2021-05-04, 17:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
I artikkelen jeg linker til nederst går VG grundig til verks i sin analyse av Hettemannen.

Det var ikke bare i avisene at Hettemannen ble inngående diskutert:

https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=hettemannen&t=3009055&sp=1

Citat:
De peker på mange mistenkelige ting, herunder valg av tungvint rute gjennom et boligområde, mulig tildekking av ansikt, samt det famøse stoppet ved Hjelpemiddelsentralen hvor han skuer mot Sloraveien og gangveien dit, før han går videre.

Det famøse stoppet var gjenstand for mye diskusjon her (du finner det nok i søkelenken over).
Det ble vel spekulert i om han var usikker på veien, eller om han bare kastet et blikk på over-
våkingskameraet.

Citat:
Kort tid etter denne artikkelen - nærmest som i en bisetning, får vi høre at Hettemannen er sjekket ut av saken.

Denne videosnutten ble jo en stor snakkis, og man kan spørre seg hvorfor politiet gikk ut med den.
De baserte det på at de anså vedkommende som et "viktig vitne", hvis jeg ikke husker feil.
Reaksjonen her inne (og kanskje andre steder) var at man begynte å analysere utseende
og bevegelser med den tanke at dette var en av GM, om ikke TH selv.

Det kan være politiet innså at det førte til i overkant mye spekulasjon hos publikum.

Tråden her har jo inneholdt hypoteser og rykter om mange navngitte personer, både
på familiemedlemmer og folk i kretsen rundt familien og THs profesjonelle liv.

Jeg regner nesten med at politiet holder et halvt øye med slike forumdiskusjoner.
Det er ikke sikkert at de er like begeistret for alt som skrives, med tanke på at folk
utilsiktet kan streife innom taktikker eller idéer som de helst vil holde for seg selv.

Men jeg vet ærlig talt ikke.

Citat:
Hvorfor følger da ikke VG eller andre medier opp med å gi oss svar på alle de mystiske tingene man har skrevet og snakket så mye om?
Hva var den naturlige forklaringen på overnevnte? Det er rart å ikke komme med info om dette for det er jo helt ufarlig info, men allikevel viktig for publikum all den tid de har brukt månedsvis på å påpeke alt det mistenkelige med Hettemannens oppførsel!

Godt spørsmål. De kunne f.eks. skrevet at de kjente identiteten til vedkommende, og at han ikke ønsket
oppmerksomhet - eller noe i den duren.

Eller at "utsjekkingen" var et grep for å dempe spekulasjonene i media.

En mulighet kan vel også være at de ønsket tips fra publikum om hvem hettemannen kunne være.
Ikke godt å si.

Citat:
Bare jeg som irritererer meg over dette?
RIP Hettemannen?

Vel, man kan jo la seg irritere over at en så "het potet" ikke lenger anses å passe inn i historien.
Men samtidig greit å tenke at hvis det stemmer at vedkommende faktisk er helt irrelevant, så
blir det å forholde seg til denne observasjonen, egentlig bare støy som avsporer diskusjonen.
Nesten alt kan bli mistenkelig "after the fact". Man faller ofte lett for "confirmation bias".
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-04 kl. 17:45.
Citera
2021-05-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det var ikke bare i avisene at Hettemannen ble inngående diskutert:

https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=hettemannen&t=3009055&sp=1

Det famøse stoppet var gjenstand for mye diskusjon her (du finner det nok i søkelenken over).
Det ble vel spekulert i om han var usikker på veien, eller om han bare kastet et blikk på over-
våkingskameraet.

Denne videosnutten ble jo en stor snakkis, og man kan spørre seg hvorfor politiet gikk ut med den.
De baserte det på at de anså vedkommende som et "viktig vitne", hvis jeg ikke husker feil.
Reaksjonen her inne (og kanskje andre steder) var at man begynte å analysere utseende
og bevegelser med den tanke at dette var en av GM, om ikke TH selv.

Det kan være politiet innså at det førte til i overkant mye spekulasjon hos publikum.

Tråden her har jo inneholdt hypoteser og rykter om mange navngitte personer, både
på familiemedlemmer og folk i kretsen rundt familien og THs profesjonelle liv.

Jeg regner nesten med at politiet holder et halvt øye med slike forumdiskusjoner.
Det er ikke sikkert at de er like begeistret for alt som skrives, med tanke på at folk
utilsiktet kan streife innom taktikker eller idéer som de helst vil holde for seg selv.

Men jeg vet ærlig talt ikke.

Godt spørsmål. De kunne f.eks. skrevet at de kjente identiteten til vedkommende, og at han ikke ønsket
oppmerksomhet - eller noe i den duren.

Eller at "utsjekkingen" var et grep for å dempe spekulasjonene i media.

En mulighet kan vel også være at de ønsket tips fra publikum om hvem hettemannen kunne være.
Ikke godt å si.

Vel, man kan jo la seg irritere over at en så "het potet" ikke lenger anses å passe inn i historien.
Men samtidig greit å tenke at hvis det stemmer at vedkommende faktisk er helt irrelevant, så
blir det å forholde seg til denne observasjonen, egentlig bare støy som avsporer diskusjonen.
Nesten alt kan bli mistenkelig "after the fact". Man faller ofte lett for "confirmation bias".

Takk for et godt og utdypende svar! Jeg har ikke vært så lenge på forumet, men kan tenke meg at Hettemannen også her ble diskutert inngående. Jeg synes det er rart at dette vitnet gikk fra å være så sentralt og heftig debattert til å bare sjekkes ut ila en kveld uten nærmere forklaring (kort tid fra mannen meldte seg til media skrev at han var sjekket ut) uten nærmere forklaring, men det er jo som du sier; hva er vitsen med å bruke mer tid på ham dersom han er sjekket ut av saken. Mulig jeg bare koker suppe på spiker her...
Citera
2021-05-04, 18:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg synes det er rart at dette vitnet gikk fra å være så sentralt og heftig debattert til å bare sjekkes ut ila en kveld uten nærmere forklaring (kort tid fra mannen meldte seg til media skrev at han var sjekket ut) uten nærmere forklaring

De hadde vel fått svaret de trengte. I tillegg synes de kanskje pressedekningen ble i overkant.

Citat:
men det er jo som du sier; hva er vitsen med å bruke mer tid på ham dersom han er sjekket ut av saken. Mulig jeg bare koker suppe på spiker her...

Helt greit å koke spikersuppe, det er jo politiets oppgave å løse saken, mens vår "oppgave" er å kommentere den.
Citera
2021-05-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
politiet hinter om enda en person i nær krets og vi kan kun spekulere i hvem dette er. Må være noen som har vært i sv og avsatt spor siste tiden.

Dette har jeg ikke fått med meg. Nå har jeg lett, men finner ingen ting om dette. Kan du legge ut link der politiet hinter til noen i nær krets ?
Citera
2021-05-04, 19:27
Medlem
OT
Men er om ektepakt

Miljardärparet Bill och Melinda Gates skiljer sig efter 27 års äktenskap.

De har inget äktenskapsförord.

Nu ska den gigantiska förmögenheten delas upp i vad som kan bli världens dyraste skilsmässa.

Link

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/0K6K0G/nu-ska-den-enorma-formogenheten-delas-upp

Bill & Melinda Gates

Melinda files for divorce ....
no prenup

Link

https://www.tmz.com/2021/05/03/bill-melinda-gates-divorce-27-years-marriage-foundation/
Citera
2021-05-04, 20:39
Medlem
Om Hettemannen.

Viser at politiet har lagt ned store ressurser i å skaffe en oversikt over bevegelser rundt åstedet og i Lørenskog sentrum drapsdagen.
Citera
2021-05-04, 21:02
Medlem
Citat:
Se følgende samtalesekvens i sammenheng, så kan man jo tenke seg at TEH ringer sin søster HHB1
for å spørre om hun har snakket med sin mor i løpet av dagen, hvorpå hun ringer sin mors mobil,
ikke får svar, og deretter prøver fasttelefonen - som da plukkes opp av TH som nettopp har ankommet
S4. Slik jeg ser det, kan samtlige av disse samtalene forklares med en felles bekymring om AEHs
tilstand:

13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)

Utad ser det troverdig ut, etter mitt skjønn. Likevel kjenner vi jo ikke samtalenes innhold, så
én eller flere av de involverte kan ha snakket usant i avhør. Og hvis noen snakker usant, er
det etter mitt skjønn enten far eller sønn. Kanskje begge, men tror det er mindre sannsynlig.

Ringer HHB1 till TH:S fasttelefon? Varför det om hon tror att han är på arbetet? ..Eller från sin egen?
Eller har TH ringt henne från arbetet och frågat var AEH är, så hon visste att han skulle åka hem?
Citera
2021-05-04, 22:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ringer HHB1 till TH:S fasttelefon? Varför det om hon tror att han är på arbetet? ..Eller från sin egen?
Eller har TH ringt henne från arbetet och frågat var AEH är, så hon visste att han skulle åka hem?

Nei - hun ringer sannsynligvis til TH og AEHs fasttelefon i S4, etter at TH nettopp er kommet hjem, siden AEH ikke svarer på sin egen mobil.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-04 kl. 23:09.
Citera
2021-05-04, 23:17
Medlem
Citat:
Nei - hun ringer sannsynligvis til TH og AEHs fasttelefon i S4, etter at TH nettopp er kommet hjem, siden AEH ikke svarer på sin egen mobil.

Aha, tack. Då förstår jag!
Citera
2021-05-04, 23:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om Hettemannen.

Viser at politiet har lagt ned store ressurser i å skaffe en oversikt over bevegelser rundt åstedet og i Lørenskog sentrum drapsdagen.

Det gjør det så absolutt.

Men grunnen for at de slapp den videoen vet vi jo fremdeles ikke.

Jeg har vanskelig for å tro at de oppfattet dette som et tilfeldig vitne, slik de lot til å gjøre i media.
Men igjen så står jo slike observasjoner i fare for å bli farget av saken. "Den Mystiske Mannen", liksom.
Citera
2021-05-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Etter det jeg har forstått går villedningen på strips og trusselbrev og dertil kryptoopplegg.

Jeg tror det er noe rundt 09.14-samtalen og alibi etter dette som er sentralt og som det kanskje jobbes med nå. Det er derfor politiet har samlet mer informasjon.
Betalingsartikkel https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/GaOy49/politiet-gransker-mobiler-og-bankinformasjon-i-loerenskog-saken
Vitner som var inne til avhør kort tid etter Anne-Elisabeth Hagen forsvant, er blitt bedt om å levere inn gamle digitale spor til politiet.

Vitner, der er ingen vitner. Er det familien?
Citera
2021-05-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det er jo folk som vet hvem som har bedrevet nettsvindel i større og mindre omfang i en viss krets rundt en viss person. Bitcoin kontoen var jo bare tilfeldig tilgjengelig pga gammel svindel. Monerokontoen vil aldri bli rørt for det har ikke noe med selve saken å gjøre. Gammal dritt utløser mye rart og folk gjør mye rart når man mister hodet.

To ting:

Har spurt om dette tidligere rundt et annet innlegg. Denne nettsvindelen du nevner her. Vet du om dette har noe med de to eksemplene som TH har nevnt i avhør med politiet at er de eneste eksemplene han har reagert på vedr. AEHs pengebruk?

Du sier monerokontoen aldri vil bli rørt og ikke har noe med selve saken å gjøre. Betyr det at du egentlig sier at pengene aldri ble sendt til noen? For offentlig er jo de betalt til konto som stod i trusselbrevet og bør ha noe med saken å gjøre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in