2021-05-03, 18:36
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Exakt..hon måste gilla att plåga sig själv som springer efter ego-roboten fortfarande. Att inte hans dåliga sidor vilka är otaliga har skrämt bort henne är en gåta.

Hmm jag vet inte om det är Adrian men skulle inte förvåna mig om han gjort det fult med flit för att han hatar Simon.

Skulle inte förvåna mig det minsta och det var min tanke att det var han.
2021-05-03, 18:36
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Om gud är god så får alla 3 lämna
Ja vi kan hoppas, men så snäll är nog inte Gud.
2021-05-03, 18:37
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Jag har märkt det också! Har hon fattat hur tufft ADHD faktiskt kan vara? Eller så är hon långsint för att han var taskig mot Tanja? Sotis för att Tanja tröstar och gullar med Simon ibland?

Ja grejen är ju att både Tanja och Madde verkar bry sig om Simon för de förstår att han är en känslomänniska och man har oerhört mycket av allt när man har ADHD. När det blossar upp är det tufft som ensam att orka möta, sortera och hantera känslor när man känner sig svag och därför är det bra att Simon har Madde och Tanja som faktiskt förstår att han är fin person som behöver känna sig förstådd.

Då tänker säkert en del, men det är inte andras ansvar att hålla Simon på mattan. Jo faktiskt är det en del av våra plikter som medmänniska att bära upp varandra när vi tappar orken. Vi skulle inte vara någonting utan våra relationer och vi skulle heller inte utvecklas utan detta. Det byggs hela tiden nya broar för människor att mötas och känslor att bearbetas. Att ta in andra i våra inre rädslor och att möta dessa är att utvecklas. Att kunna vara den medmänniskan i BB utan att ställa krav eller villkor, samtidigt som man försöker nå målet är för mig Vinnaren av BB 2021.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Hur fan kan man sminka sig i 2-3 timmar som Lill Vickan???????
HUR ORKAR MAN LÄSA HÄR, VARJE DAG???Det frågar jag mig heeeela tiden. 😳😳😳
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Om gud är god så får alla 3 lämna

Naj, då försvinner ju de enda två anledningarna till att jag tittar.

Fast ryker Dompa lägger jag nog ner storkonsumtionen och återkommer inför finalen.

Vore på ett sätt skönt att bli fri, haha
2021-05-03, 18:39
Medlem
Citat:
Jag tror Emelie och Tanja ser det lite som en happening och terapi. De känner att de gör något och gör det då riktigt långsamt. Sedan tycker jag det är lite komiskt att de gör det så oerhört noga just på måndagen för de syns ju mer i TV andra dagar 😉
2021-05-03, 18:40
Medlem
julita55s avatar
Citat:

och madde och nardos..
2021-05-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja grejen är ju att både Tanja och Madde verkar bry sig om Simon för de förstår att han är en känslomänniska och man har oerhört mycket av allt när man har ADHD. När det blossar upp är det tufft som ensam att orka möta, sortera och hantera känslor när man känner sig svag och därför är det bra att Simon har Madde och Tanja som faktiskt förstår att han är fin person som behöver känna sig förstådd.

Då tänker säkert en del, men det är inte andras ansvar att hålla Simon på mattan. Jo faktiskt är det en del av våra plikter som medmänniska att bära upp varandra när vi tappar orken. Vi skulle inte vara någonting utan våra relationer och vi skulle heller inte utvecklas utan detta. Det byggs hela tiden nya broar för människor att mötas och känslor att bearbetas. Att ta in andra i våra inre rädslor och att möta dessa är att utvecklas. Att kunna vara den medmänniskan i BB utan att ställa krav eller villkor, samtidigt som man försöker nå målet är för mig Vinnaren av BB 2021.

Du verkar vara en klok och fin människa!
Alla skulle behöva en sån som du i sitt liv.
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
När Madde var ganska ny i huset och satt i bubbelnuggen så berätta hon om sitt förhållande som hon lämnade för fyra år sedan.

Hon berättade då att han styrde henne helt och hållet, hon fick knappt träffa sin familj och hon fick inte ha egna vänner. Hon satt bara hemma och gjorde precis som hon blev tillsagd att göra. Det är därför det har tagit henne fyra år att våga ens tänka tanken på att träffa någon enligt hennes egna berättelse.

Om det stämmer eller ej denna historia kan man ju aldrig veta men med tanke på hur hon beter sig där inne med Adrian så tror jag det stämmer. Hon curlar AD i precis allt för det är så hon är van vid att det ska vara i ett förhållande. Att hon inte bara ger upp och skiter i AD trots att hon inte får något tillbaka kan också vara för att hon är van vid att bara ge, ge, ge men bara få skit tillbaka. Att AD är kall mot henne och inte visar känslor och närhet, som han tex kan göra med Nardos, gör bara att hon omedvetet tänker att hon måste "visa mer", "ge mer", "vara bättre" osv. För så går ofta tankarna hos kvinnor som är kuvade och styrda av män. Man lägger skulden på sig själv såsom "jag är inte tillräckligt bra, jag måste bättra mig och göra mer".

Det absolut bästa för henne vore om AD lämnade. Hon tror nog att hon är "kär", men hon håller bara fast vid honom så hårt för att han visar samma kyla som hennes tidigare ex. Att kvinnor som haft såna förhållanden ofta faller för nya män med liknande beteenden är inte ovanligt trots att dom vet att det inte är bra.

Detta är vad jag TROR. Säger inte att det behöver vara så men enligt hennes egna berättelse om hennes tidigare förhållande och hur hon beter sig nu så kan jag se ett mönster som jag vet är vanligt.

Jag är inte förvånad att hon blivit utsatt för det.. Har ofta tänkt att hon är alldeles för snäll för sitt eget bästa och curlar de andra därinne med att göra andras skitgöra och inte säga ifrån. Tråkigt att en snäll och fin tjej som Madde ska hamna i klorna på en sådan.

Eftersom hon ändå varit singel i fyra år så borde hon ju ha kommit till insikt om vad hon INTE vill ha, för Adrian SKRIKER ju dåligt val med tanke på hur egoistisk och manipulerande han är. Men det är väl kanske så att man fortsätter falla för samma typ.

Bra analys av dig iallafall och jag hoppas också verkligen att han åker, även om jag inte tror det. Det vore det bästa för Madde, Nardos, och resten av huset. Samt att det skulle bli roligare för tittarna också
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowverkligen
Fyfan om man skaffar barn och det äter lika mycket som Adrian. Skuldsatt innan barnet ens fyllt 3 år? Hans föräldrar måste vara rika är min enda slutsats.

Eller väldigt, väldigt magra?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Jag fattar. MEN: Inhale och exhale. Snart får vi veta! Och en sak är saker! Varken du eller jag är DÄR nu? Fuck it och ta en skål, fast det är måndag!
Medlem
Citat:
Kan det då vara att det är en jargong de har, istället för hat mot varandra?

Isåfall är det ju bara Judith som har den jargongen mot Simon.
Men jag har ju inte sett precis allt så visst kan det vara som du säger

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in