2021-05-04, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal ha uttalt en bekymring lenge før kl. 13:19 så hvorfor ba han ikke bare sønnen eller datteren om å ta en rask tur bortom og sjekke i S4...? F.eks. etter oppringningene i 10-11-tiden. Det ville tatt barna bare noen få minutter å ta den turen og få situasjoen avklart med engang. Men TH valgte av en eller annen grunn ikke å benytte seg av denne åpenbare muligheten og be noen av de om å dra til S4.
th visste om alt som foregikk i sv denne dagen. Vet du når prestedatter ringte tilbake første gang etter tresekundringet. Hvis hun var hjemme antar jeg hun må ha ringt innen et par timer senere. Teh var den siste som snakket med moren og hadde situasjonen med kontonummeret og lønnsutbetaling. Noe må ha skjedd i forbindelse med dette. Ringte han tilbake til mb eller var det aeh som ordnet det. Kan th fortalt teh i telefon 1319 om morens samtale med mb eller da han kom til sv. Slet med sin forklaring. Sier ikke teh har drept moren men er sikker på han vet hvem som har gjort det.
Citera
2021-05-04, 09:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Vet du når prestedatter ringte tilbake første gang etter tresekundringet. Hvis hun var hjemme antar jeg hun må ha ringt innen et par timer senere.

Hun skal ha sendt en SMS til sin mor kl. 10:48, ifølge tidslinjen.
Citera
2021-05-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:16 Siste kjente livstegn
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:34 "Hettemannen" befinner seg gående like ved fiskeplassen/gangveien retning Sloraveien
11:02 "Hettemannen" tilbake ved Metrosenteret

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget.
Hun ringte fasttelefon først 13.40. Må ha prøvd å ringe mobil før det siden hun ringer fasttelefon akkurat når th er der. Innholdet i sms 10.48 er ukjent. Visste hun at aeh ikke svarte på mobil siden hun kun prøvde fasttelefon. Ellers påfallende at kun spor av personer tilknyttet familen utenfor bolig. Bakken var fuktig. Har de brukt svevebrett eller stilt bilen så nær bolig at de unngikk å gå på bakken utenfor. Hva med bilspor.
Senast redigerad av LH07 2021-05-04 kl. 10:40.
Citera
2021-05-04, 10:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hun ringte fasttelefon først 13.40. Må ha prøvd å ringe mobil før det siden hun ringer fasttelefon akkurat når th er der.

Tidslinjen du bruker mangler et forsøkt anrop fra HHB1 til AEH kl. 13:39, rett før anropet til fasttelefonen.
(Edit: ser jeg har linket til feil tidslinje over, det ble postet mange versjoner av den, ikke så lett å holde styr!)

Her er den versjonen av tidslinjen jeg kopierte fra Minnimus, som er den versjonen
etter at "Hettemannen" ble sjekket ut av saken:

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fjernet hendelser vedr. hettemannen
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

06:57 Første bevegelse av AEHs mobil
07:56 Rødt stillestående lys på gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset
08:15 TH står opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) på gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-04 kl. 10:53.
Citera
2021-05-04, 11:13
Medlem
Venter på overskrifter som "Ny siktet i Hagensaken"
Citera
2021-05-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tidslinjen du bruker mangler et forsøkt anrop fra HHB1 til AEH kl. 13:39, rett før anropet til fasttelefonen.
(Edit: ser jeg har linket til feil tidslinje over, det ble postet mange versjoner av den, ikke så lett å holde styr!)

Her er den versjonen av tidslinjen jeg kopierte fra Minnimus, som er den versjonen
etter at "Hettemannen" ble sjekket ut av saken:
Du har bedre oversikt over dette enn meg. Litt rart hun venter så lenge og ringer fasttelefon like etter og da er th tilfeldigvis i bolig. Særlig siden aeh ringte i tillegg til sms. Visste hun hva som skulle skje. Håper og tror ikke det. Alibisituasjonen fremstår litt konstruert med uvanlig mye aktiviter, særlig fra th.
Senast redigerad av LH07 2021-05-04 kl. 12:37.
Citera
2021-05-04, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Venter på overskrifter som "Ny siktet i Hagensaken"
politiet hinter om enda en person i nær krets og vi kan kun spekulere i hvem dette er. Må være noen som har vært i sv og avsatt spor siste tiden.
Citera
2021-05-04, 12:06
Medlem
Citat:
politiet hinter om enda en person i nær krets og vi kan kun spekulere i hvem dette er. Må være noen som har vært i sv og avsatt spor siste tiden.

Og gransker digitale spor som mobil, bompenger etc hos "vitner som ble avhørt tidlig etter forsvinningen".

Det er ikke så mange å velge i mellom her, (TEH, GHH, VE. Døtres involvering tror jeg ikke på) og status kan fort endre seg fra vitne til siktet. Mistanken er jo åpenbar ved at de sjekker vedkommende på denne måten.
Senast redigerad av Alsagio 2021-05-04 kl. 12:14.
Citera
2021-05-04, 12:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Du har bedre oversikt over dette enn meg. Litt rart hun venter så lenge og ringer fasttelefon like etter og da er th tilfeldigvis i bolig. Særlig siden aeh ringte i tillegg til sms. Visste hun hva som skulle skje. Håper og tror ikke det. Alibisituasjonen fremstår litt konatruert med uvanlig mye aktiviter, særlig fra th.

Se følgende samtalesekvens i sammenheng, så kan man jo tenke seg at TEH ringer sin søster HHB1
for å spørre om hun har snakket med sin mor i løpet av dagen, hvorpå hun ringer sin mors mobil,
ikke får svar, og deretter prøver fasttelefonen - som da plukkes opp av TH som nettopp har ankommet
S4. Slik jeg ser det, kan samtlige av disse samtalene forklares med en felles bekymring om AEHs
tilstand:

13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)

Utad ser det troverdig ut, etter mitt skjønn. Likevel kjenner vi jo ikke samtalenes innhold, så
én eller flere av de involverte kan ha snakket usant i avhør. Og hvis noen snakker usant, er
det etter mitt skjønn enten far eller sønn. Kanskje begge, men tror det er mindre sannsynlig.
Citera
2021-05-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Og gransker digitale spor som mobil, bompenger etc hos "vitner som ble avhørt tidlig etter forsvinningen".

Det er ikke så mange å velge i mellom her, (TEH, GHH, VE. Døtres involvering tror jeg ikke på) og status kan fort endre seg fra vitne til siktet. Mistanken er jo åpenbar ved at de sjekker vedkommende på denne måten.
kan hende noen er kommet til sv til fots senere for å unngå bompasseringer hvis aeh allerede var kjørt bort av 7.56 bilen. Det er utrolig rart om gm ventet til 9.30 med angrepet, jf telefonbevegelse, 1.5 timer etter ankomst. De hadde etter angrepet 40 minutter i bolig til å surre inn, vaske og klargjøre åstedet. Hvis de tok henne levende som noen utrolignok mener ville det ikke tatt 40 minutter. Hurtighet er helt sentralt for en kidnapper. For det andre ville hun da bli kidnappet på tur med tassen. Dette med bompasseringer er nok nøye kontrollert i forkant. Ville vært utrolig om de tok sjangsen på å passere bomstasjoner, selv med bilbytte underveis. Politiet har kanskje kartlagt ruter uten bom for å finne en lokasjon for avhending. Kan ikke kjørt veldig langt. Th sa tydelig hvor det kan være om aeh, mao et lik. Enig i at teh, ve og ghh er høyaktuelle kandidater som mgm. Ru er nok kryptoeksperten. Tenker han brenner etter å hente ut pengene. Litt usikker på om ve kan være gm selv om han og aeh hadde horn i siden på hverandre. Endringen i ledelsen har trolig med drapet å gjøre. Hvis det stemmer at ghh er gjeninnsatt. Hvordan og når får ve sitt oppgjør. Tomme løfter. Kunne fått det feks gjennom godt betalt jobb med bonus og falkskjerm innenfor troverdig ramme. Ru fikk oppgjør i kryptovaluta. Hvis ghh passer det fint han ikke lenger har posisjon i selskapet men gjeninnsettes når stormen har lagt seg.
Senast redigerad av LH07 2021-05-04 kl. 13:26.
Citera
2021-05-04, 13:31
Medlem
Citat:
kan hende noen er kommet til sv til fots senere for å unngå bompasseringer hvis aeh allerede var kjørt bort av 7.56 bilen. Det er utrolig rart om gm ventet til 9.30 med angrepet, jf telefonbevegelse, 1.5 timer etter ankomst. De hadde etter angrepet 40 minutter i bolig til å surre inn, vaske og klargjøre åstedet. Hvis de tok henne levende som noen utrolignok mener ville det ikke tatt 40 minutter. Hurtighet er helt sentralt for en kidnapper. For det andre ville hun da bli kidnappet på tur med tassen. Dette med bompasseringer er nok nøye kontrollert i forkant. Ville vært utrolig om de tok sjangsen på å passere bomstasjoner, selv med bilbytte underveis. Politiet har kanskje kartlagt ruter uten bom for å finne en lokasjon for avhending. Kan ikke kjørt veldig langt. Th sa tydelig hvor det kan være om aeh, mao et lik. Enig i at teh, ve og ghh er høyaktuelle kandidater som mgm. Ru er nok kryptoeksperten. Tenker han brenner etter å hente ut pengene. Litt usikker på om ve kan være gm selv om han og aeh hadde horn i siden på hverandre. Endringen i ledelsen har trolig med drapet å gjøre. Hvis det stemmer at ghh er gjeninnsatt. Hvordan og når får ve sitt oppgjør. Tomme løfter. Kunne fått det feks gjennom godt betalt jobb med bonus og falkskjerm innenfor troverdig ramme. Ru fikk oppgjør i kryptovaluta. Hvis ghh passer det fint han ikke lenger har posisjon i selskapet men gjeninnsettes når stormen har lagt seg.

GHH var på mulig siste rekognisering i S4 rett i forkant, kamuflert som kaffeslabberas. Veldig opptatt av å fortelle om at hans DNA var å finne i boligen, nesten så det var en del av planen ...
Citera
2021-05-04, 15:42
Medlem
I artikkelen jeg linker til nederst går VG grundig til verks i sin analyse av Hettemannen. De peker på mange mistenkelige ting, herunder valg av tungvint rute gjennom et boligområde, mulig tildekking av ansikt, samt det famøse stoppet ved Hjelpemiddelsentralen hvor han skuer mot Sloraveien og gangveien dit, før han går videre.

Kort tid etter denne artikkelen - nærmest som i en bisetning, får vi høre at Hettemannen er sjekket ut av saken.

Hvorfor følger da ikke VG eller andre medier opp med å gi oss svar på alle de mystiske tingene man har skrevet og snakket så mye om?
Hva var den naturlige forklaringen på overnevnte? Det er rart å ikke komme med info om dette for det er jo helt ufarlig info, men allikevel viktig for publikum all den tid de har brukt månedsvis på å påpeke alt det mistenkelige med Hettemannens oppførsel!

Bare jeg som irritererer meg over dette?
RIP Hettemannen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vAmMnm/loerenskog-saken-derfor-er-den-mystiske-hettemannen-interessant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in