2021-05-03, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vad menar du med risk, är du frisk och redan gått igenom en covid infektion ,så tar du ju en risk att vaccinera dig.
Fast nu gick ju hans morsa uppenbarligen dit för att vaccinera sig, sen drog hon slutsatsen att det skulle vara säkrare att ta den lilla risken att dö i covid några månader till, eftersom hon felaktigt trodde att risken att dö skulle bli större om hon tog vaccinet.
Senast redigerad av Ipsi 2021-05-03 kl. 07:31.
Citera
2021-05-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu gick ju hans morsa uppenbarligen dit för att vaccinera sig, sen drog hon den felaktiga slutsatsen att det skulle vara säkrare att riskera att dö i covid några månader till.
Det är ju du som drar den felaktiga slutsatsen att hon riskera att dö i covid, bara för hon inte vill vaccinera sig med ett dåligt vaccin, hon har ju redan genomgått en infektion och har antikroppar , varför riskera att dö av ett vaccin,när hon redan har ett fullgott skydd.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-05-03 kl. 07:37.
Citera
2021-05-03, 08:21
Avslutad
Citat:
Det är ju du som drar den felaktiga slutsatsen att hon riskera att dö i covid, bara för hon inte vill vaccinera sig med ett dåligt vaccin, hon har ju redan genomgått en infektion och har antikroppar , varför riskera att dö av ett vaccin,när hon redan har ett fullgott skydd.
Det var väl därför hon gick dit för att vaccinera sig, för att minska risken att dö i covid.

Sen bestämde hon sig för att ta den risken istället, för att hon felaktigt trodde att risken för att dö skulle bli större om hon tog vaccinet.

Är hon inte rädd för att dö i covid kan hon ju strunta i att vänta på vaccin överhuvudtaget.
Citera
2021-05-03, 08:26
Medlem
Citat:
Det var väl därför hon gick dit för att vaccinera sig, för att minska risken att dö i covid.

Sen bestämde hon sig för att ta den risken istället, för att hon felaktigt trodde att risken för att dö skulle bli större om hon tog vaccinet.

Är hon inte rädd för att dö i covid kan hon ju strunta i att vänta på vaccin överhuvudtaget.
men hon tog ju inte någon risk när hon avstod vaccinet ,istället ville väl hon inte utsätta sig för risken att ta ett vaccin med kända allvarliga biverkningar,en klok kvinna!
Citera
2021-05-03, 08:30
Avslutad
Citat:
men hon tog ju inte någon risk när hon avstod vaccinet ,istället ville väl hon inte utsätta sig för risken att ta ett vaccin med kända allvarliga biverkningar,en klok kvinna!
Men vad är det du inte fattar? Jo, hon valde mellan risken att dö av covid och risken att dö av vaccin.
Citera
2021-05-03, 08:37
Medlem
Citat:
Men vad är det du inte fattar? Jo, hon valde mellan risken att dö av covid och risken att dö av vaccin.
men är du trög eller, hon har ju haft infektionen och har därmed fullgott skydd, att hon ändå ville vaccinera sig får väl vi skylla på msm , nu var hon ju klok och tog inte risken med ett vaccin med kända allvarliga biverkningar,kudos till henne.
Citera
2021-05-03, 08:48
Avslutad
Citat:
men är du trög eller, hon har ju haft infektionen och har därmed fullgott skydd, att hon ändå ville vaccinera sig får väl vi skylla på msm , nu var hon ju klok och tog inte risken med ett vaccin med kända allvarliga biverkningar,kudos till henne.
Enligt vems medicinska expertis då?
Citera
2021-05-03, 08:54
Medlem
Citat:
Enligt vems medicinska expertis då?
Enligt all medicinsk expertis.
Citera
2021-05-03, 08:57
Avslutad
Citat:
Enligt all medicinsk expertis.
Och med ”all medicinsk expertis” avses ”du själv”, antar jag.
Citera
2021-05-03, 09:00
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Länken till hela ICu och inte vara covid-delen är denna
https://portal.icuregswe.org/utdata/sv/report/prod.diagnoser-antal

Säger som tidigare, kan se om jag kan kolla lite i veckan. Men tyvärr (?) har jag ett arbete att sköta så det brukar inte bli så mycket tid till att leka med intensivvårdsstatistik. Så kul är det inte heller...
Tack så jätte mycket!

Så kan man ju till och med kolla alla olika regioner, det hade jag ingen aning om. Blir spännande att titta på Västra Götaland, se om det stämmer att det fördubblats och se om det ökat likt över alla anledningar som man kan ligga inne för eller om det är något som sticker ut, att någon grupp ökat eller vårdas längre. Jag har inte riktigt tid nu heller, i kväll eller eftermiddag får det bli.

Men tack igen för att du gav mig den kunskapen, jag viste inte att man kunde få ut så mycket ur SIR. Jag tycker faktiskt att det ska bli supper kul!
Citera
2021-05-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det går lite trögt med vaccineringen med Astra vaccinet, men dom som nobbar det vaccinet kommer högst sannolikt vaccinera sig senare.
Sveriges coronastrategi trög som vanligt och Richard Bergström visar hur långsam han är borde byta jobb.
Citera
2021-05-03, 09:21
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tack så jätte mycket!

Så kan man ju till och med kolla alla olika regioner, det hade jag ingen aning om. Blir spännande att titta på Västra Götaland, se om det stämmer att det fördubblats och se om det ökat likt över alla anledningar som man kan ligga inne för eller om det är något som sticker ut, att någon grupp ökat eller vårdas längre. Jag har inte riktigt tid nu heller, i kväll eller eftermiddag får det bli.

Men tack igen för att du gav mig den kunskapen, jag viste inte att man kunde få ut så mycket ur SIR. Jag tycker faktiskt att det ska bli supper kul!

Det intressanta vore ju om det lades in massa på IVA med någon diagnos inom gruppen "andningsorganens sjukdomar", där covid-19 är kategoriserad. Skulle ju i så fall kunna innebära att man diagnostiserar annorlunda nu.

Men så här ser denna grupp ut för VG-regionen från 1 januari 2020 fram till nu, exklusive koderna för covid-19 (JA36 och JA37*) Endast huvudsaklig diagnos. Sista dagarna är nog underrapporterade, därav fallet där. Men det är ingen ökning jämfört med tidigare.
http://www.bilddump.se/bilder/20210503092026-85.188.73.2.png

* JA36 är covid-infektion. JA37 är covid-relaterat tillstånd. Den senare har mycket få registreringar på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in