Citat:
Ursprungligen postat av
hasse3344
Som jag skrev gäller det hela världen. I Sverige fann jag inga exakta siffror på dödsfall orsakade av infektion. Men eftersom influensa vissa år dödar uppåt 4000 kan man gissa sig till att totalt antal döda pga infektioner (addera då alla gamla och multisjuka som avlider med övriga infektioner som inte mäts) sannolikt är högre än de 6000 som faktiskt dött AV covid. Oavsett exakt hur stor den siffran är i Sverige så är den iaf likvärdig med covid, vilket var min poäng. Att anklaga andra för att inte respektera liv om man inte isolerar sig under pandemin är hyckleri. Det borde man logiskt sett göra varje år i så fall.
Ok, tack då förstår jag hur du menar. Jag tycker dok att dina siffror är lite vinklade. Du slår i hopp alla virus och infektions sjukdomar och jämför med en sjukdom. En helt ny sjukdom som ensam tog 3 platsen på vanligaste dödsorsaken 2020. Första platsen knips ju av hjärt och kärlsjukdomar som också är inte bara en sjukdom utan många som man buntat i hopp.
Men det kanske inte var poängen, utan poängen var att man inte ska vara så jäkla otrevlig och anklaga folk bara för att man inte hyser samma åsikt. I det håller jag med dig. Faktiskt tycker jag att det är lite väl mycket sådant i tråden. Det var bättre då innan jul. Det var många bra skribenter som försvann då. "bråk inläggen" var kanske lika många men det var fler inlägg som inte bara handlade om att anklaga och vara tyken utan det var mycket aktuella diskussioner. Men så fick vi ju inte ha det.
Edit. Jag ser ju at du gör precis lika dant själv. Anklagar folk för att ha åsikter de inte utryckt, inte bry sig om att fattiga barn dör o.s.v.
Som man bäddar får man ligga.