Citat:
Ursprungligen postat av
KnasTrams
Tveklöst ringa narkotikabrott med dagsböter som påföljd. Antalet dagsböter vid enbart bruk landar generellt sett på minimum vilket är 30. Baserat på din låga årsinkomst borde dagsbotens storlek ligga under hundralappen.
Om jag skulle tvingas gissa tror jag på 30 x 80 = 2400 kr. Observera att du även får betala avgift till brottsofferfonden samt kostnaden för urinprovet, totalt typ 2000 kr.
Tack för svar. Blev i samma veva omhändertagen enligt LOB i mitt eget hem (visste inte ens att polisen fick lobba en i ens egen bostad?). Hade totalsneat på benz och alk och stretade tydligen emot när poliserna skulle föra ut mig (inge slag eller sparkar, mer gjorde mig tung för att jag inte ville med), fick handfängsel. Morgonen efter nämnde polisen i fyllecellen något om våldsamt motstånd mot tjänsteman alternativt våld mot tjänsteman, minns inte riktigt var fortfarande packad. Någon som vet hur vanligt det är att dom går vidare med detta och åtalar? och i så fall, hur går det till, får man ett brev hem och i så fall när? Är tidigare ostraffad. tacksam för svar.