2021-05-03, 18:11
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
https://www.reddit.com/r/ethtrader/comments/n314x9/mega_ultra_bullish_vitalik_is_proposing_an/

Eip-1559 på steroider
Citera
2021-05-03, 19:15
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Så vilken ratio BTC/ETH ska man ha sin bag? 80/20? 50/50? 0/100?

Du kan vikta ethereum innehavet utefter https://coinmarketcap.com/charts/?utm_source=SLNL-0-5026039-5266624-&utm_medium=email&utm_campaign=SLNL-0-5026039-5266624-
Tredje grafen där.

Jag skulle även satsat på att vikta in alla små coins utefter deras %market cap. Om jag inte tyckt att avkastningen i Ethereum & Bitcoin vore nog. Samt att jag hade haft ett ungt sinne fortfarande att säkra upp innehavet med. Får ju huvudvärk nuförtiden av alla popups & sortera ut hur det ska göras & vad som e scam eller att lita på. Ledger ska uppdateras å blablabla
Citera
2021-05-03, 19:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Du kan vikta ethereum innehavet utefter https://coinmarketcap.com/charts/?utm_source=SLNL-0-5026039-5266624-&utm_medium=email&utm_campaign=SLNL-0-5026039-5266624-
Tredje grafen där.

Jag skulle även satsat på att vikta in alla små coins utefter deras %market cap. Om jag inte tyckt att avkastningen i Ethereum & Bitcoin vore nog. Samt att jag hade haft ett ungt sinne fortfarande att säkra upp innehavet med. Får ju huvudvärk nuförtiden av alla popups & sortera ut hur det ska göras & vad som e scam eller att lita på. Ledger ska uppdateras å blablabla
Och vad blir det då inte för oss som inte hängt med i detaljerna! Man undrar om dom driver med oss med alla nya forkar etc. Stiger mining-aktiviteten och elförbrukningen hela tiden motsvarande? När Bitcoin knots skapades fördubblades då energiförbrukningen etc?
https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2019/07/A-Map-of-Bitcoin-Forks_V2.jpg

När Vitalik forkade den ursprungliga Ethereum (The DAO), fördubblades då energiåtgången automatiskt?

Det ser lite beskedligare ut på Ethersidan
https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2019/11/Infographic-EthereumForks-Share-1-1000x600.jpg
Senast redigerad av wwr 2021-05-03 kl. 19:51.
Citera
2021-05-03, 19:52
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Köpte in mig igen vid 2300.

Lätt för alla hindsight mongos att säga att eth kommer prestera bättre var så sjukt uppenbart men för några veckor sedan dumpade alla ETH när deras uppdatering blev framskjuten till sommaren, fram tills april har ETH presterat kasst YTD.

Och till dig som sa "det är alt season klart eth ökar mycket" nej din idiot eth har börjat öka mycket pga att instutioner har börjat få upp ögonen för eth och köper även det/istället för bitcoin, ETFs har satt igång och eth börjar få medial uppmärksamhet t.om av banker, förut var det bara bitcoin .

Hur mycket köpte du för?
Citera
2021-05-03, 20:40
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Berlin gick igenom som den skulle (förutom några minuters strul) vad menar har skjutits upp? London? Som är tänkt sen länge att uppdateras i juli? Du måste ta reda på fakta annars blåser du dig själv... Och andra...

Priset går upp av många anledningar, en av dom är att berlinforken presterar bättre än man antagit att den skulle göra
Layer 2 uppdateringen Optimism blev uppskjuten, läs på själv innan du försöker rätta andra.
Citera
2021-05-03, 21:22
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Layer 2 uppdateringen Optimism blev uppskjuten, läs på själv innan du försöker rätta andra.

Du tror verkligen att folk övergav ethereum pga det?
Citera
2021-05-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Bitcoin var inledningsvis tänkt som ett betalmedel men när den misslyckades med detta försöker nu anhängarna istället trumma in att den är till för store of value. Personligen är jag tveksam när ett business case måste överges och ett nytt lite desperat måste hittas. När de inte lyckades med den första idén varför ska de då lyckas med den andra?

Det finns dock många som är rätt religiösa när det gäller bitcoin och det kan vara en styrka som gör att det kommer behålla en särställning även om den saknar praktiska tillämpningar. Personligen tror jag däremot mer på alt coins och då främst ETH.

Sommaren 2017 var ETH ytterst nära att gå om BTC i market cap men i den nedåtgående marknaden återtog BTC sin dominans. Nu när vi återigen har en bull market tappar BTC återigen sin marknadsdominans så kanske är det ett tecken på att BTC's ställning i hög grad beroende av en svag marknad för krypto?

Beror väl en del på att världens skattemyndigheter klassade Bitcoin som en tillgång där kapitalskatt utgår vid varje försäljning, och inte en som en valuta. Det blir ju rätt krångligt att hålla koll på skatten om man ska använda bitcoin till vardags. Men vem vet, det kanske löser sig tekniskt på sikt.
Citera
2021-05-03, 22:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjajkovskij
Beror väl en del på att världens skattemyndigheter klassade Bitcoin som en tillgång där kapitalskatt utgår vid varje försäljning, och inte en som en valuta. Det blir ju rätt krångligt att hålla koll på skatten om man ska använda bitcoin till vardags. Men vem vet, det kanske löser sig tekniskt på sikt.

Har du exempel på ett land som har klassat BTC och ETH olika?
Citera
2021-05-03, 22:05
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Vad är det som gäller nu då. Rent konkret, vilken är nästa Coin att gå upp. Vad ska man investera i nu??? Jag sitter på en del eth men vill ha en Coin till som kommer explodera i framtiden.

Det är ingen som vet, hade nån setat på den infomationen så hade den personen inte sagt det här. Läs på och investera i den som du tror på. Ska du göra 100x så är det definitivt en gamble och då är chansen större att du förlorar allt.

ETH har fortfarande mycket positiva saker på gång och lär ge en bra stabil uppgång inom närtid, så håll kvar det. Sen kan du plocka lite därifrån och gambla med.
Citera
2021-05-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det är ingen som vet, hade nån setat på den infomationen så hade den personen inte sagt det här. Läs på och investera i den som du tror på. Ska du göra 100x så är det definitivt en gamble och då är chansen större att du förlorar allt.

ETH har fortfarande mycket positiva saker på gång och lär ge en bra stabil uppgång inom närtid, så håll kvar det. Sen kan du plocka lite därifrån och gambla med.

Tack för svar. Har fått lite råd innan och köpt någon mindre Coin. Förstår att ingen vet men vill veta vad andra människor tänker och satsar på. Hade jag vetat något hade jag absolut delat med mig av info.
Om du har 20k idag, vad skulle du köpa?
Citera
2021-05-03, 22:43
Medlem
Rekommenderas Binance vid köp? Vad säger panelen..
Citera
2021-05-03, 22:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Rekommenderas Binance vid köp? Vad säger panelen..

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in