2021-05-04, 19:34
Medlem
toalettrullen14s avatar
Detta är första året dem rapporterar CRS, Revolut gjorde det inte förra året.

Balans vid årsslutet (eller annan relevant tidpunkt). Har ni räntebärande värdepapper eller andra typer av "dividends" så skickas det också.

Detta är de officiella riktlinjerna för programmet, men har hört att det ibland skickas info kring kontots omsättning under året, samt denna info retroaktivt.
2021-05-04, 19:57
Medlem
Bbobis avatar
Någon som bett om utbetalning till bank utanför europa förut? Åker man på extra överföringsavgift då? Bitsafe tex tar 30 euro för en sådan om jag själv genomför den.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-04 kl. 20:05.
2021-05-04, 20:10
Bannlyst
Ganska jävla dött fortfarande, jösses.
2021-05-04, 20:20
Medlem
Nu blev jag orolig för skatten efter att ha läst här. Jag började precis med detta och valde att köra revolut, har tänkt att dra in 1k extra i veckan kanske, kommer jag behöva deklarera denna lilla summan nästa år då menar ni? Eller tror ni att man kan komma undan?
2021-05-04, 20:35
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Ganska jävla dött fortfarande, jösses.

Hmm, nonstop här men ca 60% är återkommande
2021-05-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettrullen14
Detta är första året dem rapporterar CRS, Revolut gjorde det inte förra året.

Balans vid årsslutet (eller annan relevant tidpunkt). Har ni räntebärande värdepapper eller andra typer av "dividends" så skickas det också.

Detta är de officiella riktlinjerna för programmet, men har hört att det ibland skickas info kring kontots omsättning under året, samt denna info retroaktivt.

Tack för infon, vad menas med retroaktivt i detta sammanhang?
2021-05-04, 20:42
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yooo123
Nu blev jag orolig för skatten efter att ha läst här. Jag började precis med detta och valde att köra revolut, har tänkt att dra in 1k extra i veckan kanske, kommer jag behöva deklarera denna lilla summan nästa år då menar ni? Eller tror ni att man kan komma undan?

Deklarera det så att siffrorna stämmer iaf.

Drar du in 52k på ett år och tar det som hobbyverksamhet så skattar du endast på de 12k som överstiger fribeloppet på 40k. Då ser ju allt ut att stämma så länge du inte får några frågor bara.

Varför kör ni inte bitsafe då? Det fungerar väl bra?
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-04 kl. 20:45.
2021-05-04, 20:47
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Tack för infon, vad menas med retroaktivt i detta sammanhang?

Dem kan välja att skicka tidigare års "end-of-year-balance", inkomster och dylikt fastän dem inte vid det tillfället var med i CRS.
2021-05-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Deklarera det så att siffrorna stämmer iaf.

Drar du in 52k på ett år och tar det som hobbyverksamhet så skattar du endast på de 12k som överstiger fribeloppet på 40k. Då ser ju allt ut att stämma så länge du inte får några frågor bara.

Varför kör ni inte bitsafe då? Det fungerar väl bra?

Ja det låter ju rimligt tack så mycket för svar.

Jag hörde bara att många här körde revolut så jag körde också på det. Men om några här går över till bitsafe och det funkar bra så gör jag också det!
2021-05-04, 20:54
Bannlyst
Kör bitsafe säger jag bara.
2021-05-04, 20:56
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yooo123
Ja det låter ju rimligt tack så mycket för svar.

Jag hörde bara att många här körde revolut så jag körde också på det. Men om några här går över till bitsafe och det funkar bra så gör jag också det!

Hos bitsafe kan du inte växla mellan valutor, köpa krypto och så utan du får in lönen som euro och låter mastercard växla till uttagsvalutan vilket gör att man förlorar lite då Revolut har bättre växlingskurs.

Men bitsafe fungerar bra för mig. 30 euro för att få kortet och 2 euro avgift per uttag.
2021-05-04, 20:56
Medlem
Ni som tjänar en tusenlapp på detta per vecka, hur mycket tid lägger ni ner i veckan för den tusenlappen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in