Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Återigen är du oförmögen att kolla upp källan jag anger och återigen blandar du ihop händelser och uttalanden som ägt rum med lång tid emellan till en och samma tidpunkt.
Men eftersom du postat upp emot 2400 inlägg i denna tråd så förstår jag att det blir lite dimmigt för dig.
Du har rätt i att Binninge i intervjun säger att det inte handlar om pengar för Esbjörn, han vill bara behålla sin gård.
Återigen har Ebba lovat offentligt att hon såklart inte ska tvinga honom att sälja om han inte vill.
Esbjörns bud var att stå för Ebbas samtliga omkostnader samt ytterligare en summa. Hon går alltså ekonomiskt vinnande ur striden.
Men eftersom priserna på denna typ av objekt rasar i höjden nu under pandemin så tjänar hon mer pengar på att backa från sitt löfte och mala ner gubben med sina jurister.
Då du är oförmögen och faktaintolerat så förstår jag att varje litet halmtrå dras fram som en nyhet.
Binninges utalande är och förblir inte det som du tyder det till i din senaste länk och inte heller i den förra du gav.
Han säger han : Esb vilja var..att stå för hennes kostnader dvs det gäller ej i nutid.
Eller för den delen heller när han utalade det heller.
Detta är just vad du skrev nyss
var
En del kommer alltid att hata personerna bakom och alla vet att du hatar henne.
Nu finns det ej några bud, då båda förkastat det och EB kommer att få lagfart vare sig du skriver påhittade saker eller anger hur ofta jag postar.
Jag är klarsynt och ser på detta med vanliga glas inte spegelglas som vissa.