Citat:
Johanna är en blåst liten översittarsnobb från Liiiidingö o fattar fortfarande ingenting trots diskussionen. Hon bad så jättemycket om ursäkt och sa framför dom andra att det inte alls var vad hon menade. men i synkarna var hon så duktig på att förlöjliga dom igen och kalla det för överdrift och att de betedde sig som om det va ”världens undergång”. Inte första gången hon kallar nån för korkad, den falska lilla råtta. Ser jag henne ute kommer jag ge henne mördarblicken.
Sa hon inte också att hon inte hade reagerat på samma sätt? Hahaha. Kan bara TÄNKA mig hur hon hade hanterat det om någon hade sagt att hon var korkad. Det värsta med den typen av feminism som nån som kan beskriva sin bostadssituation som "Lidingö/Florens" tror på är att den handlar så mycket om en själv, ett verktyg att göra precis som man vill och hävda att det är girlpower. Att hon inte ens i den situationen kunde äga sitt misstag utan komma med dagisursäkter "det var inte meningen".. Med allt "det är ett spel" snack också, ja men spela spelet då och gör dig inte till en måltavla som en arrogant översittare som kommer med patetiska ursäkter.
Att Anki och "Andy" varken sa något under tävlingen eller när hon blev ifrågasatt i campet också, man slutar inte förvånas. Nästan till den grad att jag känner att produktionen kan ha velat utmåla A&A som värre än vad dom var för att få oss riled up, jag vet inte. Jag kan inte tänka mig annat än att Anki i sitt vardagliga liv är snäll och uppmuntrande mot sina elever, scoutmentalitet liksom. Hur hon kan rättfärdiga det faktum att hon själv djupt sårat deltagare samt helt förbisett hennes lagkamraters skitiga beteende med att det är en tävling är för mig en gåta.
Vill också säga att jag tycker många i tråden går till överdrift mot forna Nord. Vi vet inte hur produktionen vinklat saker, om man tittar på Nords första öråd var det ju uppenbart att produktionen & Anders redan uppmärksammat ursprungsfemmans beteende "är det verkligen happy clappy" och att de var medvetna om att det går att göra bra TV av.
Man kan ha åsikter om deras beteende och även resonera kring hur nån är funtad som kan göra X. Men extrema personangrepp säger mer om en själv. Inte riktat specifikt till dig jag citerar men.