2021-05-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ja og de konkluderer,

«At økonomi skulle vært et motiv for et drap i denne saken fremstår imidlertid ikke som realistisk. Dette er en mann med milliardformue, og det omtvistet beløpet ville maksimalt omhandlet noen få titalls millioner. Hagen ville altså i alle tilfeller kunne kjøpt Anne-Elisabeth Hagen ut, uten større økonomiske utfordringer så lenge ektepakten knyttet til selskapene ikke hadde blitt endret.«

Så det så!

TH hadde ingen motiv for å få kona drept.

Vel...: "Etter det Romerikes Blad er kjent med, har Tom Hagen i en av notatbøkene gitt uttrykk for at en eventuell skilsmisse ville ført til negative økonomiske konsekvenser for ham og at han kunne risikere å tape mange penger." Kilde.
Citera
2021-05-05, 12:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det som er bekreftet, er at jobben som eiendomssjef ved Olavsgaard eiendom nå er lyst ut. Husker ikke hvem som la ut link til stillingsannonse, men ble lyst ut våren 2021. VE er ikke ute, etter det jeg vet.

Okei, så ingenting konkret om at han er tilbake på Futurum.

Det eneste jeg finner om ham som ikke leder til forsvinningssaken
er proff.no sin oppføring av selskapet Ørn*ebo Hol*ding der han
er daglig leder.
Citera
2021-05-05, 12:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg snevrer det inn til GHH eller TEH for min del.

Har "tygget" litt mer på dette.

Hvis man lager en "sannsynlighetsprofil" av disse to, hver for seg, med for/mot-argumenter
basert på det (lille) vi vet om dem - hvem av dem har det sterkeste motivet?
Citera
2021-05-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Har "tygget" litt mer på dette.

Hvis man lager en "sannsynlighetsprofil" av disse to, hver for seg, med for/mot-argumenter
basert på det (lille) vi vet om dem - hvem av dem har det sterkeste motivet?

tenker det først og fremst avhenger av hva som skjedde. Basketak som endte i dødsfall i trapp (TEH) eller planlagt over tid (GHH)
Citera
2021-05-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ja og de konkluderer,

«At økonomi skulle vært et motiv for et drap i denne saken fremstår imidlertid ikke som realistisk. Dette er en mann med milliardformue, og det omtvistet beløpet ville maksimalt omhandlet noen få titalls millioner. Hagen ville altså i alle tilfeller kunne kjøpt Anne-Elisabeth Hagen ut, uten større økonomiske utfordringer så lenge ektepakten knyttet til selskapene ikke hadde blitt endret.«

Så det så!

TH hadde ingen motiv for å få kona drept.
Larsen tar munnen for full. Professoren har ingen erfaring med praktiske vurderinger av juridiske problemstillinger. Jeg er mest enig med Wulff og aeh ville fått kompensasjon nok til et godt liv. Er pistolhistorien sann ville ektepakten blitt ugyldiggjort. Motiv for drap må kanskje være mer enn at aeh kan få noen millioner. Sikkert hevn, utroskap i tillegg til rene penger eller at ektepakten kan være formelt ugyldig av en grunn. I notatet nevner th sosiale forhold i tillegg til frykten for å miste kapital. Antar aeh har kontaktet advokat og var i ferd med å flytte ut. Snakket også ut i foreningen.
Citera
2021-05-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Larsen tar munnen for full. Professoren har ingen erfaring med praktiske vurderinger av juridiske problemstillinger. Jeg er mest enig med Wulff og aeh ville fått kompensasjon nok til et godt liv. Er pistolhistorien sann ville ektepakten blitt ugyldiggjort. Motiv for drap må kanskje være mer enn at aeh kan få noen millioner. Sikkert hevn, utroskap i tillegg til rene penger eller at ektepakten kan være formelt ugyldig av en grunn. I notatet nevner th sosiale forhold i tillegg til frykten for å miste kapital. Antar aeh har kontaktet advokat og var i ferd med å flytte ut. Snakket også ut i foreningen.
Finnes ingen grunn til å tro at dette er noe annet enn en kidnappingssak TH hadde ikke noe motiv. Det er en eller flere av RUs krypto kontakter som står bak kidnappingen.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-05 kl. 13:53.
Citera
2021-05-05, 13:27
Medlem
Citat:
Det som er bekreftet, er at jobben som eiendomssjef ved Olavsgaard eiendom nå er lyst ut. Husker ikke hvem som la ut link til stillingsannonse, men ble lyst ut våren 2021. VE er ikke ute, etter det jeg vet.
Kan jo også være at ghh visste om ths planer og ikke ville være involvert i firmaet i draps og etterforskningsperioden og at ve dermed ble satt inn midlertidig. Stemmer dog ikke med det berømte styremøtet rett før drapet. Kan også tenkes at både ve og ghh er involvert. Antar begge har lagt igjen dna og spor overalt i og rundt boligen. Ve kan også ha fungert som sjåfør om han ikke har vært nylig i sv. Da har vi th som bestiller, ve og ghh som drapsmenn og ru som kryptooperatør og brevskriver sammen med th.
Citera
2021-05-05, 13:27
Medlem
Citat:
Feil, her er alle tilfeldigheter kalkulert inn, ser du ikke det?
Jeg har vært inne på sannsynligheten i din teori, men har funnet den lite troverdig. Grunnen er trusselbrevet, som helt klart bærer preg av langsiktig planlegging. Det bekrefter også kryptoekspertene her i tråden, de du selv utropte til de mest kunnskapsrike her. Dette i dine første innlegg.

Ingen lager det brevet på noen timer. Dersom uhellet skjedde kl 9.30-10.07, skal det godt gjøres å frakte bort kroppen, finne opp kryptorigget, skjule spor og vaske i løpet av fire timer. Uten at noen merker noe eller legger igjen spor. Nei, dette er planlagt ned til minste detalj. Utført av en eller to medhjelpere
AE hjalp TEH med penger, det er jeg overbevist om. Jeg tror hun ville skilles for også å hjelpe barna med midler fra THs enorme pengesekk.

Bare å tro i vei. Kirkene åpner snart.
Citera
2021-05-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Bare å tro i vei. Kirkene åpner snart.
Du er sterk i troen og kirken er også åpen for deg.
Citera
2021-05-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vi vet fra tidligere at paret hadde en brukskonto, AEH betalte regninger osv. TH skal ha reagert ved to anledninger, og dette kan skyldes størrelsen på beløpene. Kan dette ha vært overføringer til sønnen? En sønn med akutte, eller varige økonomiske problemer?

Akkurat det har jeg ikke svaret på. Muligens en av gjetterne her på forumet som satser alle kort på trådsannheter vil gjette igjen.
Citera
2021-05-05, 13:33
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle det ikke være en amatør bak kidnappingen ? når alt tyder på at det var/er en amatør som bare hadde flaks med at ingen så selve bortføringen.

Fordi flere ble involvert etterhver og det er der korthuset er i ferd med å falle.
Citera
2021-05-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du er sterk i troen og kirken er også åpen for deg.

Nei. Kirkene er stengt for tiden og her var du like konstruktiv som forventet. Dont quit your dayjob.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in