Citat:
Ursprungligen postat av
SkankHunter
Nu tror jag varken på gud, himmel, helvete, bibel, koran eller någon annan fantasivärld. Men jag kan förstå tanken bakom tex gud och satan. himmel och helvete. Tittar vi på hur världen idag ser ut så har den utvecklats till en plats som skulle kunna ses som djävulens påfund. Människan är så långt åt helvete ute på onaturliga avvägar vilket i sin tur skapar både fysiskt och psykiskt lidande i slutändan. Samhällen som istället för att utveckla goda individer är uppbyggt för att skapa ondsinta giriga egoister. Personligen anser jag att internet, trots all dess positiva fördelar, är det sämsta som har hänt människan. Det är för mycket information. Det ligger i människans natur att utforska och utvecklas. Då kan man inte ge fri tillgång till oändligt med material inom alla kategorier. Informationen och misstagen som generationer av människor varit tvugna att gå igenom under evolutionen för att lära sig livet och utvecklas till det vi var innan internet blev tillgängligt är inte i närheten av den mängd information och material man idag har fri tillgång till. Med all teknologi och digitalisering så utsätts en människa i dagens moderna samhälle för lika mycket intryck och information på EN DAG som en person gjorde under en hel livstid på 1500-talet. Ta in det och fundera över!
Utvecklingen löper amok just i den tid då evangelium spritts över hela världen på hundratals språk.
https://lh3.googleusercontent.com/-7AljlBA-I78/YHsaoXjvnFI/AAAAAAAABS8/VgplTm8MkEMhn5szDoBaV5JRLrUa0l7SACLcBGAsYHQ/image.png
Evangelium är en manual för oss som lever i denna tid.
Matteus evangelium 24:6-14
»Och I skolen få höra krigslarm och rykten om krig; sen då till, att I icke förloren besinningen, ty sådant måste komma, men därmed är ännu icke änden inne. Ja, folk skall resa sig upp mot folk och rike mot rike, och det skall bliva hungersnöd och jordbävningar på den ena orten efter den andra; men allt detta är allenast begynnelsen till 'födslovåndorna'. Då skall man prisgiva eder till misshandling, och man skall dräpa eder, och I skolen bliva hatade av alla folk, för mitt namns skull. Och då skola många komma på fall, och den ene skall förråda den andre, och den ene skall hata den andre. Och många falska profeter skola uppstå och skola förvilla många. Och därigenom att laglösheten förökas, skall kärleken hos de flesta kallna. Men den som är ståndaktig intill änden, han skall bliva frälst. Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma.»