Citat:
Ursprungligen postat av
Bubamara404
Nej helt säker kan väl ingen utom de inblandade vara? Men av så många shitloads av fuppar och rättegångar jag läst/lyssnat på så sticker detta verkligen ut enl mig.
Jag får inte alls den bild framför mig som så många andra verkar ha, framförallt köper jag inte medias och familjehemmets bild då den inte överensstämmer särskilt väl på flera plan med det jag hört i rättegången.
Har du lyssnat på den? Inte kan du väl säga att den låter isf som just another avsnitt av random rättegångspodden tex?
Nej jag tror att det finns en avsevärt mer komplex historia bakom denna vad jag faktiskt tror, olycka, som sedan spårade ur postumt av rädsla för myndigheterna. Med facit i hand, med ganska stor rätta...:/
Jag har också läst, lyssnat på och bevittnat flertalet rättegångar.
Jag anser att rättegången gällande Esmeralda var ett hån mot henne.
Att höra R berätta med ynklig späd bebisröst om hur orättvist behandlad hon och P blivit av "myndigheterna"
Jo, spela teater kan hon, R.
Riktigt fulspel och skandal att hon fått ränna runt i frihet.
Snart blir det förhoppningsvis ändring på det.
Ingen människa äger någon annan.
Ibland kan det bästa vara att släppa taget när man inte har förmågan att ta hand om en annan människa.
Socialtjänsten svek Esmeralda.
Det är svårt att få myndigheter att erkänna fel som begåtts.
Som tjänstemän är det lätt att flytta skulden på "någon annan".
Som förälder har man alltid ett ansvar om vårdnaden av sina barn, sålänge man är vårdnadshavare.
Det spelar ingen roll om man har värsta maginfluensan med feber och kräkor/diareer. Man måste ändå se till att barnet mår bra och får mat och omvårdnad.
Att befinna sig i en bostad, hög som ett hus och skita i vad som händer ens barn, det finns inte.
Att vara en ansvarsfull förälder, innebär ständig jourtjänstgöring, utan undantag.
Var det värt kampen, att vinna tillbaks Esmeralda?