2021-05-03, 09:38
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Jag har under alla år jag läst trådar efter en debatt aldrig sett honom hamna högt upp, särskilt inte i AB:s undersökningar. Du ser inte det lustiga i att väljarstödet de facit ökat parallellt med alla dessa bottenbetyg?

Det tycks onekligen tyda på att en stor del av väljarna anser att SD har överlägsen politik i de viktigaste politiska frågorna. SD är ett parti där politiken är viktigare än partiledaren, även om Åkessons betydelse inte ska underskattas. Den dag SD får en riktigt skicklig partiledare kan de nog bli största parti tyvärr. Lite beroende på andra partier såklart, det pågår ju en stark anpassning till SDs migrationspolitik just nu, något som naggar SD i kanten.
Citera
2021-05-03, 09:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Satan vad lätt det är för Åkesson att få Annie att gå full bananas! Propparna brinner ju direkt han nämner nåt negativt med blattar. Hon tar ju inte in vad han säger överhuvud taget. Snacka om problem med att analysera och hålla sig kall...

Perfekt att ha en sådan som statsminister tycker många korkade svenskar, det kommer gå bra för landet
Citera
2021-05-03, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag är en ekonomiskt oberoende person som just nu planerar min exit och kommer verkställa den i år. Jag skiter därför i vilka skattehöjningar som politikerna måste driva fram pga av de importerade problemen.

Till er andra säger jag, lycka till och gilla det läge ni har röstat fram!

Jag är också i en position som innebär att jag är oberoende av vilken regering vi har.
Citera
2021-05-03, 09:40
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kvinnovåldet är dock ett internationellt problem som är frukansvärt. Att peka ut grupper som typiska gärningsmän är helt galet av Jimmie. Han klev i klaveret och det vet vi alla innerst inne. Kvinnovåld har en stor plats i patriarkala miljöer som hederskulturer men du hittar det i medelsvensson och överklass. Det ör också en skymf mot svenska kvinnnor som blir slagna och att få höra att den terror de lever under är invandrares fel.

Håller med helt.

Förövrigt verkar MPs nya språkrör ha en helt annan självsäkerhet jämfört med hennes föregångare. Hon verkar genuint tro på det hon förespråkar och var fasen skarp i debatten.
Citera
2021-05-03, 09:42
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag blir lika förvånad varje gång hur någon människa ens kan lägga sin röst på C.

Gamla bondepartiet! Dom har totalt spelat ut sin roll. Vad står dom för egentligen?
Hon är helt maktgalen, överdriven och ser väldigt falsk ut.

Jag får rysningar..
Citera
2021-05-03, 09:43
Medlem
Citat:
Satan vad lätt det är för Åkesson att få Annie att gå full bananas! Propparna brinner ju direkt han nämner nåt negativt med blattar. Hon tar ju inte in vad han säger överhuvud taget. Snacka om problem med att analysera och hålla sig kall...
Alltid lika roligt/pinsamt. Lööf som är ledare för Sveriges största peddoparti
Citera
2021-05-03, 09:45
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Fan du verkar ju lika korkad som Annie! Varför inte lyssna på vad han sa? Det där med blattar var bara en dimension av problemet men stort och att ingen annan vågade diskutera just det problemet. Han förnekade ju aldrig att det fanns svenskar som spöade kvinnor. Satan vad många dårar det finns som bara hör vad se vill höra...

Nej, kvinnovåld finns överallt. Det behöver man inte dela upp i grupper och på bästa sändningstid spy ut sig. Gängkriminalitet i förorter kan enkelt skrivas som ett invandrarproblem. Finansiell kriminalitet finns överallt som t ex bokföringsbrott, skattefusk osv. Skulle det vara upp i debatt och Åkesson klämt ut sig att skattefusk är ett invandrarproblem så hade det fått samma dumma framtoning.
Citera
2021-05-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Att vi har en öppen arbetslöshet på 10% och en invandring av 100.000 st i huvudsak outbildade bidragsturisterna bekymrar dig inte?
Samtidigt exploderar våld och otrygghet.

Om du hade sett debatten så förklarades arbetslösheten rätt enkelt. I Sverige så är man mer öppen med sin arbetslöshet. Frankrike togs som ex; där går inte den arbetslöse till förmedlingen och blir på så sätt inte en siffra i den statistiken. UK högg ej heller tillbaka på detta när SL tog upp det vilket innebär att SL har rätt i den frågan.

Sen din invandringssiffra är ju helt snedvriden. För det första är inte 100000. För det andra så framstår ditt inlägg som att det bara är MENA-invandrare vilket även det är felaktigt. Om du ska nu nämna invandringssifforna så gör det korrekt istället för att snedvrida.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/

https://www.migrationsinfo.se/migrationsinfo-sammanfattar-migrationsaret-2020/

https://www.migrationsverket.se/download/18.2b2a286016dabb81a1860a6/1614956162374/Beviljade_uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd_2020.pdf

Lite citat:

Citat:
Under 2020 ansökte 12 991 personer om asyl i Sverige, en stor nedgång från 2019 då 21 958 personer sökte asyl.6 Detta är långt under genomsnittet för perioden 2000–2011 då Sverige i genomsnitt tog emot cirka 26 000 asylsökande per år.

Citat:
Vilka är de största invandrargrupperna? Bland dem som invandrar finns personer som är födda i Sverige och återvänder efter en tid utomlands. År 2019-2020 var det den största invandrargruppen.

Citat:
2020 fick 48 752 personer uppehållstillstånd för att de var anhöriga till en person i Sverige som har antingen svenskt medborgarskap eller uppehållstillstånd i Sverige. Inom denna grupp omfattas uppehållstillstånd som har beviljats för anhöriga till personer som är svenska medborgare, anhöriga till personer som har fått asyl, anhöriga till personer som arbetar här, barn födda i Sverige till förälder med permanent uppehållstillstånd, anhöriga till EU/EES-medborgare som är varaktigt bosatta i Sverige, anhöriga till gäststudenter och adoption. Bland dessa 48 752 personer fick 12 510 personer, motsvarande cirka 26 procent, uppehållstillstånd som anhöriga till personer som har arbetskraftsinvandrat till Sverige. Ungefär 11 procent var anhöriga till personer som har fått uppehållstillstånd på asylgrunder.

Så återigen, invandringen har gått ner och fortsätter att minska. SL må vara en trög debattör men mot UK var det inga konstigheter. Sen kan UK svamla bäst han vill.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag blir lika förvånad varje gång hur någon människa ens kan lägga sin röst på C.

Gamla bondepartiet! Dom har totalt spelat ut sin roll. Vad står dom för egentligen?
Hon är helt maktgalen, överdriven och ser väldigt falsk ut.

Jag får rysningar..

Googla på "Sith master" så får du se många bilder som påminner mycket om henne och hennes hatfyllda ögon.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Mona Sahlin förnekade länge hederskulturen, att invandrare är överrepresenterade i sexualbrott är också fakta, senaste kvinnomorden var 4/5 invandrare.

Det är ingen som förnekar något. Det finns fakta som talar om överrepresentation.
Citera
2021-05-03, 09:48
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Misstänker att Jimmi har rätt angående våkdet mot kvinnor.

Finns det länder i världen där män utövar mindre våld mot kvinnor än vad som är fallet i Sverige?

Etniskt svenska män måste väl ändå vara i världstoppen vad det gäller att inte slå kvinnor?

Varför ska då samtliga etniskt svenska män skam och skuldbeläggas för det som importerade våldsverkare gör?

I vilket land på jorden är mäns våld mot kvinnor minst förekommande?

Att Annie Lööf blir upprörd bekräftar bara att Jimmi Åkesson har rätt, det är sanningen Annie Lööf inte kan hantera.
Citera
2021-05-03, 09:49
Medlem
Citat:

Antivitism är en psykologisk sjukdom. Långt värre än den så kallade antisemitismen. Vilken i alla fall går att försvara med hjälp sv fakta och sakargument. Antivitismen bygger uteslutande på känslor i form av hat, förakt och avundsjuka, ihop med dubbelmoral och lögner.
Hon var motaglig för den antivita propagandan som barn. Och är sedan länge totalt förlorad. Logik och fakta kvittar. Och inga problem går att lösa. Det som sker liknar mer ett självskadebeteende som vi ser hos unga kvinnor och bögar som skadar sig själva med hjälp av rakblad och fisting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in