Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Du har bedre oversikt over dette enn meg. Litt rart hun venter så lenge og ringer fasttelefon like etter og da er th tilfeldigvis i bolig. Særlig siden aeh ringte i tillegg til sms. Visste hun hva som skulle skje. Håper og tror ikke det. Alibisituasjonen fremstår litt konatruert med uvanlig mye aktiviter, særlig fra th.
Se følgende samtalesekvens i sammenheng, så kan man jo tenke seg at TEH ringer sin søster HHB1
for å spørre om hun har snakket med sin mor i løpet av dagen, hvorpå hun ringer sin mors mobil,
ikke får svar, og deretter prøver fasttelefonen - som da plukkes opp av TH som nettopp har ankommet
S4. Slik jeg ser det, kan samtlige av disse samtalene forklares med en felles bekymring om AEHs
tilstand:
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
Utad ser det troverdig ut, etter mitt skjønn. Likevel kjenner vi jo ikke samtalenes innhold, så
én eller flere av de involverte kan ha snakket usant i avhør. Og hvis noen snakker usant, er
det etter mitt skjønn enten far eller sønn. Kanskje begge, men tror det er mindre sannsynlig.