Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Har du missat att det är Ebba som är ute och hävdar äganderätt över denna gård?
Lite genomskinligt att vara ute och lura åldringar och till sitt försvar säga att andra också gör det.
I synnerhet som en av Sveriges bäst betalda politiker, med äldreomsorg och familjepolitik som påstådda hjärtefrågor.
Det är där dina och mina åsikter skiljer sig åt. Du anser att Ebba lurat Esbjörn, medan jag anser att det här var en regelrätt affär.
Hade Esbjörn inte varit kapabel att göra dylika affärer, eller att Ebba faktiskt lurat till sig fastigheten, så hade jag stått på Esbjörns sida i det här.
Jag ogillar nästan alla politiker och Ebba är inte ett av undantagen. Däremot försöker jag se det här som en affärsuppgörelse mellan person A och person B, där båda är kapabla och ålder, kön, yrke och liknande är oväsentliga faktorer tills annat påvisats.
Hur jag än vrider på det, är Esbjörn säljaren från helvetet om jag hade varit i Ebbas skor. Man kan ta förhastade beslut, men man får banne mig stå för dom eller faktiskt försöka vara vuxen nog att reda ut det på bästa sätt. Via okunnig hobbyjurist, vänner som vill åt det man har och smutskastning i media, är inte det bästa sättet. Inte att börja med i alla fall. Varför inte sätta sig ner och prata med varandra?