2021-05-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Rekommenderas Binance vid köp? Vad säger panelen..
Smidiga för insättning, smidiga för uttag, smidiga för spot.

Makalöst osmidiga för margin.

Så det beror på vad du ska göra.
Citera
2021-05-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Smidiga för insättning, smidiga för uttag, smidiga för spot.

Makalöst osmidiga för margin.

Så det beror på vad du ska göra.
Tänker mig ett “buy and forget” scenario i ETH och ADA. Efter inköp, borde jag skaffa ett Nano X?
Citera
2021-05-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Tänker mig ett “buy and forget” scenario i ETH och ADA. Efter inköp, borde jag skaffa ett Nano X?
Vet inte vad X står för, den jag provat heter S tror jag. De brukar ha "family packs" med flera. Så om det är relevanta pengar köp 3 och knyt dem till samma plånbok.

De har pins på en massa siffror och bara tre försök tills de är obrukbara, så riskmässigt ligger det inte på att någon kommer knäcka den utan på att den av någon anledning försvinner eller blir obrukbar. Din backup till detta är en papperslapp (eller motsvarigt med text på). Inga problem att hitta sätt att förvara den nyckeln, utan problemet är att den informationen är raka motsatsen: om någon ser den är du fucked. Det är en direkt nyckel till dina tillgångar, om någon tar den är det inte dina tillgångar längre.

Det man vill ha är ju balans mellan detta och det måste du alltså bygga själv idag då nyckel och enhet är extrempunkter åt olika håll. Och då är min erfarenhet att det löses med flera enheter, så att nyckeln på något plan kan vara din djupast bevarade hemlighet som det inte ens är meningen ska behöva användas någon gång någonsin (utöver eventuellt att skapa fler enheter), den ska bara skyddas. Har du 3 enheter utspridda krävs extremt osannolika scenarion för att du ska behöva nyckeln. Och har du 3 enheter kan du hantera 1 enhet dagligen, vilket gör att du kommer åt dina innehav på en minut om något skulle hända (typ att du tror att din nyckel är hotad osv). Även om någon skulle ha din nyckel i klartext av någon anledning är det jävligt osannolikt att de kommer åt dina innehav på någon minut.
Senast redigerad av LarryLarry 2021-05-04 kl. 00:00.
Citera
2021-05-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Vet inte vad X står för, den jag provat heter S tror jag. De brukar ha "family packs" med flera. Så om det är relevanta pengar köp 3 och knyt dem till samma plånbok.

De har pins på en massa siffror och bara tre försök tills de är obrukbara, så riskmässigt ligger det inte på att någon kommer knäcka den utan på att den av någon anledning försvinner eller blir obrukbar. Din backup till detta är en papperslapp (eller motsvarigt med text på). Inga problem att hitta sätt att förvara den nyckeln, utan problemet är att den informationen är raka motsatsen: om någon ser den är du fucked. Det är en direkt nyckel till dina tillgångar, om någon tar den är det inte dina tillgångar längre.

Det man vill ha är ju balans mellan detta och det måste du alltså bygga själv idag då nyckel och enhet är extrempunkter åt olika håll. Och då är min erfarenhet att det löses med flera enheter, så att nyckeln på något plan kan vara din djupast bevarade hemlighet som det inte ens är meningen ska behöva användas någon gång någonsin (utöver eventuellt att skapa fler enheter), den ska bara skyddas. Har du 3 enheter utspridda krävs extremt osannolika scenarion för att du ska behöva nyckeln. Och har du 3 enheter kan du hantera 1 enhet dagligen, vilket gör att du kommer åt dina innehav på en minut om något skulle hända (typ att du tror att din nyckel är hotad osv). Även om någon skulle ha din nyckel i klartext av någon anledning är det jävligt osannolikt att de kommer åt dina innehav på någon minut.
Tror en lösning kan vara FIDO 2 U2F.
Citera
2021-05-04, 21:02
Medlem
Grundaren bakom etherum är en 18 årig kille. Vilken jävla tur han hade. Bam miljardär
Citera
2021-05-04, 21:13
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Grundaren bakom etherum är en 18 årig kille. Vilken jävla tur han hade. Bam miljardär
Tror inte tur är ordet du söker
Citera
2021-05-04, 21:29
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Han är 27, vissa är helt enkelt smartare än dig.
Citera
2021-05-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har du exempel på ett land som har klassat BTC och ETH olika?

Vem har sagt att de klassats olika?

Du hittar ju bara på angående Bitcoins historia.
"Bitcoin var inledningsvis tänkt som ett betalmedel men när den misslyckades med detta försöker nu anhängarna istället trumma in att den är till för store of value."

Store of value har varit där från dag ett. Läs lite historik på: https://danheld.substack.com/p/bitcoin-vs-ethereum

Det är Ethereum som har bytt narrativ oftare än folk byter underkläder.

Har inget emot Ethereum men låt oss hålla oss till fakta och inte förvilla läsare i tråden.
Citera
2021-05-04, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Köpte in mig igen vid 2300.

Lätt för alla hindsight mongos att säga att eth kommer prestera bättre var så sjukt uppenbart men för några veckor sedan dumpade alla ETH när deras uppdatering blev framskjuten till sommaren, fram tills april har ETH presterat kasst YTD.

Och till dig som sa "det är alt season klart eth ökar mycket" nej din idiot eth har börjat öka mycket pga att instutioner har börjat få upp ögonen för eth och köper även det/istället för bitcoin, ETFs har satt igång och eth börjar få medial uppmärksamhet t.om av banker, förut var det bara bitcoin .

Du kan slänga dig med att kalla andra idioter men att institutioner investerar i ETH precis som i BTC är knappast oväntat utan snarare väntat. Antingen tror man på det och följer med Bull runnen eller så låter man ens känslor styra och hoppar in och ut. Jag har köpt all min ETH under $1000, det mesta under $700 och jag kommer ta ut vinst genom dollar cost averaging på vägen upp men säljer INGET innan $9-10.000.
Citera
2021-05-04, 21:39
Medlem
"Bitcoin var tänkt som ett betalmedel"
Detta är ju verkligen inte påhittat. Läs rubriken på Bitcoin Whitepaper. Låt oss hålla oss till fakta.
Citera
2021-05-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
"Bitcoin var tänkt som ett betalmedel"
Detta är ju verkligen inte påhittat. Läs rubriken på Bitcoin Whitepaper. Låt oss hålla oss till fakta.

Har aldrig hävdat att inte betalmedel varit ett av narrativen från början. Men liksom för övriga kryptovalutor blev detta ett mindre användbart use case i och med klassningen som tillgång, då kapitalskatt utgår på varje transaktion. Men store-of-value har varit med hela tiden som narrativ, det är detta jag vänder mig mot i Ohshit.Cuntwells inlägg när han hävdar motsatsen. Läs gärna på:
https://danheld.substack.com/p/bitcoin-vs-ethereum
Citera
2021-05-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjajkovskij
Vem har sagt att de klassats olika?

Du hittar ju bara på angående Bitcoins historia.
"Bitcoin var inledningsvis tänkt som ett betalmedel men när den misslyckades med detta försöker nu anhängarna istället trumma in att den är till för store of value."

Store of value har varit där från dag ett. Läs lite historik på: https://danheld.substack.com/p/bitcoin-vs-ethereum

Det är Ethereum som har bytt narrativ oftare än folk byter underkläder.

Har inget emot Ethereum men låt oss hålla oss till fakta och inte förvilla läsare i tråden.

Allt som man kan köpa och senare sälja kan användas som store of value. BTC har i princip ingen vision kvar. Det kanske är mer beskrivande.
I fall ethereum lyckas bra med att lämna PoW är det fullt möjligt att BTC tappar tronen, och sedan blir det i så fall troligtvis ett utdraget "hej då btc" som gäller. Shitcoin dominans är redan under 50% igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in