2021-05-03, 08:29
Medlem
Nu tror jag varken på gud, himmel, helvete, bibel, koran eller någon annan fantasivärld. Men jag kan förstå tanken bakom tex gud och satan. himmel och helvete. Tittar vi på hur världen idag ser ut så har den utvecklats till en plats som skulle kunna ses som djävulens påfund. Människan är så långt åt helvete ute på onaturliga avvägar vilket i sin tur skapar både fysiskt och psykiskt lidande i slutändan. Samhällen som istället för att utveckla goda individer är uppbyggt för att skapa ondsinta giriga egoister. Personligen anser jag att internet, trots all dess positiva fördelar, är det sämsta som har hänt människan. Det är för mycket information. Det ligger i människans natur att utforska och utvecklas. Då kan man inte ge fri tillgång till oändligt med material inom alla kategorier. Informationen och misstagen som generationer av människor varit tvugna att gå igenom under evolutionen för att lära sig livet och utvecklas till det vi var innan internet blev tillgängligt är inte i närheten av den mängd information och material man idag har fri tillgång till. Med all teknologi och digitalisering så utsätts en människa i dagens moderna samhälle för lika mycket intryck och information på EN DAG som en person gjorde under en hel livstid på 1500-talet. Ta in det och fundera över!
Citera
2021-05-03, 08:57
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Det måste vara jobbigt att vara kristen idag, jag kan erkänna att sverige och resten av väst är ett perverst samhälle idag, vi har sex runtomkring oss hela tiden och det gäller att le med gelatinleendet och vara lite småpervers själv för att inte få sparken i satans samhälle nunnor sexualiseras ständigt och negrer breder ut den vita rasens gener i hettan, Jesus vrider sig i graven och säger ack o ve.

Lesbisk nunnesex är hot. Tycker personligen det är ganska trevligt att leva i den här tiden. Man kunde ju ha blivit född under svälten på irland eller i nått fattigt överbefolkat skitland.
Sen håller ju världen på att gå åt helvete, antar att peaken är nådd och att människor kanske inte kommer ha det bättre i framtiden än vi haft.
Citera
2021-05-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkankHunter
Nu tror jag varken på gud, himmel, helvete, bibel, koran eller någon annan fantasivärld. Men jag kan förstå tanken bakom tex gud och satan. himmel och helvete. Tittar vi på hur världen idag ser ut så har den utvecklats till en plats som skulle kunna ses som djävulens påfund. Människan är så långt åt helvete ute på onaturliga avvägar vilket i sin tur skapar både fysiskt och psykiskt lidande i slutändan. Samhällen som istället för att utveckla goda individer är uppbyggt för att skapa ondsinta giriga egoister. Personligen anser jag att internet, trots all dess positiva fördelar, är det sämsta som har hänt människan. Det är för mycket information. Det ligger i människans natur att utforska och utvecklas. Då kan man inte ge fri tillgång till oändligt med material inom alla kategorier. Informationen och misstagen som generationer av människor varit tvugna att gå igenom under evolutionen för att lära sig livet och utvecklas till det vi var innan internet blev tillgängligt är inte i närheten av den mängd information och material man idag har fri tillgång till. Med all teknologi och digitalisering så utsätts en människa i dagens moderna samhälle för lika mycket intryck och information på EN DAG som en person gjorde under en hel livstid på 1500-talet. Ta in det och fundera över!
Jag tror inte du vill leva på 1500talet
Citera
2021-05-03, 09:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkankHunter
Utvecklingen löper amok just i den tid då evangelium spritts över hela världen på hundratals språk.

https://lh3.googleusercontent.com/-7AljlBA-I78/YHsaoXjvnFI/AAAAAAAABS8/VgplTm8MkEMhn5szDoBaV5JRLrUa0l7SACLcBGAsYHQ/image.png

Evangelium är en manual för oss som lever i denna tid.

Matteus evangelium 24:6-14

»Och I skolen få höra krigslarm och rykten om krig; sen då till, att I icke förloren besinningen, ty sådant måste komma, men därmed är ännu icke änden inne. Ja, folk skall resa sig upp mot folk och rike mot rike, och det skall bliva hungersnöd och jordbävningar på den ena orten efter den andra; men allt detta är allenast begynnelsen till 'födslovåndorna'. Då skall man prisgiva eder till misshandling, och man skall dräpa eder, och I skolen bliva hatade av alla folk, för mitt namns skull. Och då skola många komma på fall, och den ene skall förråda den andre, och den ene skall hata den andre. Och många falska profeter skola uppstå och skola förvilla många. Och därigenom att laglösheten förökas, skall kärleken hos de flesta kallna. Men den som är ståndaktig intill änden, han skall bliva frälst. Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma.»
Citera
2021-05-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Utvecklingen löper amok just i den tid då evangelium spritts över hela världen på hundratals språk.

https://lh3.googleusercontent.com/-7AljlBA-I78/YHsaoXjvnFI/AAAAAAAABS8/VgplTm8MkEMhn5szDoBaV5JRLrUa0l7SACLcBGAsYHQ/image.png

Evangelium är en manual för oss som lever i denna tid.

Matteus evangelium 24:6-14

»Och I skolen få höra krigslarm och rykten om krig; sen då till, att I icke förloren besinningen, ty sådant måste komma, men därmed är ännu icke änden inne. Ja, folk skall resa sig upp mot folk och rike mot rike, och det skall bliva hungersnöd och jordbävningar på den ena orten efter den andra; men allt detta är allenast begynnelsen till 'födslovåndorna'. Då skall man prisgiva eder till misshandling, och man skall dräpa eder, och I skolen bliva hatade av alla folk, för mitt namns skull. Och då skola många komma på fall, och den ene skall förråda den andre, och den ene skall hata den andre. Och många falska profeter skola uppstå och skola förvilla många. Och därigenom att laglösheten förökas, skall kärleken hos de flesta kallna. Men den som är ståndaktig intill änden, han skall bliva frälst. Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma.»
"hela världen" i Bibeln betyder inte alltid hela världen...
Citera
2021-05-03, 09:55
Bannlyst
religion är för de lågbegåvade och rädda .

satans värld ? tja vi alla lever i helvetet just nu då vi får dras med all dess elände , när vi dör så kommer vi till evigheten och slipper alla plågor

så himmelriket borde vara döden rätt och slätt
Citera
2021-05-03, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Om gud tillåter när folk dör varför låter han så många personer utan synd dö då?
så långt som himmelen är från jorden, så långt är Herrens tankar och vägar borta från våra.

Han låter de onda vara här på jorden för att vi ska omvända oss och leva, tror jag är rätt uppenbart genom vad som står i den heliga bibeln

jag tror man kan acceptera Jesus så sent som i sitt sista andetag.
Citera
2021-05-03, 11:12
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Alla som sitter på informationen svävar i livsfara, alla som försöker förändra världen dör våldsamt.

Vi lever helt uppriktigt i Satans värld för livet är ett levande helvete för Guds barn.

Det är sant tyvärr.

Världen som vi känner till den försvinner inom tjugo år i världskrig som lämnar civilisationen i ruiner.

Ingenting överlevde från den förra tiden till den nya tiden utan meningen med livet blev återställd.

Det ska inte finnas en enda som inte trodde på Gud kvar i världen, alla ska vara medveten om det.
Det är kanske vad du tror, men du har inga bevis för det.
Citera
2021-05-03, 15:48
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Lesbisk nunnesex är hot. Tycker personligen det är ganska trevligt att leva i den här tiden. Man kunde ju ha blivit född under svälten på irland eller i nått fattigt överbefolkat skitland.
Sen håller ju världen på att gå åt helvete, antar att peaken är nådd och att människor kanske inte kommer ha det bättre i framtiden än vi haft.
Håller med dig vissa får det att låta som att vi lever i världens undergång, ofta deprimerade tangentriddare, men ja tycker bara det är sexigt med rasblandning, och ja tror inte på att EU kommer bli ett sämre land av det som händer just nu.
Citera
2021-05-03, 16:26
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motGudsRike
smaka på det bittra äpplet. kanske är det som glimmrar högst upp i trädet dock.

ja, men vad bra, då har du erkänt dig vara syndare. det är det vi ska göra nämligen, i Jesus Namn.
Jesus har gjort oss till Präster och Kungar på denna jord.

sen finns det en Jesus Brud också, som vi väntar på ska omvända sig. då hon lär hora sig med världen just nu, eller iaf rätt nyligen. rätt mycket/ofta iaf. och sen bör man givetvis kasta första stenen på sig själv. och kanske man bör avstå om man blivit renad från synd också, det är något jag spekulerar över iallafall. Den som håller ut till ändan/änden, vinner evigt liv och får sätta sig på Tron/Tronen. Sen är ju Herrens Nåd förnyad varje morgon, och ibland kan det nog vara höga pluspoäng om man lyckas förlåta sig själv.

ang om vad muslimer och allehanda religiösa har fattat, så spelar det nog föga roll. våran kunskap och människors visdom lär få stå utanför Guds Rike och skämmas. Kärleken/Jesus/Guds Ord och Lag är enda vägen in. Den som inte älskar sin nästa kan väl knappast älska Gud.

men visst, fienden vet nog mer om oss själva ofta, än vad vi vet själva, också. dock lär de nog sällan vilja stanna i sina egna länder, utan de är ute efter att ta över det vi har här.

människors natur är nog rätt galet ämne faktiskt. religiositet gör kanske ofta saken sämre, men ändå lär vi kanske vara i behov av den. inte minst av anledningen att avstå religion och söka oss in i Herrens Heliga Hjärta. vi lever i en upp&ned värld och de som vet, riskerar de största straffen också.

Känns de inte ganska jobbigt att vara kristen i dagens samhälle? Ja menar ni kristna lever i slagget av de som finns kvar av det kristna europa. Typ all media som finns idag eldar på antikristna ideal och förlöjligar kristendomen. De finns inte mycket idag som liknar ett kristet samhälle tycker jag. Är de inte helt enkelt så att ateismen/satanismen har vunnit? Folk bryr sig inte ett dugg om varandra längre, det är varje man för sig själv. Och ingenting som finns i dagens sahälle är sånt som ni kristna vill ha. Känns de inte ganska meningslöst att få storhetsvansinne och prata om prästerskap som kungar över världen? Bara i sverige så är ju typ bara 60% kristna, asså att de faktiskt har konfirmerats osv. Och ständigt förnedras och hånas ni. Satan piskar på i det fördolda

Känner du dig besviken över hur lite makt ni kristna har? Känner du dig besviken över att det samhälle som byggdes av kristna inte har några kristna inslag alls trots att vi lever i 'guldåldern'?
Citera
2021-05-03, 16:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Håller med dig vissa får det att låta som att vi lever i världens undergång, ofta deprimerade tangentriddare, men ja tycker bara det är sexigt med rasblandning, och ja tror inte på att EU kommer bli ett sämre land av det som händer just nu.
Vi har det bra materiellt och har mycket frihet, men stor nöd väntar. Och då menar jag inte sexuell nöd utan brist på mat och andra förnödenheter. Vi lever över våra tillgångar, förstör framtiden och är beroende av att ett allt mer komplicerat system av kontroll, produktion, transporter och handel ska fungera i en framtid med stora problem med pandemier, nationalism, översvämningar, stormar och torka. Vi kan leva utan vaccin men när det blir brist på mat i allt fler länder får vi lära oss att baka barkbröd.

Vår tillvaro saknar all hållbarhet och är en koloss på lerfötter.

När kollapsen kommer så dör vi och när vi har dött finns vi fortfarande i en annan värld där vi väntar på domen. De barmhärtiga får ett evigt liv i Guds rike, medan de hänsynslösa utplånas av Gud.
Citera
2021-05-03, 16:47
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vi har det bra materiellt och har mycket frihet, men stor nöd väntar. Och då menar jag inte sexuell nöd utan brist på mat och andra förnödenheter. Vi lever över våra tillgångar, förstör framtiden och är beroende av att ett allt mer komplicerat system av kontroll, produktion, transporter och handel ska fungera i en framtid med stora problem med pandemier, nationalism, översvämningar, stormar och torka. Vi kan leva utan vaccin men när det blir brist på mat i allt fler länder får vi lära oss att baka barkbröd.

Vår tillvaro saknar all hållbarhet och är en koloss på lerfötter.

När kollapsen kommer så dör vi och när vi har dött finns vi fortfarande i en annan värld där vi väntar på domen. De barmhärtiga får ett evigt liv i Guds rike, medan de hänsynslösa utplånas av Gud.
wow, dedär låt som en riktig domedagsprofetia. jag tror kanske att EU kommer bli lite svagare i framtiden, men jag tror tyvär inte på att vi står inför världens undergång som ska komma och skölja över världen. EU kommer bli rikare, invandringen kommer göra att EU blir mycket större, sverige kommer säkert vara det land med typ 50 miljoner människor som det alltid har velat bli, rikt och modernt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in