Citat:
Jag beklagar också att de här inloggningarna inte utreddes noggrannare. Det blev plötsligt en nerv i tråden när du kom in och senare också bidrog utredningen. Man hade hoppats på en rafflande insats och resultat. Hade gärna också velat ha en kommentar ang ditt material men det var väl för mkt att hantera, brist på tid och rätt resurs/folk. De kanske känner att det de har bör räcka. Din insats står ju dock kvar och man får hoppas ifall han blir friad, att de förmår ta tag i den biten isf.
Jag förstår att de hoppades mycket på DNA och alla indicier men har man ett par datorer så fräser man igenom dem lite noggrannare. Först när det är gjort så kan man konstatera läget. Så pass mycket koll har jag att jag vet att det inte är gjort. Min vän som hjälpte till med att redigera la mer tid på det än vad utredarna la på vissa viktiga grejer där om man ska raljera lite.
Jag uopdaterade mina kunskaper i hur man kan manipulera händelseloggar eller se tecken på att det är gjort och den kunskapen finns nog inte i Örebro där så för att lägga fram datorhändelserna på rätt sätt så hade det tagit tid att sno ihop de protokollen ja här innan rätten började.
Senr det inte helt rättssäkert att åklagarna lägger fram det som att en inloggning skett 05:23 då det i princip inte är bevisat av dem så det är bara att lägga till handlingarna och hoppas på resten av bevisen ska hålla på nåt sätt.