Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Ja de hade säkert munblöja på sig då också. Men det betydde såklart lika lite som nu i en pandemi.
Knäpp är det många som blivit i det här.
Att folk efter 500 dagar i en pandemi inte ens förstår det meningslösa i 80% av våra restriktioner är ta mig fan otroligt.
Samma restriktioner som alltså fick smittan att stiga...
Ett tips till dig: Måla en röd prick i pannan. Det hjälper mot Covid-19.
Hjälper bara mot den Indiska dubbelmutationen. Jag har tagit Astravaccin det är fullt tillräckligt för mig.
Har nu bara på mig trasan när jag handlar mat på tider bara för äldre. Det för att de gamla inte ska bli oroliga och rädda för mig i övrigt fyller det ingen funktion. När jag ser att de slutar mer allmän ska jag göra det också.
Tanten med den svarta gasmasken som jag ser ofta, hon kanske bär den för att hon är en antivaccer med bacillskräck.
Ska jag åka allmänna transportmedel som tunnelbana kanske jag som en nya vana börjar med munskydd. Det finns en massa annat skit i luften och de snörvlande snoriga hostande människor dyker väl upp igen när pandemin är över.
Jo jag är absolut säker på att munskydd kommer att ingå i min arsenal framgent. Tvätta händerna oftare nu samt att ha handsprit i fickan och i bilen. Nya goda vanor!