Citat:
Det var ikke bare i avisene at Hettemannen ble inngående diskutert:
https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=hettemannen&t=3009055&sp=1
Citat:
De peker på mange mistenkelige ting, herunder valg av tungvint rute gjennom et boligområde, mulig tildekking av ansikt, samt det famøse stoppet ved Hjelpemiddelsentralen hvor han skuer mot Sloraveien og gangveien dit, før han går videre.
Det famøse stoppet var gjenstand for mye diskusjon her (du finner det nok i søkelenken over).
Det ble vel spekulert i om han var usikker på veien, eller om han bare kastet et blikk på over-
våkingskameraet.
Citat:
Kort tid etter denne artikkelen - nærmest som i en bisetning, får vi høre at Hettemannen er sjekket ut av saken.
Denne videosnutten ble jo en stor snakkis, og man kan spørre seg hvorfor politiet gikk ut med den.
De baserte det på at de anså vedkommende som et "viktig vitne", hvis jeg ikke husker feil.
Reaksjonen her inne (og kanskje andre steder) var at man begynte å analysere utseende
og bevegelser med den tanke at dette var en av GM, om ikke TH selv.
Det kan være politiet innså at det førte til i overkant mye spekulasjon hos publikum.
Tråden her har jo inneholdt hypoteser og rykter om mange navngitte personer, både
på familiemedlemmer og folk i kretsen rundt familien og THs profesjonelle liv.
Jeg regner nesten med at politiet holder et halvt øye med slike forumdiskusjoner.
Det er ikke sikkert at de er like begeistret for alt som skrives, med tanke på at folk
utilsiktet kan streife innom taktikker eller idéer som de helst vil holde for seg selv.
Men jeg vet ærlig talt ikke.
Citat:
Hvorfor følger da ikke VG eller andre medier opp med å gi oss svar på alle de mystiske tingene man har skrevet og snakket så mye om?
Hva var den naturlige forklaringen på overnevnte? Det er rart å ikke komme med info om dette for det er jo helt ufarlig info, men allikevel viktig for publikum all den tid de har brukt månedsvis på å påpeke alt det mistenkelige med Hettemannens oppførsel!
Hva var den naturlige forklaringen på overnevnte? Det er rart å ikke komme med info om dette for det er jo helt ufarlig info, men allikevel viktig for publikum all den tid de har brukt månedsvis på å påpeke alt det mistenkelige med Hettemannens oppførsel!
Godt spørsmål. De kunne f.eks. skrevet at de kjente identiteten til vedkommende, og at han ikke ønsket
oppmerksomhet - eller noe i den duren.
Eller at "utsjekkingen" var et grep for å dempe spekulasjonene i media.
En mulighet kan vel også være at de ønsket tips fra publikum om hvem hettemannen kunne være.
Ikke godt å si.
Citat:
Bare jeg som irritererer meg over dette?
RIP Hettemannen?
RIP Hettemannen?
Vel, man kan jo la seg irritere over at en så "het potet" ikke lenger anses å passe inn i historien.
Men samtidig greit å tenke at hvis det stemmer at vedkommende faktisk er helt irrelevant, så
blir det å forholde seg til denne observasjonen, egentlig bare støy som avsporer diskusjonen.
Nesten alt kan bli mistenkelig "after the fact". Man faller ofte lett for "confirmation bias".
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-04 kl. 17:45.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-04 kl. 17:45.