2021-05-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Men tror du ks funkar mot influensa symptom eller förkylning symptom?

Den här hemsidan har en massa anekdoter där riktiga människor delar med sig av sin erfarenhet kring KS:http://anekdoter.se/lista_anekdoter.asp?besvarID=75&besvar=Influensa

Tex:
Citat:
Toppen!! Sen jag började med Ionosil har jag aldrig bihåleinflammationer, halsont eller influensa! Börjar jag få ont i halsen tar jag 5-6 msk per dag så försvinner det. Finns inget bättre!

Citat:
Jag har kört med kolloidalt silver på mig och hela min familj de senaste 7 åren. Ingen av barnen eller vi vuxna har haft maginfluensa (vinterkräksjuka) sedan dess. Dessutom försvann förkylningar, öroninflammationer, halsont mm. Ett tips till "experter" (oftast läkare), sluta vara så arroganta - ni tror att ni sitter inne med "den enda lösningen på marknaden" Ödmjukhet inför att hjälpa kroppens immunförsvar på ett naturligt sätt kommer man långt med!

Citat:
Kan bara instämma med vad de flesta säger här: detta funkar. Sen jag började med Ionosil för ca 3½ år sen har jag knappt varit sjuk överhuvudtaget. Innan dess hade jag halsont och förkylningar som var ganska ofta återkommande. Influensa var också något som jag hade då och då, men nu för tiden får jag knappt feber.

Citat:
Kolloidalt silver är det bästa som hänt vår familj, vi har bl a sluppit influensor och vinterkräksjuka. Tidigare fick jag bihåleinflammationer när jag var förkyld, vilken lättnad att bara droppa denna fantastiska vätska i näsan o slippa värken! Min make blev kvitt sin öronvärk genom att droppa silverlösningen i örat. Man kan förstå att läkemedelsbolagen försöker få detta medel förbjudet, de har ju stora resurser till sitt förfogande och enormt mycket att förlora på att kunskapen om silver sprids. Jag ser kolloidalt silver som en urgammal kunskap om silver som bakteriedödare som nu har förfinats genom att använda nanopartiklar av metallen. När jag googlar på kolloidalt silver har jag hittat mycket intressant forskning, även om virus.
Citera
2021-05-05, 01:06
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Men tror du ks funkar mot influensa symptom eller förkylning symptom?
Jag har inte kurerat förkylning med KS men det är nog värt ett försök.
Citera
2021-05-07, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Jag har inte kurerat förkylning med KS men det är nog värt ett försök.

Hur ska ja använda det då? Första gången nu.
Ska ja blanda ut 2 teskedar i vatten och sen dricka det elle? Vill bli av med sjukdomskänslor som influensa känslor och förkylning känslor, kroppen känner sig väldigt varm trots att ja inte har feber, det beror väl på att kroppen bekämpar virus? Räcker det att ta 2 teskedar ks i ett glas vatten och dricka? Måste det va en liter?
Citera
2021-05-07, 07:24
Moderator
Maviels avatar
Alltså att silver har en antimikrobiell effekt är helt vederlagt. Silver används ju tratidionellt inom brännskadevård på t ex lakan och i kompresser.

Jag intog det under en period. Men på mig dödade det antagligen alla bakterier och det blev inte bättre - t ex i magen - för mig.

Den förre ägaren till vår hund var riktigt inne på det. Hon sprayade hunden i halsen, i öronen. Blandade det i hans vatten. Hon sa att det hjälpte för han var sjuklig. När han kom till oss permanent hade jag inte tid och ork att fiffla så med det - eftersom jag har fler djur. Utan det blev hundfoder av god kvalitet istället och riklig motion och aktivering. Anna hundens bekymmer med återkommande öroninflammationer, halsinfektioner, matstrejk, dålig päls etc. Försvann helt ganska snabbt. Hunden tog sig även i vikt och blev musklig och stark.

Så visst det kan säkert ha en god effekt men som med allt annat kan det bli för bra.
Citera
2021-05-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ska ja blanda ut 2 teskedar i vatten och sen dricka det elle? Vill bli av med sjukdomskänslor som influensa känslor och förkylning känslor, kroppen känner sig väldigt varm trots att ja inte har feber, det beror väl på att kroppen bekämpar virus? Räcker det att ta 2 teskedar ks i ett glas vatten och dricka? Måste det va en liter?

Här kommer en ordination från grundaren av Ionosil:

Citat:
Lite personliga erfarenheter kring hur jag använder kolloidalt silver för att behandla förkylningar och influensor. Använder man produkten på rätt sätt kan man faktiskt få effektiv hjälp med de flesta angrepp från våra så kallade förkylningsvirus. Att notera är att det finns över tvåhundra olika virus som kan ge förkylningsbesvär. Vissa av dessa virus omger sig av en hinna med skyddande fett – ett lipidskikt. Dessa virus brukar man kalla lipidvirus eller höljevirus och de har en många gånger svårforcerad barriär som skyddar mot de vattenburna silverjonerna.

Lösningen på problematiken är att blanda lika delar kolloidalt silver med vodka, whisky eller någon annan alkoholbaserad dryck. Rödvin fungerar väldigt bra också. Avsluta med att blanda i lite färskpressad lime- eller citronjuice. En silvergrogg helt enkelt! Både alkoholen och syran från citrusen luckrar upp lipidskiktet och silverjonerna får lättare tillgång till virusets inre. Tar man sedan och intensivbehandlar genom att ta en tesked av detta var femte minut under en timmas tid, så märker man i de allra flesta fall att förkylningen klingar av och försvinner inom loppet av några timmar. Håll vätskan under tungan en halv minut innan du sväljer, så passerar mycket av silverjonerna direkt ut i blodomloppet direkt från munhålan.

Anledningen till att man fyller på var femte minut, eller åtminstone lite då och då under en timme, är att silverjonerna rensas successivt ut av njurarna till urinen. Förfarandet garanterar att kroppen har tillräckligt med silverjoner tillgängliga mot virusinkräktarna. Eftersom influensaviruset är ett lipidvirus, så fungerar denna silvercocktail lika bra på influensa också. Ju tidigare man sätter in behandlingen, desto effektivare fungerar det. Har viruspartiklarna väl etablerat sig ordentligt i kroppen, kan det bli svårare att få bukt med dem. Ta gärna och upprepa behandlingen under de efterföljande dagarna även efter att du känner dig helt symtomfri. Det är ett effektivt sätt att få bukt med eventuella överlevande virus som annars kan växa till sig och återinfektera dig. Ont i halsen kan du bli av med genom att spraya kolloidalt silver ner i halsen. http://anekdoter.se/anekdot.asp?anekdotID=185&besvarID=73&besvar=Halso nt
Citera
2021-05-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Man ska bara dricka kolloidalt silver om man har något hälsoproblem, annars är det nog bäst att låta bli.

Antibiotika funkar ju för att bli av med klamydia om man skulle ha det, funkar ks på samma sätt?
Citera
2021-05-07, 19:15
Medlem
Citat:
Antibiotika funkar ju för att bli av med klamydia om man skulle ha det, funkar ks på samma sätt?

Kanske fungerar delvis men frågan är vilka mängder och hur pass mycket man skulle behöva konsumera. Har inte hittat några studier eller direkta anekdoter på nätet som skulle stödja det.
Citera
2021-05-07, 23:01
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Jo man kan ju blanda det i vatte också. Men jag brukar ta det som det är, oblandat. Ta typ 1 matsked 3 ggr dagligen. Fortsätt med detta ett tag. Jag brukar ta lite varje dag tills det tar slut. Har precis beställt en ny flaska.
Citera
2021-05-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Jo man kan ju blanda det i vatte också. Men jag brukar ta det som det är, oblandat. Ta typ 1 matsked 3 ggr dagligen. Fortsätt med detta ett tag. Jag brukar ta lite varje dag tills det tar slut. Har precis beställt en ny flaska.

Okej, ja ska ta en matsked 3 ggr per dag. Tror du det kan få bort sjukdomskänslor, eller typ viruskänslor i bihålorna och lungorna /hals? Det dödar ju virus och bakterier så hoppas det kan minska sjukdomskänslorna och kanske döda massa dåliga bakterier i magen.
Citera
2021-05-08, 13:19
Medlem
Citat:
Okej, ja ska ta en matsked 3 ggr per dag. Tror du det kan få bort sjukdomskänslor, eller typ viruskänslor i bihålorna och lungorna /hals? Det dödar ju virus och bakterier så hoppas det kan minska sjukdomskänslorna och kanske döda massa dåliga bakterier i magen.
Döda dåliga bakterier i magen...var beredd på att även de goda, som gör att det bildas avföring i lämplig konsistens, stryker med. Dvs du kan bli förstoppad. Har kollat dina tidigare inlägg i andra trådar, du verkar lite oförsiktig, eller hur det ska uttryckas.
Citera
2021-05-09, 09:10
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Du kan dessutom spreja detta i näsan och halsen, det gör jag ibland...
Citera
2021-05-09, 09:17
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Döda dåliga bakterier i magen...var beredd på att även de goda, som gör att det bildas avföring i lämplig konsistens, stryker med. Dvs du kan bli förstoppad. Har kollat dina tidigare inlägg i andra trådar, du verkar lite oförsiktig, eller hur det ska uttryckas.
Detta har aldrig hänt mig, men om man nu är rädd för det så kan man äta probiotika, dvs. nyttiga bakterier, finns i hälsokost och apotek. Eller drick Dofilus filmjölk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in