Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ok, jag har missuppfattat det.
Håller med att hon uppträder misstänkt och märkligt.
Ett begrepp som "potentiell brottsling" blir lätt vanskligt om ska se det ur perspektivet tycka synd om/inte tycka synd om.
Det som händer med det begreppet i det perspektivet är ju att om HD nu skulle vara helt oskyldig till mord, anstiftande till mord, utan enbart är helt oskyldig, psykiskt sjuk och manipulerad är att du ändå menar att du inte tycker synd om henne för att hon är en "potentiell brottsling".
Kom på när du dök upp att jag helt glömde svara igår.
Så länge som hon uppvisar ett starkt beteende som - at least - innebär att skydda LWs misstänkta mördare så lägger jag inget krut på att tycka synd om henne.
Jag finner det nämligen för jävligt om det skulle påverka utfallet i rätten.
För att hon är inte den första kvinnan med ett bedrägligt beteende som finns bakom kulisserna och det sent omsider väcks nytt åtal mot.
Varningsklockorna ligger i motivet.
Hur en inte psykiskt frisk (alt p-störd för all del) sällan har samma sunda kognition.
Hur ett så långvarigt hat, upplevelse att vara kränkt, försöka mörka pga av skam (dragit kortaste strået i åratal) och hur ett så drypande hat kan övergå i en önskan till hämnd.
Alternativt att problemet och hatobjektet ifråga ska elimineras.
Speciellt när hon fortsätter att se det som en kärlekshandling att SD riskerade att utrota både henne och barn. Hon är ett praktexempel på farlig mfs eller en kvinna som tar lätt på aktiv dödshjälp och hon ska inte friställas ifrågan som suicidal.
Det som även är red alert är att hon tar ut skilsmässa, roar sig högaktningsfullt med JS i smyg - men är besatt av LW.
Rent krasst har hon ingenting med LW att göra efter den 19 februari.
Citat:
Vilka ev diagnoser hon har är svårt att veta, förutom det hon själv nämner, förlossningsdepression och depression. Helt klart är ju att hon inte är psykiskt frisk, så mycket kan man väl konstatera. Jag är mycket tveksam till att hon fått diagnosen bipolär av den anledning att jag vet av erfarenhet att Quetiapin inte behöver skrivas ut enbart av den anledningen, utan kan förskrivas vid ångestproblematik och till natten för sömnen.
Jo, bipolär tycks inte vara nåt du vill tillskriva henne trots att hon beskriver medicinering för
livslång depression och nämner ett enda läkemedel varav Quetiapin inte är ett förstahandsval vid sömn men intas till natten.
Man pratar inte om livslång beh vid unipolär depression. Men håll fast vid det och tro på dem undflyende HD så tror jag nåt annat.
Jag ämnar inte dra den delen mer.
Citat:
Hon verkar ha under en tid innan mordet redan börjat må bättre, kunnat ta sig ur äktenskapet och flytta. Så det är inte så att hennes välmående startade så fort Lena mördades.
Redan börjat må bättre gjorde hon för tre-fyra år sen enligt TB som har lång insyn i hennes mående och ser henne som så gott som likt sig nu.
Fullt frisk utan ångest lär hon knappast bli.
Det ses mängder av svackor när hon ältar med JS.
Tiden innan mordet - april/maj - börjar hon kärleksbomba SD vilket tas upp i förhör för att det är uppseendeväckande.
Runt mordet och efter resan ses nån psykisk kris sen beskrivs paret av olika vittnen att se helt oberörda ut på event och hon är tillräckligt stark att initiera storstäd och sen loggar hon om LWs cacher.
Hon flackar och far med både JS och SD under sommaren och chefen beskriver en förvånande energi i augusti till skillnad från våren.
"C träffade Hanna, Stefan och Hannas pappa i Värmland ungefär två veckor efter mordet på Lena. De möttes i samband med geocaching. De kramade om varandra och pratade lite. Hanna och Stefan agerade som om ingenting hade hänt, vilket C tycker är det konstiga. Ingen kommenterade det som hänt Lena." (CB)
Även HDs chef noterar att hon piggnat till, är åter på full tjänstgöring:
"I jämförelse med hur Hanna mådde under våren då hon mer "höll ihop" sig själv har Hanna sedan augusti agerar så som hon gjort tidigare då hon varit i balans och mått bra."
" Utifrån det M sett av Hannas mående kan hon inte förstå hur Hanna kunnat "repa" sig så snabbt och komma på fötter så fort, i synnerhet då utredningen pågår och Stefan är huvudmisstänkt.I den situationen känns Hanna stark, glad och har energi."
HD bjuder med SD på läger:
" I augusti -18 var Hanna och C på geocachingläger i två dagar i Strömstad. Hanna bjöd med Stefan.
Både Hanna och Stefan betedde sig normalt under vistelsen, de var varken ledsna eller upprörda." (CB)
Mer närhet mellan paret och skojsiga resor:
" Sedan Lenas död har Stefan och Hanna verkat vara närmre varandra än någonsin tidigare. Det baserar L på deras geocachingaktivitet och de resor de gjort tillsammans till USA, Tystland, Holland och Belgien. De har även varit på en kanotresa till Hällefors där de tog cacherna, "Brattforsturen" och tältade. L finner umgänget som konstigt då de nyligen separerat. Det umgänge som Hanna tidigare hade med "Sillen" verkar ha avtagit." (LW)
Citat:
Kanhända att HD tycker att det är skönt att Lena "är borta för alltid".
Gissa tre ggr...
Citat:
Så kan man väl inte säga?
Ett barns lidande blir väl inte mindre för att andra har det värre?
Det skall väl inte jämföras med varandra, utan vägas upp för hur det barnet upplever det.
Det måste vara fruktansvärt för alla barn involverade, även om Lenas barn har en större förlust eftersom deras mamma aldrig kan komma tillbaka.
Är det inte mer lidande att ha förlorat sin mor i ett brutalt mord?
Både HD och SD beskriver att deras barn tar det bra förutom att media var och snokade runt skolan de första dagarna.
För övrigt är de hos sin mormor och morfar väldigt mycket, hela sommaren 2018. De har stöd när föräldrarna flackar runt och jagar burkar.
Citat:
Ja, hon beter sig skrupellöst med efterloggningar och lögner. Jag tror att hon är starkt färgad av SDs hat vad gäller både önskan om död och bråket om caheloggarna.
Jo, för Hanna kan väl inte hata själv som bedragen och kränkt..
Självklart beror det på SD.
Jag ser ingen anledning att så frenetiskt bortförklara HDs fula egenskaper och ständigt lägga allt på SD.
Hatet kommer från henne själv och ingen annan och likaså hur hon resonerar.
Min egen insikt är att jag inte längre är förvånad hur kvinnor som har ett misstänkt beteende granskas minimalt.
HD är ett offer - punkt slut - och jag får väl hoppas du har rätt.
För LWs skull.
Just sistnämnda är anledningen till att jag håller tillbaka empatin ang HD som uppenbart hatar henne till fullo.
Guilty or not.