Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Gaviscon?
Det finns fler anledningar att ta vaccin än enbart sjukdomens dödlighet. Just nu ligger ett antal personer som är yngre än 60 år på svenska intensivvårdsavdelningar. Jag har inga egna erfarenheter av att ligga på intensivvård, men jag misstänker starkt att det är en upplevelse man gärna vill vara utan.
Jag förstår oron inför ett vaccin som har tagits fram i panik. Tyvärr har samhällets företrädare försatt oss i en situation där vi behöver förlita oss på vaccinerna för att komma ur eländet. Det bästa hade naturligtvis varit att göra som Taiwan och Australien.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Att ständigt leva under en ”öppna, stänga” strategi?
Nej. Australien och Taiwan har visat att det går att undkomma viruset, såvida man agerar tillräckligt tidigt. Då behöver man inte hålla på och öppna och stänga samhället. Att delar av Australien har tvingats stänga ner samhället igen, beror på importfall som har slinkit igenom karantän-systemet. Utan dessa importfall, så hade det inte behövts upprepade nerstängningar. Taiwan har klarat sig utan några omfattande nerstängningar av samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Är du idiot?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Deras strategi går ut på att vänta på vaccinet..
Ja. Min poäng var att Australien och Taiwan inte har samma desperata behov av vaccin som många andra länder. Australien och Taiwan har råd att ta det lugnt, och se hur vaccineringen går i andra länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Eller tror du att viruset kommer utrotas av lockdowns?
Nej. Vi har sett att när viruset en gång har fått stadigt fäste i befolkningen, så är det hopplöst svårt att bekämpa. Chansen fanns i början av epidemin. Australien och Taiwan valde att ta den chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
En katt, hund, lejon eller liknande springer runt och bär på skiten, och så är det dags igen.. lockdown efter lockdown
Har det hänt att Coronaviruset har passerat gränser som är stängda för människor, genom att följa med djur?