2021-05-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Hos bitsafe kan du inte växla mellan valutor, köpa krypto och så utan du får in lönen som euro och låter mastercard växla till uttagsvalutan vilket gör att man förlorar lite då Revolut har bättre växlingskurs.

Men bitsafe fungerar bra för mig. 30 euro för att få kortet och 2 euro avgift per uttag.

Okej ja det låter ju värt det för att slippa skatten då. Kostar det 2 euro varje gång man handlar på kortet eller är det bara på Uttag? Och hur lång tid tog det att få hem kortet? Tack för att du tar dig tid och svarar.
2021-05-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ni som tjänar en tusenlapp på detta per vecka, hur mycket tid lägger ni ner i veckan för den tusenlappen?

Jag började precis och skriver kanske 50/60 meddelanden i timmen. Så matten får du göra själv!
2021-05-04, 21:09
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Man betalar 63% eller något sådant.
Annars kan du ju skicka in lönen till mig så swishar jag senare.

Mvh

Inte i detta fall, det är omvänd skatteskyldighet så du betalar ingen moms. Det var jag som införde det så SKV skickade info till deras office i Bulgarien så de var tvungen att lägga till reverse charge VAT på fakturorna haha. De hade inte påpekat det till någon men jag satte dem på plats
2021-05-04, 21:21
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yooo123
Okej ja det låter ju värt det för att slippa skatten då. Kostar det 2 euro varje gång man handlar på kortet eller är det bara på Uttag? Och hur lång tid tog det att få hem kortet? Tack för att du tar dig tid och svarar.

Tror det bara är för automatuttag. Inte ovanligt att köp är gratis men kontantuttag kostar.

Minns inte men tog väl ett par veckor eller så.
2021-05-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yooo123
Jag började precis och skriver kanske 50/60 meddelanden i timmen. Så matten får du göra själv!

Hur mycket får du för ett meddelande?

Vilken sida är det ni chattar på?

Tack för svar.
2021-05-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ni som tjänar en tusenlapp på detta per vecka, hur mycket tid lägger ni ner i veckan för den tusenlappen?

Alldeles för mycket tid, helt klart.
2021-05-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Deklarera det så att siffrorna stämmer iaf.

Drar du in 52k på ett år och tar det som hobbyverksamhet så skattar du endast på de 12k som överstiger fribeloppet på 40k. Då ser ju allt ut att stämma så länge du inte får några frågor bara.

Varför kör ni inte bitsafe då? Det fungerar väl bra?

Antar att man behöver skapa enskilt företag för detta också? Låter ju ändå som det vettigaste alternativet att göra så här
2021-05-04, 23:16
Medlem
Jag eftersöker ändå er som tror på dessa profiler?

Om du är en äldre man utan profilbild (eller med en äldre mans profilbild) och KåtaHeidi20 skriver att hon bara mååååste ha dig ikväääälll. Och du sedan spenderar hundra, tusentals kronor på att chatta med KåtaHeidi20 och fråga om hon vill ses... Jag låter kanske hånfull nu. Kanske är jag också det. Jag vet inte riktigt. Känner väl att det här med annonser om kåta tjejer nära dig är såpass vanliga att en varningsklocka borde ringa om man får ett personligt porrmeddelande. Och är reggad på en sida där det är uttalat att betalande profiler finns. Så är det dags för lite omdöme.

Men har också sett hur män lagt ut tusentals kronor, lämnat sin fru osv.

Vet inte vad jag känner men det är ju också irrelevant. Vilka är ni?
2021-05-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Antar att man behöver skapa enskilt företag för detta också? Låter ju ändå som det vettigaste alternativet att göra så här

Nej, du behöver inte ha eget företag för att bedriva hobbyverksamhet men jag vettefan om du inte borde skaffa dig en vettigare hobby? ;-)
2021-05-05, 00:12
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slynan.Britt
Nej, du behöver inte ha eget företag för att bedriva hobbyverksamhet men jag vettefan om du inte borde skaffa dig en vettigare hobby? ;-)
Detta är ingen hobby detta är liv eller död
2021-05-05, 00:17
Medlem
frekkinheads avatar
@blygtsomkenta du som startade denna tråd: VART ÄR DU? HUR BLEV DET? Börjjade du jobba med detta någonsin eller? Tjänade du pengar? Vad gjorde du under 2018, typ under sommaren 2018 fanns denna tråd eller Jobba Hemifrån någonsin i ditt huvud? Kanske på senare tid? Kanske andra företag? Vill så gärna veta!
2021-05-05, 01:11
Bannlyst
han kanske såg det som ett stort ansvar i att ta reda på information om vad arbetet egentligen går ut på, och sen likviderades.

en hemsk värld är detta, fullt av satans anklagelser och perversitioner och satans frestelser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in