Johanna. Hon förgiftar allt och alla som kommer i hennes närhet. Till och med i Ystad
Ändå så avlade han tre barn med henne. Inte ett , utan tre, så det tog uppenbarligen ett tag innan han blev förgiftad av Johanna. Tre barn som han lämnade skyddslösa hos Johanna.
Citera
2021-05-16, 04:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Då får vi ge oss till tåls ett tag till!

Vi som följt tråden, läst FUP och följt domstolsförhandlingarna kommer kanske att ha en del invändningar mot boken. Vi får se...

–
Vi som hört katastrofen på podden (gratisversionen givetvis) som rövslickar Möller - lägger nog högst troligt inte en enda krona och sponsrar henne med hårsnoddar, frimärken, A4, kuvert och allt vad han nu servade henne med.

Det var bland det absolut sämsta i analys ang en fullblodsnarcissist jag hört, totalt duperade.

Citera
2021-05-30, 07:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Möller - Inifrån fängelset. Exklusiv dokumentär i Expressen TV.
https://www.expressen.se/premium/moller-inifran-exklusiv-dokumentar-i-expressen-tv/

Tyvärr bakom betalvägg, men jag rekommenderar den verkligen. Några år gamla intervjuer med Johanna (intervjuerna med Johanna Möller genomfördes under 2018 och 2019).
Citat:
– Djur älskar mig, barn älskar mig. Alla tycker bra om mig.

Det säger Arbogakvinnan Johanna Möller, 46, som beordrade pojkvännen att mörda både mamma Anki och pappa Göran.

I en exklusiv tv-dokumentär i tre delar, som Expressen nu kan publicera, berättar den livstidsdömda sexbarnsmamman också om uppväxten, livet bakom murarna och om den kommande resningsansökan.

– Det här måste vara den största rättsskandalen i modern tid, påstår hon.

Men flera av Johanna Möllers påståenden är osanna – enligt såväl domstolar som hennes familjemedlemmar.
Citat:
I kvinnofängelset i Ystad umgås den livstidsdömda Johanna Möller, 46, med flera av landets farligaste kvinnor.

Bästa väninnan är också dömd för mord.

– Alltså, det är så jävla sjukt, säger Johanna Möller i Expressens exklusiva dokumentärserie, som bygger på flera timmars intervjuer, inifrån anstalten.

Hon kommenterar också uppgifterna om att hon försökt hyra in en torped för att mörda mamman.

– Jag värsta gangstern liksom, haha.
Citera
2021-05-30, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
https://www.expressen.se/premium/moller-inifran-exklusiv-dokumentar-i-expressen-tv/

Tyvärr bakom betalvägg, men jag rekommenderar den verkligen. Några år gamla intervjuer med Johanna (intervjuerna med Johanna Möller genomfördes under 2018 och 2019).

3 delar, hur långa är avsnitten?
Citera
2021-05-30, 08:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
3 delar, hur långa är avsnitten?
13-15 minuter per avsnitt. Med en hel del upprepningar, och möjligen med lite reklam inräknad i den tiden.
Citera
2021-05-30, 10:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Har lyssnat på avsnitt 1 och 2. Lyssnar på 3:an nu.

De här intervjuerna är en dröm för psykologstudenter. Så skruvade.

Det är ju uppenbart att hon själv tycker att hon uppför sig normalt under intervjun. Det gör hon verkligen inte. Fejkar sorg och fejkar gråt, skrattar vid helt fel tillfällen, låter glad när hon berättar om hur hennes medfångar mördat andra. Säger å ena sidan att alla tycker om henne. Även på anstalten. Berättar sedan om motsatsen. Säger även att hon är ödmjuk. Berättar sen om hur fantastisk bra hon är.

Hon har fått diagnosen narcissist. Och det är uppenbart att hon tycker hon är bäst och helt oskyldig. Att alla andra är dumma-dumma-dumma mot henne.

Hon ger ett barnsligt och flamaigt intryck. Även lite ghetto över hennes sätt att prata ibland. Och det där sättet som yrkeskriminella kvinnor som gör småbrott brukar ha.

Hon känns inte vuxen eller hur jag ska förklara det. Mer som en tonåring när hon pratar. Även vid ordval. En tonåring som tycker att alla är orättvisa mot henne. En tonåring med en stor offerkofta.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2021-05-30 kl. 10:43.
Citera
2021-05-30, 10:47
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Har lyssnat på avsnitt 1 och 2. Lyssnar på 3:an nu.

De här intervjuerna är en dröm för psykologstudenter. Så skruvade.

Det är ju uppenbart att hon själv tycker att hon uppför sig normalt under intervjun. Det gör hon verkligen inte. Fejkar sorg och fejkar gråt, skrattar vid helt fel tillfällen, låter glad när hon berättar om hur hennes medfångar mördat andra. Säger å ena sidan att alla tycker om henne. Även på anstalten. Berättar sedan om motsatsen. Säger även att hon är ödmjuk. Berättar sen om hur fantastisk bra hon är.

Hon har fått diagnosen narcissist. Och det är uppenbart att hon tycker hon är bäst och helt oskyldig. Att alla andra är dumma-dumma-dumma mot henne.

Hon ger ett barnsligt och flamaigt intryck. Även lite ghetto över hennes sätt att prata ibland. Och det där sättet som yrkeskriminella kvinnor som gör småbrott brukar ha.

Hon känns inte vuxen eller hur jag ska förklara det. Mer tonåring när hon pratar. En tonåring som tycker att alla är orättvisa mot henne. En tonåring med offerkofta.

Är det här intervjuerna som Rättegångspodden körde 5 avsnitt om, av journalisterna som småförälskat slickade Möllerskans röv?
Citera
2021-05-30, 10:48
Medlem
Efter att ha sett de tre avsnitten kan jag tycka att hon är rätt korkad. Dum i huvudet.

Hon tror sig sitta på all sanning. Dömer ut alla andra.

Hon ska sitta där hon sitter. Resning i målet känns fullständigt uteslutet.

Hoppas slippa fler dokumentärer där hon medverkar.
Citera
2021-05-30, 10:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Är det här intervjuerna som Rättegångspodden körde 5 avsnitt om, av journalisterna som småförälskat slickade Möllerskans röv?

Jag vet inte. Däremot så ska man ju som journalist låta småförälskad och beundra henne för att få veta nåt. Går man hårt mot henne, så får man nog inte fortsätta intervjua henne. Genom att skratta med henne och låta förvånad, upprörd, så får man henne att tro att man står på hennes sida. En del av hennes manipulativa sida är att hon söker anförvanter, vänner. Att hon vill låta rolig och intressant att vara med. Att det ska kännas som en ära att få prata med henne, vara hennes vän.

Det är uppenbart att hon är dum i huvudet, att hon inte är tillräckligt smart för att förstå att hon säger för mycket, avslöjar sig. Hon är ju narcissist, så hon vill ju verkligen berätta om sig själv. Om hur fantastisk hon är. Hur dumma alla är mot henne. Och genom det motväger hon sig själv hela tiden under intervjuerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in