Citat:
Ursprungligen postat av
mussehaha
Har nyligen fått barn med min tjej. Barnet är cirka 2 månader och det är tjafs var och varannan dag. Om allt från hur man ska trösta barnet till hushållssysslor. Förhållandet var inte felfritt innan heller men sedan barnet kom har vi tjafsat nästan varje dag.
Jag älskar henne massvis men ibland vill jag fanimej klippa till henne, även om det aldrig kommer hända. Hur länge ska det här tjafset pågå? Funderar fan på att dra ifrån henne snart men då missar jag ju halva mitt barns liv och det vill jag ju inte.
Mellan tjafsen har vi det väldigt bra och jag trivs att leva med henne i övrigt. Gissar på att detta är vanligt för småbarnsföräldrar men hur länge ska det pågå?
Idéer någon?
Någon som har egna erfarenheter att dela med sig utav?
Det bästa är väl att snacka om det som är tjafs. Alltså säga:
"Älskling, jag känner att våra bråk bryter isär oss. Vad är din bild av det hela? Kan vi tala om att vi hjälps åt men också att vi kan göra på olika vis? Att du kan trösta på ditt sätt, jag på mitt, för vi vill ju nå samma mål. Men vi behöver inte göra på samma sätt? Har du lust att försöka med det ett tag för jag blir så ledsen om vårt kärleksbarn skulle bryta isär oss."