2021-05-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det är ju klart att det ska vara i så fall. Men jag förtydligar mig, var har du sett eller hört det?
Jag har inte sett den uppgiften själv.

Återigen, för att vara en kärnfull liten grupp som hänger dygnet runt i denna tråd så är ni väldigt dåliga på att kolla källorna man ger er, och frågar efter dom igen lite senare, gång på gång.

https://www.tv4.se/klipp/va/13326368/esbjorn-efter-buschs-nya-bud-huset-ar-mitt-allt-det-vill-jag-ha-kvar
2021-05-03, 15:23
Medlem
Undrar om inte Esbjörns ägandesits är lite bättre än Ebbas:

Enl köpekontraktet:

"Överlåtelsen sker mot en överenskommen köpeskilling:"

Eftersom köpeskillingen aldrig betalts o ingen likvidavräkning blivit upprättad sker ingen överlåtelse heller.

Sug på den!
2021-05-03, 16:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att Esbjörn inte har betalat tillbaka handpenningen under mer än ett halvår är ingen spekulation, det är ett väl känt faktum.

Vilket ointelligent icke-snille det är som spekulerar är alldeles uppenbart när det påstås att något inte nämns för att det är så "självklart". Ingen vet med säkerhet varför det inte togs upp, så att det skulle vara för att det är "så självklart" är inte ens en spekulation, eftersom den helt saknar grund, bara rent hittepå.

Att det beror på att Esbjörn inte har råd att betala tillbaka den är däremot en väl grundad spekulation, särskilt nu när vi ser att hans före detta ombud har börjat spendera pengar öppet vilket antyder att han efter 15 år till sist har kunnat betala sin skuld på över 300 papp till fogden. Och vilket uppdrag han haft det senaste halvåret som skulle kunna ha gett honom en sådan inkomst, ja det vet vi alla.

Det finns välgrundade spekulationer och så finns det rent hittepå. Det senare är sådant vi oftast ser ebba-hatarna ägna sig åt.
Vi skall också komma ihåg att dessa 300 papp, som Binninge plötsligt kunnat betala tillbaka, är skattade pengar, Esbjörn lär ha skinnats på mer än det dubbla.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-05-03 kl. 16:23.
2021-05-03, 16:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Kan du ge källa på att Esbjörn inte vill bryta enligt Billinge?
Vem är Billinge.??
Och han har aldrig sagt att EB ska skriva lista.
Källan är ju TV 4 där han helt klart säger att han har brutit avtalet.
Närmre kan man inte komma källan.
Binninge har sagt att han inte förstod då han var oförmögen att ingå avtal.
Därmed skulle #31 gälla och Avtalet var ogiltigt. Inte att Esb skulle göra en förlikning.
Vad Binninge sa i tv i intervjun var att det inte handlade om pengar så därför skulle Esb hem och fundera på EBs bud som enligt Binninge var 200k extra.+ ev hans kostnader i målet.
2021-05-03, 16:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation

Enl köpekontraktet:

Eftersom köpeskillingen aldrig betalts o ingen likvidavräkning blivit upprättad sker ingen överlåtelse heller.

Sug på den!

Eller som det står i avtalet inte i köpakontraktet.
Paragraf 6, Äganderättens övergång:
Parterna är överens om att äganderätten till Fastighetrnar övergår på köparen på tillträdesdagen.
Som har passerats dvs 16/9 2020.
Esb har en fodran på EB på resterande -det som tinget bestämmer.

Sug själv.
2021-05-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vem är Billinge.??
Och han har aldrig sagt att EB ska skriva lista.
Källan är ju TV 4 där han helt klart säger att han har brutit avtalet.
Närmre kan man inte komma källan.
Binninge har sagt att han inte förstod då han var oförmögen att ingå avtal.
Därmed skulle #31 gälla och Avtalet var ogiltigt. Inte att Esb skulle göra en förlikning.
Vad Binninge sa i tv i intervjun var att det inte handlade om pengar så därför skulle Esb hem och fundera på EBs bud som enligt Binninge var 200k extra.+ ev hans kostnader i målet.

Återigen är du oförmögen att kolla upp källan jag anger och återigen blandar du ihop händelser och uttalanden som ägt rum med lång tid emellan till en och samma tidpunkt.

Men eftersom du postat upp emot 2400 inlägg i denna tråd så förstår jag att det blir lite dimmigt för dig.

Du har rätt i att Binninge i intervjun säger att det inte handlar om pengar för Esbjörn, han vill bara behålla sin gård.
Återigen har Ebba lovat offentligt att hon såklart inte ska tvinga honom att sälja om han inte vill.

Esbjörns bud var att stå för Ebbas samtliga omkostnader samt ytterligare en summa. Hon går alltså ekonomiskt vinnande ur striden.

Men eftersom priserna på denna typ av objekt rasar i höjden nu under pandemin så tjänar hon mer pengar på att backa från sitt löfte och mala ner gubben med sina jurister.
2021-05-03, 16:55
Medlem
Citat:
Återigen, för att vara en kärnfull liten grupp som hänger dygnet runt i denna tråd så är ni väldigt dåliga på att kolla källorna man ger er, och frågar efter dom igen lite senare, gång på gång.

https://www.tv4.se/klipp/va/13326368/esbjorn-efter-buschs-nya-bud-huset-ar-mitt-allt-det-vill-jag-ha-kvar
Den länk du har visar inte vad jag frågade efter.

Förtydligar:
Du skrev, vilket förvånat några här, att Ebba skulle ta fram en lista på kostnader.
Detta är ditt påstående: ”hon ombads göra en lista på alla utgifter hon anser sig haft.”

Jag hör inget av detta i din länk.
2021-05-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Den länk du har visar inte vad jag frågade efter.

Förtydligar:
Du skrev, vilket förvånat några här, att Ebba skulle ta fram en lista på kostnader.
Detta är ditt påstående: ”hon ombads göra en lista på alla utgifter hon anser sig haft.”

Jag hör inget av detta i din länk.

Har sett ordet lista användas i text ang detta, men har inte tid att googla fram det åt er igen.

I tv4-länken säger Binninge att Esbjörns bud bestått i att stå för Ebbas samtliga kostnader för ombud och så vidare samt värderingar och besiktningar och va det kan vara.

För att låta Esbjörn behålla gården hon tjatade en 81-årig man hon uppfattade som egen att skriva på försäljningen om under en pandemitid som slog hårt mot gamla och där dom tvingades leva isolerade.

En gård hon lovat offentlig att hon inte ska tvinga honom att sälja om det visar sig att han inte vill.
2021-05-03, 17:21
Medlem
Citat:
Har sett ordet lista användas i text ang detta, men har inte tid att googla fram det åt er igen.

I tv4-länken säger Binninge att Esbjörns bud bestått i att stå för Ebbas samtliga kostnader för ombud och så vidare samt värderingar och besiktningar och va det kan vara.

För att låta Esbjörn behålla gården hon tjatade en 81-årig man hon uppfattade som egen att skriva på försäljningen om under en pandemitid som slog hårt mot gamla och där dom tvingades leva isolerade.

En gård hon lovat offentlig att hon inte ska tvinga honom att sälja om det visar sig att han inte vill.
Nu var inte det frågan.

Du kom med ett uppseendeväckande påstående. När jag och andra frågade efter källan så svamlar du vidare.
Du kom med påståendet då är det du som har bevisbördan.

Kom du med en länk som visar att du har rätt om frågan avseende lista, i avvaktan på det svamlar du bara.
2021-05-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation

Enl köpekontraktet:

Sug på den!

Citat:
Parterna är överens om att äganderätten till Fastighetrnar övergår på köparen på tillträdesdagen.

Sug själv.

Äganderätten övergår vid betalning av handpenning, att sedan säljaren sätter käppar i hjulen så ska köparen stå skadeslös.
OM OM OM nu inte rätten kommer fram till att Esb stått under utpressning att ändra sig gällande köpet och att dessa i pensionats/RO gruppen har handlat för sin vinnings skull så kan det ta en helt annan vändning med pensionatsgänget/RO gruppen som ska utredas.

Viga pojkar suger själva :P
(förlåt kunde inte låta bli )
2021-05-03, 17:26
Medlem
Shit vad snabbt det går - hur en trådsanning blir till.

Nu har Binninge köpt en bil.
Slutsatsen kommer direkt, att då måste han ha betalat in skulden.
och det antas då måste han fått pengar av Esbjörn.
och slutsatsen blir direkt att då kan inte Esbjörn betala tillbaka handpenningen.

Det blir ju då helt givet, enligt Ebbaiterna, att Esbjörn aldrig velat betala tillbaka handpenningen.
Klart! Allt givet. Ifrågasätt inte detta. Detta är sanning!
2021-05-03, 17:28
Medlem
Citat:

Sug själv.

Men blir ingen tillträdesdag om man inte lägger köpeskillingen.

Det ska inte finnas nåt kryphål,
skippa att betala så kommer tillträdesdagen att infalla automatiskt ändå...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in