Alla inblandade i dagens händelse i Gränslandet är motbjudande. Både fusket och skvallret. Undrar när Ludde gick till produktionen? Var det verkligen så att Alex åt köttbullar, eller var det efter att Ludde förlorat chansen att komma tillbaka till Robinson? Surt, sa räven. Varför åkte i så fall Tova-Per men inte Wilma?
Tova-Per fick se vilka man kunde lita på, och vilka not so much. Märkligt av Alex fru att ringa produktionen. För 1500 spänn. Det blev ett dyrt telefonsamtal.
Håller inte med. Jag har aldrig gillat Ludde, men han har helt rätt i att en fuskare skall ut. Det finns inget som stör en tävling så mycket som fuskare. Otroligt besviken på Alex! Trevligt att hans fru klagade
Tror den lilla råttan såg sin chans o tjallade. Han hade INTE tjallat om det endast var tova som fuskat, nu insåg han att det är enda sättet för honom själv att komma in igen.
Från TS instagram:
”Vill förtydliga att självklart tycker jag att fusk i en tävling/lek inte är ok men kom ihåg att detta bara är Robinson, alltså en lek!”
TS säger ju emot sig själv. Jobbigt att rättfärdiga fusk för att hon kom in till gränslandet på ett ”orättvist” sätt
Fast är lilla Ludde ett så oskyldigt lamm då? O om allt bara var en lek för Sophia så borde hon inte blivit så besviken första gången hon fick veta att hon skulle till gränslandet. Eller var allt bara en teater för Johanna skulle tycka ännu mera synd om hen. Ingen i gränslandet förtjänar en ny plats i Robinson.
Om Alex nu absolut ska fuska så varför teama up med två stone cold losers som Pärra och Elias? Det är liksom dömt att misslyckas redan på förhand. Nu var det, iaf enligt uppgift, Pärras misslyckande att skapa förtroende hos Alex fruga som fällde dom men det finns tusen sätt att misslyckas när man engagerar såna klåpare. Bara en sån sak som att två utbölingar som på alla sätt bara stinker Robinson-deltagare dyker upp i en affär, som med all säkerhet även frekventeras av folk från produktionen, och ska krångla med någon annans swish är som att be om att åka fast..
Det Alex borde gjort vore att SJÄLV och definitivt utan att berätta för någon annan ta sig till affärens omgivning och hoppas på att stöta på någon figur som mot lite betalning kan sköta såväl transaktion med frugan som själva shoppandet. Naturligtvis hög risk för upptäckt även där men iaf betydligt bättre än att slå ihop sina påsar med två lallare..
Hur gärna jag än vill så är det svårt att klandra lilla Ludde alltför hårt för hans golande. Jag skulle inte heller vara särskilt munter på svältdiet och dom andra fuskade till sig ett skrovmål. Däremot så har jag svårt att se att det ens lite grann tog emot principiellt att tjalla. Av allt man sett utav honom så känns det som att det ligger helt i hans natur.
Senast redigerad av FloridaMan 2021-05-05 kl. 10:06.